Why??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Why??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 11:50

Sinds 2 weken ben ik weer aan de slag met mijn paardje, nadat hij herstelt was van zijn blessure. Omdat zijn rugspieren behoorlijk slapjes waren heb ik hem eerst maar 2 weken bijgezet gelongeerd. Vandaag zou ik hem de laatste keer longeren om morgen voor het eerst weer te rijden.
Kom ik aan bij de wei, roep hem, maar hij komt niet. Gelijk bekroop mij een unheimisch gevoel, alsof ik al wist dat er iets was. En idd, hij kon niet naar mij toe komen, omdat hij dus weer erg kreupel liep. Ik hem heb niet van de wei gehaald, ben eerst een km naar achteren gerend, het land in om eens een flink potje te janken. Waarom nou? Waarom altijd hij? Ik doe zo mijn best hem gezond te houden, probeer hem zo goed te verzorgen, wat doe ik nou fout?
Het is waarschijnlijk ook weer een kreupelheid wat te genezen is. Gevoelsmatig ben ik daar gelukkig mee, verstandelijk denk ik, misschien zou iets ongeneesbaars wel beter zijn, dan heb je 1 keer die intense klap van het verlies van je paard, maar hoef je niet elke keer opnieuw die ellende mee te maken.
Uit alle paarden die ik ken of gereden heb zijn er zoveel mooier, beter of wat dan ook. Maar die paarden hoef ik niet en hecht ik mij niet aan. Het is juist mijn gewone paardje die iets bij me losmaakt. Waar hebben we dit aan verdiend? Ik háát het leven nu.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:53

He bah wat balen meid... Eindelijk 'bijna' klaar en dan weer opnieuw zo'n dal.. Sterkte ermee

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:16

Jeetje meisje, je laat me hartsikke schrikken. Heel veel sterkte hoor!!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 13:42

Erg vervelend. Kan je hem anders niet op stal zetten als hij zich zo vaak bezeerd?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 14:46

Dank jullie wel, ik ben nu 3 uurtjes verder en heb weer wat energie verzameld om er opnieuw tegenaan te gaan.

Lisette: hij staat nu natuurlijk op stal, maar normaal gesproken (als hij gezond is) vindt hij het vreselijk. Ten eerst moet er altijd een ander paard bij, anders wordt die zo onrustig dat die zichzelf haast afmaakt, en ten tweede heeft hij een stofallergie, dus is veel buiten zijn ontzettend belangrijk. Daarbij heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat ik hem kreupel van stal haalde, terwijl er de dag daarvoor nog niets aan de hand was. Dus zelfs op stal krijgt die van alles.

Hij heeft zoals ik al eerder zei een hekel om de hele dag op stal te staan, maar nu was hij zo dankbaar. Hij hoefde niet te lopen om te eten, had zijn kistje kuil voor zich. Toen ik een handje biks in zijn voerbak gooide liep hij er niet eens heen, zelfs dat stukje is te pijnlijk. Mijn mannetje, ik heb zo met hem te doen.. Verdrietig

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:57

Wat balen joh!
Ik heb ook een pechvogel, maar zó erg is het allemaal bij mij nog niet. Al baal ik wel elke keer als hij ook maar íets mankeert, wetende dat het de zoveelste keer is.
Zo stond hij laatst heel zielig met 2 ontstoken ogen, ik kon alles en iedereen wel wat doen, mag dat beest dan niet een jaar gewoon 'gezond' zijn?
Ik hoef ook helemaal geen ander paard, dit is de beste voor mij, maar soms zou ik willen dat ik een paard had die nooit wat mankeerde, lekker liep en dan maar niet zoals Joop was, maar ik weet zeker dat ik dan ook helemaal gek word.
Geef m maar een dikke knuffel! En ook eentje voor jezelf natuurlijk!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 18:26

Tssj, het gaat lekker he? Ik ken het gevoel helaas helemaal.

Weet je al waar hij zo kreupel van is? Misschien een hoefzweer?

Sterkte iig!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:26

Jeetje wat vervelend zeg. Ben je er al achter hoe het komt. Heel veel sterkte dat ie maar weer gauw pijnloos is.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, schumiegirl, Vagabondo en 40 bezoekers