Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:37

De paarden uit Friesland zijn op het droge!!!
Dat is heel mooi, maar nu hebben we te horen gekregen dat de boer ze morgen ophaalt.
Dat willen wij tegengaan, dat hebben deze paarden niet verdient.
Een warme, liefdevolle plek wel en dat zullen ze daar bij die boer helaas niet krijgen.

Daarom stel ik voor om morgen daar de boel te gaan blokkeren, zodat de boer de paarden niet op kan halen.
Mensen, honden, paarden, spandoeken, de hele rambam.
Ook het plan is om de media op de hoogte te brengen, maar daarvoor moeten we eerst meer duidelijkheid hebben.
Dus ga nou niet allemaal massaal mailen, dat is al gedaan en wanneer er meer duidelijkheid is, zal dat weer gedaan worden.

Voor achtergrond informatie:
viewtopic.php?f=11&t=676734&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677098&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677749&hilit=

Cyntje

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:39

OK Vork
Ik blijf dit volgen om te kijken of ik ook een aandeel kan leveren, aangezien ik niet zo snel daar morgen kan geraken!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:42

ik kijk en denk ook mee, kan nog niet beloven dat ik er ben, ligt aan man dus auto.

Nienke86

Ik ga zeker weten mee doen!!!!!!!! Haha!

MaraYvette

ik had echt willen helpen heb alleen niet de mogelijkheid om in friesland te komen helaas sorry

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:43

Ik vraag me alleen wel af of (als die actie er komt) jullie er morgen niet voor niks zullen staan. Half paardenliefhebbend Nederland en België zit hier op bokt. Die man wordt gegarandeerd door iemand gewaarschuwt en staat er morgen dan misschien wel helemaal niet. Hoe zinvol is het dan om er met een groepje mensen de weg te blokkeren?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:44

Ik vind het flauwe-kul. Het is vreselijk wat daar gebeurd is met die paarden, maar je moet die dieren nu gewoon met rust laten.
Die man wordt nog wel aangepakt, zit daar maar niet over in.
Die eigenaar die heeft mede dankzij de enorme media hype echt geen leuke dagen gehad en er zullen nog genoeg minder leuke dagen volgen. Zullen we gewoon blij zijn dat de paarden gered zijn en het verder gewoon aan de instanties over laten..?
Mensen opruien om iemand lastig te vallen vind ik wel wat kinderachtig overkomen hoor...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:45

Nou ja mochten jullie me nodig hebben dan ben ik daar wel ergens met de paardjes bezig van de eigenaar van het land waar de 'zeepaardjes' nu in staan.

Edit: Hiermee bedoel ik dus niet de paarden van de man uit Tzumarrum maar de paarden van de eigenaar van het bedrijf waar ze nu tijdelijk staan Knipoog
Laatst bijgewerkt door March op 03-11-06 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:45

Hijkomt zen dieren wel halen
Ik weet het ( bijna) ja echt bijna zeker
Hij heeft ze zo goed ik weet ook niet gechipt( alleen de paarden waarmee hij fokt)dat weet ik niet 100% zeker heb ik gehoord!!!
want hij heeft ongeveer zon 300 paarden!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:46

domegra schreef:
Ik vraag me alleen wel af of (als die actie er komt) jullie er morgen niet voor niks zullen staan. Half paardenliefhebbend Nederland en België zit hier op bokt. Die man wordt gegarandeerd door iemand gewaarschuwt en staat er morgen dan misschien wel helemaal niet. Hoe zinvol is het dan om er met een groepje mensen de weg te blokkeren?

Beter iets dan niets Vork

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:47

pfff, 300 paarden!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:47

nou weet ik niet Yvonnelind, je hebt ergens wel gelijk, maar het is wel belangrijk dat we ons gezicht laten zien als paardenliefhebbers.
zodat dit niet in no time weer in de doofpot raakt, zoals vaak wel gebeurd snap je?

het mag toch duidelijk zijn dat wij erg teleurgesteld en boos zijn over het feit dat men de boer gewoon toestaat zijn paarden op te halen!
dat is wel een demonstratie waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:48

Yvonnelind schreef:
Ik vind het flauwe-kul. Het is vreselijk wat daar gebeurd is met die paarden, maar je moet die dieren nu gewoon met rust laten.
Die eigenaar die heeft mede dankzij de enorme media hype echt geen leuke dagen gehad en er zullen nog genoeg minder leuke dagen volgen. Zullen we gewoon blij zijn dat de paarden gered zijn en het verder gewoon aan de instanties over laten..?
Mensen opruien om iemand lastig te vallen vind ik wel wat kinderachtig overkomen hoor...

Ik denk niet dat het zozeer opruien is als wel een statement maken.Als er niks gedaan word en actie gevoerd word is deze zaak morgen weer helemaal vergeten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:48

Ik baal er van dat ik morgen op de manege moet werken en niemand voor mij kan invallen anders was ik ook zeker gekomen! ik heb een rijbewijs dus had weer wat bokkers mee kunnen nemen in de auto!! Hoop dat het gaat werken!
En niks is voor niks! alle beetjes helpen! Je kunt beter iets proberen als helemaal niets doen!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:49

Ik zou graag iets doen...
Maar als 16 jarige Belg even naar Friesland komen lijkt me niet haalbaar Scheve mond

Veel succes voor de mensen die wel iets gaan doen morgen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:49

Bij de paarden kun je geen actie voeren idd, maar er zijn genoeg bokkers die weten waar die woont!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:51

Yvonnelind schreef:

Mee eens!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:51

silvana schreef:
Ik denk niet dat het zozeer opruien is als wel een statement maken.Als er niks gedaan word en actie gevoerd word is deze zaak morgen weer helemaal vergeten.

Inderdaad, deze actie is niet tegen die boer gericht, maar voor de paarden.
Was dat het wel geweest, had ik een beter een andere actie kunnen bedenken Knipoog
Zoals ik al in een ander topic heb gezegd, daar ben ik helemaal niet voor.

Geweld is dus absoluut niet de bedoeling!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:52

Is het zinloos om spullen in te zamelen? Ik heb geen idee wat Tong uitsteken Maar zo kan je wel direct iets voor de paarden betekenen als er spullen nodig zijn Lachen
Ook handig om te weten; welke radio/tv zenders zijn er gebeld en/of gemaild??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:53

goed, oke.
als er dus iets gaat gebeuren, betekend het dat we denk ik vanacht spandoeken moeten maken, en er morgen op tijd moeten zijn.
nogmaals ik weet niet of ik zelf meekan, heb hier ook mijn verplichtingen, maar spandoeken moeten gemaakt, koffie enz moet mee, plekken moeten afgesproken, media moet ingelicht, deelnemerslijsten moeten gemaakt, tijdstippen moeten overlegd, eventueel in ploegen werken.
briefjes voor aan elke boom in de regio bij wijze van, is dat een idee?
folders/ aanplakbiljetten.

wel serieus graag, niet alsof we die sielugu poonies willen redden, ik vind dat het duidelijk moet overkomen dat wij paardenmensen het er niet mee eens zijn hoe het nu gaat.
en dan zie ik ons als paardenmensen net zoals die ruiters die vandaag zo heldhaftig waren, en veel voor elkaar kregen!!
wat zouden hun ervan vinden eigenlijk?

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:53

http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europ ... index.html

Het nieuws van CNN, kunnen we die niet mailen hoe het met het rechtssysteem in Nederland is gesteld, dat we zo graag willen dat we daarin Amerika achterna willen zoals zij dat doen met het schenden van rechten van dieren. Een dood paard op je geweten hebben is al een flinke gevangenisstraf, dus hoe zou het zijn met 18 paarden.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:54

Ja want is hart van nederland al geinformeerd???
of een ander iets die daar ter plaatse zou moeten zijn

Blue9

Wat gaat de boer doen dan?

Daisies

Ik vind het zo diep triest dat dit gebeurd is, dit had makelijk voorkomen moeten worden. en ik heb mijn vraagtekens erbij. Hoe kan je in godsnaam 150 paarden voldoende liefde en aandacht geven. en medische zorg?!

Cyntje

Hart van NL is al gemaild!