Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
karin1985 schreef:Eens
ik weet wel dat ze hier in de buurt een onderzoekscentrum hadden en daar hadden ze een onderzoek gedaan of trainen met springen bij jongen paarden een verschil maakte met de springkwaliteiten later. Ik heb eigenlijk geen slechte berichten gehoord. Het resulltaat was uiteindelijk dat de veulen die wekelijks gesprongen hadden beter konden springen dan de veulens die dat niet hadden gedaan.
Zij deden dus wekelijks losspringen en alle veulens hebben het overleefd voor zover ik heb begrepen (gehoord van leraren dus pin me er niet op vast)
Als het dus op een verantwoorde manier gebeurt moet het dus wel kunnen en kan het volgens dit onderzoek ook voordelen hebben.
EDIT: na ff google: het gaat hier om het jumpex onderzoek voor de geintereeseerde is er best wel wat info te vinden
karin1985 schreef:Zij deden dus wekelijks losspringen en alle veulens hebben het overleefd voor zover ik heb begrepen (gehoord van leraren dus pin me er niet op vast)
karin1985 schreef:Dat vindt ik geen slimme opmerking. Dat is hetzelfde als zeggen dat je peuter van 3 het geweldig vind om heel veel snoepen en als ie dat vrijwillig doet dan kan dat geen kwaad toch? Ondertussen heb ie gelijk de eerste keer bij de tandarts een boel gaatjes. Die peuter wist niet niet dat dat komt door veel snoepen, jij wel en had het kunnen voorkomen.
Snap je mijn punt. Het paardje vind het misschien het springen hardstikke leuk , maar weet niet wat de gevolgen zijn jij wel!!
elinax21 schreef:karin1985 schreef:Dat vindt ik geen slimme opmerking. Dat is hetzelfde als zeggen dat je peuter van 3 het geweldig vind om heel veel snoepen en als ie dat vrijwillig doet dan kan dat geen kwaad toch? Ondertussen heb ie gelijk de eerste keer bij de tandarts een boel gaatjes. Die peuter wist niet niet dat dat komt door veel snoepen, jij wel en had het kunnen voorkomen.
Snap je mijn punt. Het paardje vind het misschien het springen hardstikke leuk , maar weet niet wat de gevolgen zijn jij wel!!
heel goed voorbeeld..had het zelf niet beter kunnen verwoorden