Jonger dan 18 en je eigen paard betalen?

Moderators: Murosch, A_nouk

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Kais

Jonger dan 18 en je eigen paard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 15:33

Ik kan het onderwerp nergens meer vinden, maar hier nog mijn reactie:

Dorine"]
Ik vond de opmerking van Jippie heel goed:

Wanneer ga je het huis uit, en ga je dan studeren, op kamers of iets dergelijks?
Of gewoon al meteen werken?

Een mbo-opleiding heeft mijn vriendin ook, ze verdient naar verhouding goed, maar...
Ze heeft een paard op een manege gestald, meer dan 550 gulden stalling dus, en daar komen de lessen, de hoefsmid, het ontwormen/enten en het wedstrijd-rijden nog bij.
[/quote]

Ik kan waarschijnlijk stalling krijgen voor E50,-, maar aangezien het nog niet zeker is of ik 'm kan kopen heb ik nog niet verder geïnformeerd.

[quote="Dorine"]
Kais: meer dan 75 euro is een klophengstje niet waard.
Ook al heeft-ie papieren.
[/quote]

Hij heeft niet eens papieren Knipoog, dus dan is 't helemaal weinig, vooral op die leeftijd en zonder beleerd te zijn Haha!

[quote="Dorine"]
Hij is niet geschikt voor kleine kinderen heb ik begrepen (nog te jong en moet consequent behandeld worden omdat-ie anders bijt).
Verder is hij onbeleerd, nog niet voor de kar of wat dan ook.
Dus wat moet die man er mee?
[/quote]

Tsja, dat vraag ik me dus ook af... Verward

[quote="Dorine"]
Ook is een veilig wagentje tegenwoordig errug duur, het tuig ook, je bent dan meer dan 500 euro kwijt.
[/quote]

Dat is dan eenmalig en wat onderhoud, maar het zijn juist de terugkomende kosten zoals stalling en hoefsmid enzo die meestal 't probleem zijn...

[quote="Dorine"]
Als die boer al heeft gezegd dat het goed is dat je hem koopt, dan betekent dit dat hij hem best weg wil doen.
Maar als je hem koopt om hem weer door te verkopen: kweetniet of er mensen zijn die zo'n beestje willen hoor, denk het niet.
[/quote]

Ik heb 't nog niet gevraagd of hij 'm evt. weg zou willen doen, omdat ik er nog niet zeker van ben of ik de kosten enzo kan betalen.
Ik koop 'm sowieso niet om door te verkopen, dan kan ik beter 'n paardje mèt papieren kopen en 'n merrie, want die leveren toch wat meer op (ook niet echt veel, tenzij ze 'n aparte kleur+papieren hebben, dan kan 't nog wel wat zijn).

[quote]
Wat het inrijden betreft: je kunt tegen die boer zeggen dat je bezig bent de pony te beleren voor de kar, maar dat-ie heel moeilijk is... Knipoog
Een shet die twee is kun je in de herfst al wel op een grote volte voorzichtig leren longeren aan halster, niet teveel stelling vragen.
Dit lijkt al heel wat, de boer denkt dan dat je al 'aan het inrijden bent'.
[/quote]

Tsja, het probleem is dat hij in de herfst en winter bij die vent in 'n zelfgemaakte stal staat en dat de enige mogelijkheid het blubberige grasveldje 'n eindje verderop is... Aangezien hij dan de hele tijd geen gras ziet begint hij meteen te vreten en als ie ffies te hard zou gaan zou die onderuit gaan... of als ik 'm niet houd komt ie op de weg (langs 't grasveld...) Misschien dat ik eind zomer rustig begin met longeren (zonder longeersingel, gewoon 'los') en 'm gewoon goed op commando's ga trainen, zodat er niet al te veel problemen zijn als die vent opeens bedenkt: Laat ik de pony vandaag eens in 't tuig zetten Scheve mond

[quote]
Wat betreft het risico dat er andere meiden op gaan rijden:
Zoek een extra verzorger die vriendin van je is of zo.
Vraag aan de boer of jullie 'vaste verzorgers' mogen worden, dat er dus verder niemand anders met de pony mag omgaan, omdat de pony dan weer gaat bijten, slaan, verzin maar wat.
Leg hem uit dat dit het beste is bij het inrijden, hij wil toch die pony laten inrijden?
Zal dan wel op de goede manier moeten zeg maar.
Geen kleine blagen erbij dus! (klinkt een beetje hard naar jongere mensen hier, niet zo bedoeld).
[/quote]

Ik verzorg de pony's samen met iemand, maar die komt niet zoveel meer en is ook pas 12. Ik vraag liever niet nog iemand (van mijn leeftijd) om de pony's te verzorgen, want die heeft er natuurlijk weer andere ideeën over en dit moet anders en dat moet anders, dat zul je altijd zien... Niet dat ik niet tegen commenteaar kan, maar je snapt vast wel wat ik bedoel Scheve mond
Het weilandje grenst aan 'n ander weilandje. Op de ene staan mijn verzorgpony's en op de andere die van 'n ander meisje. Zij heeft aan de eigenaar van mijn verzorgpony's gevraagd of ze ze ook mocht verzorgen. Zegt die vent dat dat mag!! Terwijl ik zowat iedere dag kom en ze goed verzorg, niet kapsones-achtig bedoeld hoor. Dus ik had de eigenaar erover gebeld dat ik dat niet leuk vond en toen zei hij dat ie er wat van zou zeggen. Dus 'n tijdje niks gezien, opeens zie ik ze weer, dus ik ernaar toe en ik vraag waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn Verward Zeggen ze dat die vent heeft gezegt dat ze weg moeten als ik kom Boos! Heeft het dus nog geen zin, want zij doen heel anderen 'dingen' met die pony's als ik. Ik was behoorlijk boos, dus zij gingen maar weg en ze kwamen ook niet meer, totdat ik er gister 1 dagje niet was geweest Boos! Ze gaan die pony's ook grondig poetsen, terwijl ze in 'n weilandje zonder schuilstal staan Frusty
Ik moet de eigenaar er nog over bellen, maar hij heeft altijd dat soort rare dingen, komt ook nooit z'n beloftes na enz., enz.

Over dat rijden: Ik weet niet of die meiden echt zouden rijden, maar daar zie ik ze wel voor aan. Ik wil 'm ook liever niet zadelmak maken, want dan wil die eigenaar er natuurlijk weer geld uitslaan door met die pony op rommelmarkten te gaan staan, zodat er kleine kindjes op kunnen rijden

[quote="Balasjow schreef:
Ik ben de moeder van een 18-jarige dochter. Wij hebben 7 arabische volbloeds. Deze paarden staan allemaal bij ons thuis. Toen ze nog ongeveer 14 jaar was, was ze echt paardengek. 2x in de week priveles, mee naar de shows, de paarden voorbrengen op de shows. Altijd bereid om mee te helpen met uitmesten en allerhande andere klusjes. Nu heeft ze al bijna anderhalf jaar een vriend en kijkt ze helemaal niet meer naar de paarden om. Ze heeft er totaal geen zin in. Wij hebben altijd geprobeerd om haar enthousiast te krijgen voor onze paarden en altijd alles willen betalen. Als ze in de dressuur of wat voor tak van sport dan ook had willen verder gaan, of zelfs verder in het africhten van paarden of zo, dan hadden wij haar hierbij ook financieel bijgestaan. Helaas het mag niet zo zijn. Dus gaan mijn man en ik verder met onze paarden en kijken uit naar een verzorg(st)er die wel enthousiast is om ons te helpen met het verzorgen en berijden van onze paardjes.

Ella

Dat is heel erg jammer, meestal mis je 't pas als je 't niet meer hebt Knipoog Een heleboel kunnen alleen maar van zoiets dromen..., misschien wel omdat ze 't nooit hebben gehad. Ik ga (gelukkig) niet uit, straks kom ik 'n leuke jongen tegen en moet ik daarvoor m'n pony's opgeven Frusty, de keus wordt dan toch erg moeilijk...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:54

meschien een domme vraag maar..............wat de hack is een klophengst Clown

Cicero (United x Weijden x Rubinstein I)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:08

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten