fjorden + kritiek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 15:48

Janitina, vanuit welk punt vind jij 'koppig zijn' een goede eigenschap, of in welke situatie? Kan mij dat niet direct voorstellen, tenzij je fjord/shet gevaar 'ruikt' en weigert verder te gaan?

groetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 15:52

Precies, allegria!
Fjorden vinden alles leuk ook al zijn ze er niet goed in! *LOL* *LOL*
Als ik met IJsco ga springen wordt ie al helemaal enthousiast als de hindernis wordt klaargezet. Als het te laag is tilt ze haar benen nieteens op. Ongeveer 60 cm springt ze wel. En trots dat ze dan is! Helemaal met haar hoofd schudden, lijkt wel of ze dan verlegen wordt. Oren helemaal naar voren. Heel grappig! Lovers

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 20:30

Voila chocomelk, groot gelijk.
Vanwaar kom je ergens uit België, en waarom staat je haflinger te koop?
ff off topic, maar kom.

groetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:40

Nou koppig zijn is in zoverre eigelijk niet een goede eigenschap. *LOL*
Maar het is wel leuk. Heb je in ieder geval een paardje met eigen ideen en eigen inbreng!
En dat vind ik een goede eigenschap, niet zo'n sullige oen die alles voorgeprogrammeerd heeft. (Ook al heeft dat ook weer zijn voordelen!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 20:57

Ja!! Op dat vlak heb je gelijk!!
Fjorden hebben KARAKTER!!!!!!!!

ciao

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 21:58

Oh, wat jammer, zorg dat hij ergens goed terecht komt hé!

groetjes en sterkte

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 22:09

Aglaranna, ik ben ook helemaal verliefd op de fjoreden! Lovers .Ik heb er zelf ook een.
Ze heet Sonja en is een merrie van bijna 4 jaar oud. Ze zijn inderdaad heel doordrammerig, maar kunnen wel heel wat aan en hebben een superlief karakter Kwijl . Door veel mensen warden inderdaad zoals je al zei de fjorden minderwaardig gevonden omdat ze niet vooralle paardensporten geschikt zijn. Dat vindt ik onzin want je kan heel erg veel met een fjord doen. Het zijn gewoon superpaarden Party!! .

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 22:16

owowowowowow!!!
tof Claudia ! Party!! *LOL* Party!! vind ik dus ook!
OP welke leeftijd heb je Sonja opgeleerd?
Hoe lang heb je haar al?

groetjes!!

AGlaranna

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-01 22:17

chocomelk, waar in Oost vlaanderen aub?
Mijn grootmoeder woont daar ook, en ik kom dus wel dikwijls in oost vl. Hoewel ik zelf in de buurt van leuven woon.

cya

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:35

wat is er nou mis met een fjord? Alsof je bij de overige rassen geen etterbakken hebt. Nonsens, etterbaken heb je overal en de beste etterbakken zijnde mensen die alles beter weten en zeggen dat fjorden niet deugen.
Mij kan het geen ene donder schelen wat ze zeggen, ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn haf. Wat moet je nou weer met een haflinger??? Nou daar kwamen ze wel weer op terug toen bleek dat mijn haf lekker mak was en dat de andere paarden wel achter hem aan huppelden als ze iets engs vonden. Een jaar later was mijn haflinger de enige die alle cross hindernissen sprong(tussen luxe paardejes), ik kan ook heel vaak met een lang teugeltje langs een grote trekker open terwijl die grote luxe paarden zich helemaal staan op te naaien en de ruiters in hun broek schijten. Als ik dat zie dan ben ik super trots op mijn hafje. Ik heb echt zoiets van , blijven jullie dan maar lekker in de bak huppen ik ga lekker een relaxed buiteritje maken en hoef me zelden ergens druk over te maken. En goede ouwe felix mag straks het voorbeeld doorgeven aan mijn fjord die tot u toe ook nergens een probleem van maakt.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-01 13:28

Dat is inderdaad wel zo, wanneer je met een fjord en een paar volbloeden gaat rijden, doet de fjord zeker niet onder!!!!!!
Onlangs nog moesten we voorbij een betonmolen die aan het draaien was met verse kiezeltjes in enz. de warmbloeden waren daar niet voorbij te krijgen, tot mijn dappere fjord Cool er zonder er ook maar op te reageren voorbij was. LOL
Dit is maar een voorbeeld hé.

Maar toch liever een paard waar je op je gemak mee kan gaan buitenrijden dan zo'n opgepept paard.

ciao