[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 23:49

Zoals iedereen hier gevolgd heeft zijn de Friese paarden gered. Nu wil de PvdD deze opkopen en dan met behulp van Stichting Horses Care Good herplaatsen. Daarom deze oproep (hoop dat het zo goed staat) voor hulp in allerlei vormen. Er worden nog halsters, touwen, stalling, voer, transport etc voor de paarden.

De stichting heeft maar een beperkte ruimte om de paarden te stallen om een goed nieuw tehuis voor ze te zoeken.

Dus wie helpt

Voor vragen kan je me altijd pben. Ik ben de juridisch adviseur van de stichting dus dat is mijn link ermee

Nickeltje

Berichten: 28267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:01

Ik plaats even een loos berichtje om dit niet meer kwijt te raken.
Dit weekend ben ik bij mijn ouders en zal eens overleggen. Zowiezo hebben we vrij veel halsters enzo over, maar misschien kan ik ook een stal vrij maken. Al kunnen we er eigenlijk niet voor lange tijd een paard bij hebben, kunnen we denk ik wel tijdelijk onderdak bieden.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:02

Maar is het wel al zeker dat deze paarden opgekocht kunnen worden, of hopen ze dat?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 00:07

Niks is zeker tot de PvdD groen licht geeft, maar het is een inventarisatie en voorlopige inzameling alleen op het gebied van spullen.

Spullen komen altijd goed terecht, aangezien de stichting mishandelde paarden opvangt, herafricht en herplaatst of als deze braaf genoeg zijn inzet voor paardentherapie

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:11

Tjee een juriste die vóór de uitspraak van de rechter al stappen onderneemt voor mishandelde paarden. Er is nog geen bewijs of uitspraak dat dat zo is...... Dat belooft wat !!

Edit: en dat voor een partij die de fabel de wereld instuurde dat de meeste paarden voor de slacht waren.

Spullen inzamelen voor zo'n Stichting vind ik prima maar wek niet de verwachting dat dat voor die Friese paarden is....

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 00:17

slimmerik schreef:
Tjee een juriste die vóór de uitspraak van de rechter al stappen onderneemt voor mishandelde paarden. Er is nog geen bewijs of uitspraak dat dat zo is...... Dat belooft wat !!

Edit: en dat voor een partij die de fabel de wereld instuurde dat de meeste paarden voor de slacht waren.


Een jurist kan doen wat hij of zij wil zolang het binnen de grenzen van de wet valt, niet waar?Geef maar artikelen om het tegendeel te bewijzen wie stelt bewijst immers.

Daarbij wat heeft jouw post met het topic te maken. Ik wist niet dat een goed debater op de persoon speelde of van het onderwerp afweek.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:21

Heb je misschien een link van die stichting. Ik ben hier erg nieuwsgierig naar.

Wat betreft de artikelen?? Ik wist niet dat journalisten in Nederland bewijzen leveren en recht spreken. Maar ik ben dan ook geen jurist.

Edit:Ik wijk naar mijn mening niet af maar reageer op jouw post. Kun je me aangeven waarop ik afwijk?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 00:24

Stichting heeft op het moment nog geen eigen site (wordt aan gewerkt maar geld gaat eerst naar belangrijkere zaken) maar staat gewoon ingeschreven bij Kvk.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:28


Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 00:30


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:33

Ik kan er wel eentje kwijt bij mijn miniveulens op het weilandje voor een tijdelijke periode, het is wel 24/7 buiten, een deken van mijn tink zal er dan wel op passen. Liefs wel een merrie of ruin want die mini's zijn merrietjes. Weet niet of ik daarmee kan helpen?

Edit: als mijn merrie en veulen lang genoeg zijn afgespeend dan is er wel een mogelijkheid om een merrie stal en paddock, c.q. weidegang te bieden voor lange tijd. Mijn eigen merrietje staat nu nog aan huis. Het enige is dat het dan wel een merrietje moet zijn ivm mijn eigen dominante ruin.
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 21-11-06 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:35

Joki schreef:
Wij hebben niks met hun site te maken


Nou ik begrijp het niet helemaal..... De PvdD willen toch die paarden opkopen, uit hun kudde halen en overal in stalletjes duwen met behulp van de Stichting?? Africhten en dan waarschijnlijk doorverkopen want ze zullen er niet tot hun dood voor kunnen zorgen toch??

Maar ze zetten het niet op hun site maar laten jou er een topic op bokt over openen. Tja....

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:37


BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:40

ik schrijf even een berichtje, ik vind het erg goed dat ze dit voor de paarden doen en hoop dat alle paarden verder nog een goed leven krijgen Knipoogen natuurlijk een goede eigenaar en een goed tehuis!!
ik houd dit topic in de gaten want mag over een maandje (bijna 100% zeker) een eigen paard Haha!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:42


Pauline
Berichten: 12190
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:59

Vraag me dan af: stel ik plaats tidelijk zo'n paard, heb ik dan later ook recht op eerste koop?
Overigens heb ik wel wat spullen over tzt maar laat me weten als je een adres hebt enz enz.

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:02

Hoeveelste jaars student ben je eigenlijk?

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:04

is bekend hoe de paarden er nu bijstaan dan?
en koopt de handelaar niet net zo vrolijk weer nieuwe paarden in de plaats van deze?
kan de pvdd niet beter als ze iets willen doen de boel opkopen, en veilen dan?
ik bedoel verwachten jullie dat er allemaal bruikbare paarden uit komen?
de meesten zijn toch voor de fok, en kennen niks?
in de zomer hebben ze het best goed, kijk maar hoe ze er uit zagen, en heerlijk op een grote kudde op een groot terrein..
in de winter, ik heb gehoord dat het dan idd minder is..

als de paarden wel in jullie bezit komen, dan ben je toch eerst alleen halsters nodig?
en als er nu al te weinig plek is voor al die paarden, waar beginnen jullie dan eigenlijk aan?
begrijp me niet verkeerd, ik wil ook het beste voor de dieren, daar niet van.

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:14

Ik weet wel zeker dat die boer net zo snel weer nieuwe paarden gaat kopen. Het is zijn brood namelijk. De PvdD zal wel niet zoveel betalen voor die paarden dat die man direct met pensioen kan.

mawaikee
Berichten: 393
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Leuven, België

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:26

Sorry misschien heel off-topic en heel banketstaaf zeggen dit.
Maar geef wat aan Brooke Hospital for animals, die hebben het harder nodig

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 10:30

Oregon schreef:
Hoeveelste jaars student ben je eigenlijk?


Ik ben derdejaars, maar wat hebben dergelijke vragen met het topic te maken?

De rest bedankt voor de vriendelijke reacties

miekemuys

Berichten: 252
Geregistreerd: 13-04-05

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:48

ik vraag mij af of die paarden nu echt beter af zijn allemaal ergens links en rechts in een klein stalletje, met een modderige paddock, of gewoon bij de handelaar in een hele grote wei.
ik zou het als paard zijnde wel weten hoor.
overigens zijn deze paarden mishandeld, omdat ze in de knoei zijn komen te zitten?
naar mijn inzien is de eigenaar enkel te kort geschoten om de paarden niet tijdig of behoorlijk verplaatst te hebben. (zelfs deze mening is onder invloed van de gegevens, verkregen via media)
mishandeld zagen de paarden er zeker niet uit hoor.
toen mijn eigen pony eens de buitenkant van zijn weide ging verkennen en zo de openbare weg opkwam, ging ook plots heel het dorp gillen dat het een zwaar verwaarloost dier was en dat ik het mishandelde. het was zelfs een schande dat iemand als ik een paard had, want ze zagen mij nooit om te komen voederen. (kon ik er aan doen dat de omwonenden, niet telkens achter het raam stonden als ik kwam voederen?)

wat deze paarden betreft, ze zagen er alles behalve verwaarloost en mishandeld uit. wil je echt iets voor paarden betekenen, onderneem dan actie voor paarden die het echt slecht hebben. een manege paardje bijvoorbeeld dat 10 uur per dag moet rondjes draaien. enkel buiten zijn 4 muren komt om zijn lesjes te lopen. en met open geschuurde rug moet blijven braaf meedraaien, omdat het opbrengt.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:55

Klinkt als een mooi initiatief, maar ik vraag mij toch af of deze dieren wel baat hebben bij stalling. Ze zijn niets anders gewend dan buiten lopen in groepsverband, als je zo'n dier dan inene in een stal plaatst, buiten zijn kudde levert dat veel stress op.

Een grote loods, of grote weides waar ze samen kunnen lopen lijkt me dan in eerste instantie beter op zijn plek.
Indien de dieren ook verkocht worden aan degenen die hen stallen is het anders, dan is het ook stressvol, maar tevens ook het begin van een nieuw leven en hoeven ze niet meer verplaatst te worden.

Wat is de bedoeling van deze opvang?
Tijdelijk, totdat de PvdD weet wat ze met hen aanvangen, of is het een soort van intekenen op de toekomstige aankoop van een paard?

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:57

Joki schreef:
Oregon schreef:
Hoeveelste jaars student ben je eigenlijk?


Ik ben derdejaars, maar wat hebben dergelijke vragen met het topic te maken?

De rest bedankt voor de vriendelijke reacties


Ik vraag dit omdat je jezelf juridisch adviseur noemt.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:27

Dat mag en ik heb die functie eerlijk gekregen. En wat denk je dat je in een rechtswinkel tegenover je hebt zitten; grotendeels studenten en die bepalen wel je toekomst

En verder beantwoord ik geen vragen over mijn functie meer, alleen nog vragen die over het topic gaan