Weer naar les met Nescio - hectisch weekendje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Weer naar les met Nescio - hectisch weekendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 10:54

Gisteren heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer gelest met Nescio. Hij heeft een enorm lange vakantie gehad met veel weidegang en wat longeren, en dat heeft hem erg goed gedaan. Ik zou eigenlijk deze week niet gaan met hem, maar gistermiddag belde mijn instructeur op dat er een les was uitgevallen en dat ik rond 8 uur wel mocht komen als ik zin had.

Vervoerstechnisch had ik daar niet op gerekend, de vrachtauto staat namelijk bij mijn zus Jantien. Ik ben dus als een gek naar huis gereden om de auto en trailer van mijn moeder op te halen, maar kwam onderweg in een dikke file terecht Boos! Ik was dus hartstikke laat terug bij mijn paard. Daar bleek een familiefeestje aan de gang (wat ik wel wist maar glad vergeten was Bloos) dus toen besloot ik toch maar naar Erp te gaan. Ik moest hem toch nog rijden en thuis kon het toch niet.

Een vriendin van mij was mee, en we hebben in 2 minuten een zadel en hoofdstel gepakt, paard uit de stal gehaald en opgeladen. Onderweg nog maar even gebeld, maar ik moest maar gewoon komen ondanks dat het zo laat werd. Mijn moeder had me een grote tas eten meegegeven voor stal, dus dat was dan hoe dan ook wel gezellig Haha! Vork

Nescio liep niet zo verkeerd. Hij is nog een beetje laks aan het been als ik net begin, en we hebben er flink aan gewerkt om dat te verbeteren. Hij komt nog wat moeilijk echt goed door de rug nu, en dan heb ik af en toe het idee met de handrem erop te rijden ahw. Dat gaat wel beter worden als hij weer sterker wordt. De galop is altijd zijn sterke punt geweest, en daarin kan ik hem wat meer bij elkaar rijden en beter schakelen. Als afsluiting zijn we met de zijgangen bezig geweest. Ik wil hem dan in een schouderbinnenwaarts echt voelen 'doorscharen', maar dat moet ik eigenlijk nog helemaal niet willen op dit moment. Ik wil hem dan in een te hoog tempo rijden, waardoor hij eigenlijk zijn evenwicht een beetje verliest. Gas terug dus Bloos

Ik mag hem nou max. 3 keer in de week rijden om zijn lijf goed te houden. Misschien wel goed voor hem, maar niet voor mij Haha! Dus dat wordt dan maar een abonnementje op de sportschool *mis de smiley met zweetbandjes Haha!*

Vanavond ga ik Al-Dabaran van Jantien een keertje met mijn trainer rijden. Ze moet volgende week in Ermelo aan het NRPS kampioenschap bestgaand meedoen, en er zijn nog een paar puntjes die ik graag even door wil spreken, zodat ik daar de komende week op kan letten. Jantien brengt haar naar stal, en ik kan daar dan met mijn eigen autootje naar toe (hoezo verwend? Cool , dat scheelt nogal in het reizen. Sjuimpje en Steef gaan een keertje mee om te kijken (en om Bugs Bunny te aaien Haha! nog even naar de site vanmiddag, Suus Knipoog )

Dadelijk breng ik eerst Nescio naar mijn ouders. Morgen heb ik namelijk concours, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik maak dus weer heel wat kilometers dit weekend Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:05

Hee wat leuk, weer lessen met Nes, met hem had je pas gestart toch? Van wie heb je les dat je het over Bugs Bunny hebt? *LOL*

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:40

hoe was jeconcours gegaan??