Ik rijd buiten en heb GEEN dazen-ellende! :))

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:34

handig! ik ben al kei vaak gestoken. Gister toen ik op Mareska aan het rijden was bleef ik bezig om al die dazen te vermoorden. stommen beesies


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:15

Ik gebruik deze deken nu al een maand voor op de wei. Dag en nacht, ff afkloppen ben vandaag niet geweest, maar hij blijft super liggen en was gisteren nog heel.

Soms was het wat koel weer en bewolkt dus ik dacht, hup ding af. De volgende dag even kijken hoe het gaat. Was hij toch kapot gestoken door de dazen, hij ziet me aankomen met de deken en ik kan niet snel genoeg voor hem de deken opdoen, zo een zegen vindt hij het. Dan is die uitgave mij wel waard. Hij rolt veel en moet er ook mee slapen, gaat kennelijk nog steeds goed. Door gebruik is de deken soepeler geworden dus met rijden zal het geen hinder geven.

De kap heb ik niet op, dan vind ik een beetje link voor 24 uur en s'nachts vind ik het niet prettig voor hem zo zijn koppie bedekt.

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:47

Dazen komen voornamelijk voor in loofbossen, dat is hun natuurlijke habitat. In bossen met alleen berken- en eikenbomen zullen ze dan ook veel minder voorkomen.

En dat broeikaseffect wordt echt steeds meer merkbaar. We hebben inderdaad niet zo lang geleden een elfstedentocht gehad maar hoe vaak komt het nog voor? Er valt meer regen in de zomer en de winters zijn zachter (het scheelt maar een of twee graden) maar dat is wel genoeg om de flora en fauna te laten veranderen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:58

Percy schreef:
Dazen komen voornamelijk voor in loofbossen, dat is hun natuurlijke habitat. In bossen met alleen berken- en eikenbomen zullen ze dan ook veel minder voorkomen.


Wat doen die verrekte dazen en horzels dan op veengrond zonder bomen in de buurt Verward Nappie zit echt onder de bloeddruppels 's avonds, echt sneu. Ik spray hem in met een heel vies goedje en dat helpt redelijk maar toch blijven ze komen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:03

Bij ons voornamelijk eikebomen, nou zwermen dazen hoor!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:31

Loofbossen zijn juist bossen met eiken en zberken enzo. Jij bedoelt bossen met dennen en zo (naaldhout?)
Bij ons zitten ze overal, niet alleen in het bos, maar ook op de landerijen, op de vlakte dus.
Het enigste middel waar ze nog een beetje ontzag voor hadden (behalce waarschijnlijk zo'n deken) was hertshoornolie. Maar dat is nu dus uit de handel genomen. Klerezooi!!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:41

Die vliegen sprays zijn trouwens ook niet bepaald goedkoop. Je bent al snel 20 euro voor zo'n flesje kwijt en die is binnen een week of 2 leeg. (dagelijks gebruik voor een paard dan.) Als je dan een paar maanden vliegen spray gebruikt, dan is zo'n vliegen deken helemaal geen slechte investering.
Maar lelijk vind ik het wel, met die rare hoofdkappen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, janneke_S, Laj1, Mnoonn, turtlelito, Vagabondo en 31 bezoekers