Schokkend: veulenvlees!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:36

Steef schreef:
Geen normale paarden in het handelscircuit? Wat een onzin, ik heb meerdere normale paarden gezien in het handelscircuit, en voor sommige betaalde je dan ook wel voor. Ik denk dat jij extreem slechte ervaringen hebt met handelaren want ikzie ze heel anders. En dat ze dollartekens in hun ogen zien, dat mag toch ook? Het is hun brood!


Een paard van onder de € 10.000,- mankeert altijd wel wat. Daarboven wordt het wat beter, maar pas van af de € 50.000,- denk ik dat je een redelijk paard mag verwachten omdat ze dan geld waard zijn, daar springen ze dan voorzichtig mee om.

Geld verdienen mag, maar niet over de rug van een paard, en zo gaat het er echt aan toe. Geld verdienen is normaal, maar daar hoort een paard niet onder te lijden. Het is jammer maar waar: paarden die geld waard zijn komen goed terecht en worden goed behandeld, maar de andere paarden zijn het haasje. En ik meen serieus dat je naïef bent als je dat ontkent. Handelaren zijn goed voor hun duren spulletjes, maar niet voor de dingen waar ze uiteindelijk nauwelijks op verdienen. Met Voltrack hebben we onwijs geluk gehad, maar daar had net zo goed hetzelfde mee kunnen gebeuren. 't Was dat hij jong was, goeie afstamming had en helaas wat minder presteerde op de renbaan, maar dat is al genoeg om een paard 'slecht' te behandelen, je verdient er nl. niets meer aan! Zeker in een economisch slechte tijd zoals nu zal elke handelaar proberen geld te verdienen aan een paard en dan gaan ze echt over lijken (spreekwoordelijk, maar soms ook letterlijk). Dat vind ik ethisch niet juist, maar goed, wie ben ik als moraalridder?