eerste premie en jeugdkampioen maar toch niet tevr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

eerste premie en jeugdkampioen maar toch niet tevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 07:57

eden
Zaterdag keuring, maar het resultaat viel een beetje tegen vond ik.
De tweejarige werd jeugdkampioen (dat is niet slecht) en daar zijn we tevreden over. Dit paardje kan gewoon superlopen, heb er nog geen 1 gezien die dat beter kan.
Een eerste premie voor de 3-jarige (3e plek) en dat viel dus tegen. ZE ging in galop omdat ze last had van vliegen (en stijgeren enz) en wat zegt de jury?
We hebben wat weinig draf gezien Boos! Boos! Boos! , dus wel een eerste premie, maar niet naar Ermelo.
De volgende keer draaf ik gewoon nog een rondje, ook al is dat niet de bedoeling, ben ik even 'doof'. WAnt alleen een eerste premie zegt nog niets. Zeker niet als je bedenkt dat ze een paard met een duidelijk erg arm bespierde hals vooraan zetten. Degene waar ik mee liep kan veel beter dan die anderen, maar ze geven gewoon niet de kans om het te laten zien. Andere jaren moest je altijd 2 rondjes en nu vinden ze 1 rondje wel genoeg. Vorig jaar was deze nog jeugdkampioen en dan is die 1C premie een dikke tegenvaller. Volgend jaar gaan we weer, dan kunnen ze niet om deze meer heen.
Met rijden was nog ietsje minder. Het duurde zo lang. Ik heb alleen even losgestapt, maar in de ring was het rijden, rijden en nog eens rijden. En dan moet je achter elkaar blijven. willen ze dat de hele groep meer tempo maakt (bijna uitgestrekte draf). Rechtsom ging wel, maar toen we na 15 minuten eindelijk van hand moesten veranderen was de pony erg moe. Linkergalop begon goed, maar die persoon voor mij reed niet door, viel steeds terug. Dan moest ik ook terug in draf en het paard was gewoon al moe. GEvolg was overkruist, overkruist, verkeerd en toen pas weer goed. Daarna in draf was het echt over. Het paard kon het achterbeen niet meenemen, was gewoon op (wat wil je ook als er nog geen 20 keer op gereden is.) Ik was 5e, maar als ze niet zo lang hadden gereden was ik zeker wel een plekje omhoog gegaan. En als ze alleen naar de aanleuning hadden gekeken, dan was ik wel eerste geweest. DAt deed het paard echt goed. Het lag niet aan het paardje, maar gewoon aan het warme weer en omdat ze 3 is heeft ze niet de conditie die anderen wel hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:03

Tja, keuringen het zijn ook maar moment-opnames hé...Als je paard daar nou net niet goed loopt kan je wel eens flinke pech hebben...
Toch gefeliciteerd met de premies hoor!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 14:26

Die jeugdkampioen was natuurlijk wel leuk, maar vorig jaar moesten deze 2 zusjes uitmaken wie jeugdkampioen werd. De 3-jarige werd dus vorig jaar jeugdkampioen, dus daar hadden we nu wel hoge verwachtingen van. En dan komt het er niet van met draven omdat ze last van vliegen had. Met het ere-rondje liep ze weer perfect.
En met rijden was het helaas gewoon te warm.

Dus eigenliijk wat gemengde gevoelens. Maar volgend jaar gaan we wel weer hoor, dan hopen dat ze beide ster worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:50

Tsja, wat kan ik er van zeggen. Ik heb de zadelrubriek voor een deel gezien en denk dat de plaatsing wel terecht was. Er zat duidelijk verschil in hoor. Jouw pony liep niet slecht voor dat je er 20 keer op gezeten had, maar had duidelijk nog niet het niveau van de andere pony's. Niettemin een leuk paardje. Ik denk dat je volgend jaar misschien wel een echte kans maakt, maar deze keer kwam nog net te vroeg voor haar

Goedgekeurd onderschrift :)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:10

Billy, ik zeg ook niet dat het niet aan de jury lag, maar aan het weer en aan het lange rijden. Het paardje was gewoon moe van de warmte. Dus daar hoor je mij ook echt niet over klagen hoor, maar het valt dan wel tegen als je gewoon het achterbeen er niet meer biijkrijgt, ook al doe je zo je best.
Maar ik reed wel mee op de jongste pony Haha! De anderen waren 4 jaar en ouder, dus dan valt het allemaal nog wel weer mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:17

Je zegt op een gegeven moment dat als de jury alleen naar de aanleuning gekeken had, je pony gewonnen had. Dat heb ik er niet aan af gezien, het was wel duidelijk te zien dat ze last had van de hitte, maar dat goldt voor alle pony's.
Wat ik gezien heb liep de pony nog erg op de voorhand, en leek ze wat op je hand te hangen.
Of dat kwam door vermoeidheid of door het africhtingsniveau kan ik niet beoordelen.
Wat me wel opviel was dat alle pony's erg kort waren in de beweging, wat naar mijn smaak kwam door de kanonharde ondergrond waar jullie op moesten rijden. Ze hadden de zadelrubriek qua bodem veel beter in die binnenbak kunnen doe, want dat weiland was een afgang.

Goedgekeurd onderschrift :)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:50

Het was gewoon de warmte billy, kan er niets aan doen, jammer volgende keer beter. Het was gewoon bloedje heet, en dan heeft die 3-jarige qua conditie niets over, dus dan valt het gewoon tegen. Warmte + jongigheid is dan niet echt bevordelijk Haha!
Dat de bodem hard was, daar had iedereen last van, dus dat vond ik wel meevallen.
EN met die aanleuning is het bij wijze van, de pony liep gewoon best netjes (zeiden anderen ook), en echt hangen was het niet hoor. Alleen ze kon het van achteren niet meer bijbenen, dus dan krijg je een paard dat wat op de voorhand loopt. En het africhtingsniveau ligt natuurlijk ook nog niet zo hoog. Maar dat komt echt nog wel, wie weet neem ik volgend jaar die andere wel (die nu dus 2 is) om in de zadelrubriek te starten. Haha!
Of haar moeder weer.....

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Ann, chantal_bel, ikkedus, siloux, Veraaaaah, xSannee en 158 bezoekers