Misschien bijrijdpony en waardeloze springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Misschien bijrijdpony en waardeloze springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:10

Vandaag ben ik met Marieke_14 meegeweest naar haar verzorgpaardjes en voor eentje zochten ze nog iemand om hem te rijden. Het is een 6(?)-jarige E-ponyruin van ongeveer 1.55 en hij heeft eigenlijk nog maar weinig gedaan...*LOL* Nou heb ik wat met zulke beestjes(mensen die mij kennen weten dat Haha! ) en ik wil dat dier dus best wel wat leren. Moet alleen even kijken of ik dat qua tijd allemaal kan combineren met eigen paardjes en studie etc. Hopelijk kan ik binnenkort autorijden dus dan is de afstand goed te doen(met de fiets ook wel, maar dat kost toch meer tijd...).
Maar ik mocht hem dus even proberen. Op het land liep hij echt onwijs mooi. Wat een draf zeg, ik wou dat mijn paard zo'n achterbeengebruik had(en die is al niet traag *LOL* ) Lovers Hij had een hele tijd niets gedaan dus ik heb rustig aangedaan met mayandour(als je het zo schrijft Verward *LOL* ) Hij was wel een beetje bokkig op mijn been en af en toe kwam er wat protest, maar verder liep hij heel braaf voor een paard dat zo'n tijd niets gedaan heeft Haha! Wat gestapt en gedraafd en wat loopt dat dier fijn door zijn lijf heen, daar moet ik bij mijn stresskip heel wat meer moeite voor doen... Galop hebben we maar overgeslagen, hij had al genoeg gedaan en galop in de bak heeft hij nog heel veel moeite mee. En je gaat zo'n dier natuurlijk niet meteen in de spierpijn rijden *LOL*
Ik hoop dat ik er genoeg tijd voor heb, het paardje spreekt me heel erg aan en de eigenaresse keurde me geloof ik ook wel goed *LOL*

Weer bij marieke wietze maar niet gereden, de bak was een zwembad. Maar binnenkort mag ik daar ook een rondje op tuffen Haha! Ik moet zelfs geloof ik....*LOL* (en mijn geld ligt nog bij Marieke Bloos )

En toen moest ik met mijn eigen paard naar springles....wat een ellende weer. Die nieuwe instructeur is echt niets...Frusty Ik moet alles losgooien en naar voren zitten Verward Dan kan ik niet sturen en vlieg ik overal heen...Boos! En dan roept hij ook nog dat ik hem niet lang moet laten worden Verward Handig op te lossen met waslijnen en als je voorover moet hangen...Boos!
Uiteindelijk weer bijna niets gesprongen en weer hetzelfde lijntje als vorige keer en de week daarvoor...Huilen Ik heb niets tegen lijntjes, maar overdrijven is ook een vak *LOL* Ik bedank voor de eer...Haha!
En mijn paard loopt nu na de springles ook twee dagen te drammen omdat hij die waslijnen wel leuk vond(lekker makkelijk). Hij wordt nu gewoon minder door het springen, terwijl hij juist altijd beter liep Boos! Ik wil mijn oude instructrice terug.....! Huilen
(zo dat lucht op...mijn moeder wil na een betoog van mij en mijn zusje om niet meer heen te hoeven geen woord meer over die man horen...we gaan waarschijnlijk niet meer. KLaar! *LOL* )

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:20

Dit is hem: Schijnheilig Binnekort foto's in actie met Carina Tong uitsteken

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/Haflingers/incoming/may2(1).jpg[/img]

En geen woord over m'n heerlijke verbrande en ingezakte cake? *LOL* De hond vond hem trouwens ook erg lekker Vork Vingers aflikken (hij is helemaal op) Het laatste stukje hadden wij he }>

Ik heb dat beest nog nooit zo lekker zien lopen! En dat meen ik. En je was zeker goedgekeurd *LOL* En ik was er echt overtuigd van dat hij 5 was, zal de tel wel kwijt zijn. Als jij hem straks een tijdje met hem rijdt, kan ik misschien ook eens 1/2x per week met hem aan de gang.
En je MOET op Wiets rijden! }> Hopen dat dan de bak ook zo zacht is Schijnheilig

En gewoon stoppen met die les hoor! Dit schiet natuurlijk ook niets op zo.
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 02-08-02 01:41, in het totaal 2 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:21

O ja, en we moesten ook zonder los te stappen zonder beugels los draven...Huilen Dat vind ik niet zo erg, maar met waslijn teugels loopt mijn paard met zijn kop in de sterren en zijn rug strak(zeker als ik er net een minuut op zit) en dan stuiter je zo...paard strakken, meer stuiteren etc...Boos! Ik heb trouwens ook altijd geleerd dat je niet meteen mag doorzitten op zijn koude spieren Verward En zeker dat gestuiter lijkt me niet prettig Verward (ik kreeg trouwens ook rugpijn...)

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 23:27

wowwwwww wat een lekkerding en ik zou als ik jou was gaan stoppen met les want jij en je paard gaan achteruit (toch??)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:46

Oooh dus het ergste moet nog komen met Mayandour Haha! de galop, ik heb hem met zijn eigenaresse erg zien stuiteren toen ze bij bruin in de les reed Haha! Ze had zelfs een bokriempje aan haar zadel... Ik hoop dat je nog wat kunt bereiken met dat beestje, want hoe er toen mee omgegaan werd :X ze reed wel redelijk maar 1 keer in de week een UUR... vind ik niet kunnen maar goed... mijn mening

Verder zou ik ook stoppen met die springles.. als je er alleen maar op achteruit gaat kun je maar beter 1 keer in de week naar Bruin rijden.. Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 21:20

Ik heb nog niet gegaloppeerd, omdat hij eigenlijk zijn hele leven nog niets gedaan heeft(op die paar lesjes na en een paar bijrijdsters die 4 keer zijn geweest ofzo *LOL* ). Eerst maar goed in balans in stap en draf, dan geeft die galop meestal niet zoveel problemen meer *LOL*
En dat bokriempje is stuk, maakt mij niet uit, ben er toch niet aangewend om dat vast te pakken *LOL* Dan lig ik er eerder naast omdat ik voorover naar dat riempje duik *LOL*

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:11

mooi paardje hoor

veel succes