Zit met een dilemma, wat te doen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Zit met een dilemma, wat te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 15:03

Hallo,
Zoals jullie in mijn profiel kunnen lezen ben ik bezig met een 5 jarige welsh cob om die te beleren! Dit gaat eigenlijk best goed, maar nou is mijn probleem dat ik in september weer naar school ga om een vervolg opleiding te gaan doen, die nogal wat tijd in beslag gaat nemen. Deze duurt 1 jaar (onder voor behoud, moet natuurlijk wel in 1 keer slagen Haha!). Nou zit ik er aan te denken om met die welsh cob te stoppen, omdat het niet erg dichtbij is (ga er wel met de auto heen), en er nog een heleboel ander dingen zijn waaraan ik me begin te ergeren.
1. er is bijna nooit een kruiwagen en een griek te vinden(het is op een boerderij)
2. de balen stro liggen op zolder, ben je dus ook al minstens 10 minuten mee bezig om naar beneden te krijgen(en dan maar hopen dat ie de trap niet meeneemt)
3. er is geen bak bij het huis (terwijl ze 5 pony's hebben), hier willen ze ook niet aan beginnen omdat hun dochter ook niet fanatiek genoeg is, oke geen probleem, maar nu moet ik een kwartier rijden om bij een bak te komen en dat is me net iets te ver, zeker als ik even snel wat wil doen!

Nu is het volgende probleem dat die pony van een nogal goede vriendin is, en het erg vervelend vindt om haar dit te gaan vertellen, zal ik waarschijnlijk ook niet doen. Maar zal wel vertellen dat ik er de aankomende tijd er geen tijd meer voor zal hebben en dit misschien ook wel niet meer zal krijgen!
Ook ben ik 19 en ben eigenlijk wel een beetje op de pony's uitgekeken, en daar komt bij dat deze pony best wat potentie heeft om hoger op te komen. Eerst moest en zou hij weggaan want het was een stresskip, je kon er niks mee enz... nu ik hem verzorg is hij ontzettend braaf geworden en willen ze hem niet meer kwijt, maar het probleem is dat ze er niks mee doen, dan zeggen ze ; ja maar.. hij kan MISSCHIEN nog wel voor de kar, nou dat gebeurt toch niet, en dat vindt die pony ook helemaal niks, omdat ze veelste lomp met hem zijn, en hij dat weer in de stress raakt!!
Ik wil eigenlijk dat die pony verkocht wordt en naar iemand toe gaat die er lekker mee gaat rijden en eventueel wedstrijden ofzo!! Ik weet het , het is niet mijn pony, maar het irriteert mij gewoon, en aangezien dat het en goede vriendin is lijkt het mij dat ik dit gewoon kan zeggen..
Daar komt bij dat ze stallen te weinig hebben, er staat namelijk een pony met haar 1 jarige "veulen"in 1 stal die gewoon veelste klein is, en luisteren om ze in een grotere stal te zetten doen ze niet!!
Nou dit allemaal bij elkaar, en dat ik het gevoel heb dat ik niet helemaal meer gewaardeert wordt, omdat die vriendin steeds sjagerijniger gaat doen als ik er ben en me af en toe wel eens irriteer hoe lomp ze om gaat met die pony's kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het beter is dat ik ermee stop!! Ik vind het alleen verschrikkelijk moeilijk om te zeggen, ik wil ook het liefst alles te gelijk, nou weet ik dat ik dat ook niet kan dus..

Een andere goede vriendin van mij heeft een 6 jarige merrie staan van recruut en heeft tegen mij gezegd dat ik er een paar dagen op kon rijden als ik zou willen en eventueel mag ik er ook mee starten, maar dat komt pas later aan bod, is nu nog niet belangrijk!! Dat lijkt mij veel leuker, en staat ook bij m'n eigen pony op stal (waar mijn zusje nu mee rijdt), dus is allemaal veel simpeler, is ook tegenover ons eigen huis!!
Nu wil ik gewoon jullie mening weten als jullie dit ellenlange verhaal hebben doorgeworsteld!!
Mijn excusses ervoor, maar moest het echt even kwijt!!
Voel me op dit moment er gewoon niet lekker onder
Groetjes marielle

p.s. alvast bedank voor jullie reacties

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:46

Tsja dit is dus een vervelende situatie. Ik denk dat je ook gewoon eerlijk moet zijn. Vertel het wel op tijd, want zo te lezen is het rijden van de pony niet echt bevordelijk voor jullie vriendschap. Dus ermee stoppen maakt het al iets simpeler. Ze wordt toch steeds shagerijniger. Verder gaan ze misschien eerder beseffen dat de pony verkocht moet worden als ze er niets meer mee kan.
Veel succes met je beslissing.
Groetjes Merilyn

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:43

Mee eens! Tja school gaat voor! Dat is al een vreselijk goed excuus Lachen En het is jouw goed recht ermee te stoppen. Je bent hun helemaal niets verplicht, dus doe wat jou het beste lijkt! Ook voor het paard. Als jij daar steeds meer sjago over het erf banjert is dat ook niet bevordelijk voor het paardje

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:33

Op tijd vertellen en stoppen...en dan kun je als je naast je opleiding tijd hebt altijd die Recruut nog gaan rijden *LOL* gewoon eerst even afwachten...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 15:54

Ja ga het ook maar zeggen, want dit schiet niet op, heb gewoon eigenlijk geen zin meer om er heen te gaan! En dat is geen goed teken voor mij, heb altijd zin om te rijden!! Dus het lijkt me dan wel beter, en dan maar hopen dat ze hem te koop willen zetten, maar dat lezen jullie dan wel!!