Ongeluk vanmiddag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanin

Ongeluk vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:24

Dag bokkers,

Ik lees weleens van die verhalen hier op bokt over mensen die een ongeluk krijgen met hun paard. Meestal wens ik die mensen sterkte, want het lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken, maar vanmiddag kreeg ik zo'n ongeluk!
Ik ging lekker buitenrijden, ik had lekker tijd vandaag en doordeweeks komt het er meestal niet van.
De eigenaar van het paardje die ik sinds paar weken rij had me weg uitgelegd waardoor ik in het bos zou kunnen komen. Het was best ver vertelde hij, maar ik ging er gewoon heen en dan kijken hoever we kwamen. Aangekomen bij de drukke provinciale weg, besloot ik te keren, omdat ik die weg echt te druk vond om langs te rijden. Ik wist immers ook niet hoelang je dan langs die weg zou moeten stappen. Ik besloot dus te keren en aan een ander keer aan de eigenaar te vragen of er ook een andere weg was die naar het ''bos'' leidt. We waren toen pas 30 min op weg en we waren al richting huis aan het stappen. Ik nam een ander pad, waar ik nog even kon draven. Aan het van dat pad ging ik stappen, de wegen die erop volgden waren hard en we waren al bijna thuis. Toen we net in stap waren gegaan zag ik een hond aan komen rennen. Niet erg bijzonder, mijn paardje was normaal gesproken ook niet bang voor honden. Die hond kwam echter zo wild op ons afrennen dat ik voelde dat mijn paard zich opwindde. Die hond kwam recht van voren op ons af en mijn paard was zo bang geworden dat hij in 1x sprint nam en naar rechts draaide het maisveld op. Het ging toen heel snel allemaal en ik kon niet meer blijven zitten, met een keiharde klap kwam op de grond terecht. Ik wilde het uitschreeuwen van de pijn( waarom weet ik ook niet) maar er kwam amper geluid uit mijn mond. Ik had geen ademhaling meer. Ik lag daar, verging van de pijn, ik was bang wat mijn paard zou doen(ik ken hem pas paar weken) en wat die hond zou doen. Ik hoorde toen twee stemmen boven me praten, ik wilde wel antwoorden maar het lukte niet. Gelukkig bleven die twee mannen rustig. Uiteindelijk kon ik korte antwoorden geven. Er kwam een derde man aanlopen uit het huis waar Yoeri(het paard) naartoe was gelopen. Ze probeerde mij overeind te krijgen, ik kon toen op benen staan maar het deed ongelofelijk veel pijn. Ik ging toen weer liggen. Ze besloten 112 te bellen, ik wilde dat in eerste instantie niet omdat ik wist dat mijn ouders dan heel erg ongerust zouden worden. Liggend op het ongelijke maisveld, deed mijn rug zoveel pijn en had ik ongelofelijk koud! Er werd een deken voor me gehaald en toen was het wachten op de ambulance. Mijn ouders waren inmiddels ook op de hoogte. De ambulance kon het allemaal niet vinden, het ligt namelijk ook beetje afgelegen. Mijn ouders waren inmiddels al naar het ziekenhuis gegaan, maar ik was daar nog niet binnengekomen. Dus zij hadden nog meer rampscenario's in hun hoofd, dat ik naar een groter ziekenhuis of iets dergelijks zou zijn afgevoerd. De eigenaar van het paard was inmiddels ook aangekomen. Ambulance weer gebeld, die kon het nog steeds niet vinden, hij is er toen met zijn auto naartoe gereden en heeft ze zo opgehaald. En toen het bekende verhaal met ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Na lang wachten zijn er foto's gemaakt, bleek niks gebroken te zijn. Mijn ruggenwervel was nog goed. Alles was wel gekneusd en mij spieren hadden een flinke klap gehad. Mocht uiteindelijk naar huis.
Het paard maakt het goed, mankeert niks en staat weer lekker in de wei.
Wat een ramp vanmiddag! Ongeluk zit in een klein hoekje!

_Marianne

Re: Ongeluk vanmiddag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:27

Sterkte! Zoiets verwacht je ehct niet, als je even buiten gaat rijden.. vervelend! Ik hoop voor je dat het weer snel over is! Succes!

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:28

jeetjee zeg..:S dat isz even schrikken.. ik wens je veel sterkte iig. iik weet ook niet echt zo goed wat ik kan zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:29

jemig wat erg! ik heb ook zo'n hekel aan loslopende honden als je aan het rijden bent! Er kan echt de grootste ongelukken gebeuren, maar wat moet dit erg voor je geweest zijn! Gelukkig ben je weer thuis!

vallie

Jeetje meis , sterkte ermee! Echt doodeng zeg.

Kim_H

Jaa psies, ongeluk zit in een klein hoekje!

Sterkte nog he! Lachen

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:31

Je schrikt je echt helemaal rot als zoiets gebeurd. Bedankt allemaal!

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:31

Jeetje..dat is schrikken!!
Gelukkig heeft je paardje niets ergs, Jij beterschap!
Sterkte ermee!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:32

jee dat klint niet zo best
heel veel sterkte en beterschap.
gelukkig had je paardje niks
ik hoop dat je snel weer op de been bent!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:33

Jeetje zeg wat een verhaal , sterkte en gelukkig is je paard ook oke

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:34

Jeetje, denk je een rustig buitenritje te maken...
Sterkte met alle kneuzingen, die zijn soms nog vervelender als een breuk
Hoorde er niemand bij die hond? Beetje raar om zo'n losgeslagen projectiel vrij rond te laten stormen....

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:34

Hey meid,

Veel sterkte. Ik weet wat je meemaakt, heb een half jaar geleden met mijn toen nog nieuwe paard (die ik nog maar 2 weken had) hetzelfde meegemaakt maar dan zonder hond. Hij ging er van door en om ongelukken te voorkomen heb ik mezelf laten vallen (we gingen op een drukke weg af). Viel toen ook plat op mijn rug en ben nog met mijn hoofd naar achteren geklapt. Kon eerst ook niet ademen, staan of praten. Heb nu zelfs nog wel eens last van.
Nogmaals heel veeeeeeeeeel sterkte.

petrouskafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:36

sterkte meis je hebt het nodig!
ik ben ook een keer gevallen op mijn rug weet precies wat je voelde! Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:38

heel veel stekte !ben gelukig niet de enige met en pech dag Verdrietig

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:46

Sterkte! Geluk bij het ongeluk is dat je paard niet naar die drukke weg toe is gerend!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:48

Phoe, dat is zeker schrikken. Ik las je verhaal alleen al vol spanning op hoe het af ging lopen, kan me voorstellen wat er door je heen gaat als je midden in het verhaal zit. Sterkte!!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:49

heel veel beterschap enne...ik ben ook benieuwd of er nog een 'baasje' bij de hond in de buurt liep...??

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 22:18

Er liep wel een baasje bij de hond. Maar die liep zover achter die hond op een andere weg, dat hij het ook niet zag gebeuren. Hij kwam pas aanlopen toen ik al op de grond lag.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:26

Oeh dat is schrikken zeg. Gelukkig dat je niks gebroken hebt. En gelukkig niks met het paard aan de hand.

Ik snap ook nooit die mensen die hun hond zo ver los laten lopen.

Neem wel de tijd om de kneuzingen te laten helen voordat je weer gaat paardrijden.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 22:27

Ja die tijd moet ik wel nemen van mijn ouders Knipoog Die zijn zich ook helemaal rot geschrokken.
Bedankt allemaal voor de steun.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:31

Jee, dat is schrikken zeg!

Gelukkig dat het meevalt met je rug, al kan kneuzen ook erg pijnlijk zijn, ik spreek uit ervaring! Knipoog

Heel veel sterkte!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:12

heel veel sterkte hanin!! , neem je tijd voor het herstel. Ik hoop dat je snel weer de oude bent

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:19

Het was niet jou paard en je reed er pas op?
Ik ga noooit alleen buiten rijden, al helemaal niet met een 'onbekend' paard.
Niet bot bedoeld hoor!

Veel sterkte!!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:23

jeetje hanin Nagelbijten / Gniffelen
Heel veel sterkte meid!! Kusje

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:30

veronoz schreef:
Er liep wel een baasje bij de hond. Maar die liep zover achter die hond op een andere weg, dat hij het ook niet zag gebeuren. Hij kwam pas aanlopen toen ik al op de grond lag.

Lekker dan zo'n baasje Boos!
Nu zijn jullie er nog redelijk goed afgekomen, het had ook anders af kunnen lopen. Echt waar..... sommige honden eigenaren