Hoe bestaat het!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Hoe bestaat het!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 22:06

Tja hier een raar verhaaltje.
Als klein meisje kwam ik bij een stal. Daar hadden ze 10 jaar geleden een jonge 3 jarige merrie gekocht. het was een donkerbruine kwpn er
cassis xx x apletin m. keur pref. Goede lijn en een erg lief paard. Echt een paard om als klein meisje verliefd op te worden. Dat paard liep met de 7 z2 dressuur en had inmiddels 3 veulens gebracht. Toen kwam er iemand die er heel veel geld voor bood dat ze dat aanbod niet af konden slaan. Nu ga je ervan uit dat als mensen geld hebben ze op zich ook goed voor het paard kunnen zorgen. Ze verloren als snel het contact en nu bijna 7 jaar later, staat er een adervertentie: Te koop 13 jarige z2 dresuurmerrie cassis x apletin. Dus de mensen van de stal erop af. Paard bleek ontzettend veel mee gemaakt te hebben, was ongelovelijk verwaarloosd en bij die mensen weer helemaal opgelapt. Ik vind het niet normaal dat sommige mensen hun dier als een ding beschouwen dat als ze er genoeg van hebben het beest maar in de modder laten lopen en er niet meer naar om kijken. Tja iemand zei tegen mij, die mensen kunnen doen en laten wat ze willen, maar dat dit ongestraft kan vind ik ongehoord!!!
Zo'n mooi en erg goed paard (by the way al was het een of andere knol) niemand heeft het recht een beest zo te behandelen.! het zat onder de parasieten mega vacht (dat voor een volbloed) wonden schurft etc noem maar op! Tja ik weet niet of ze nu verkocht is maar dit paard verdiend een super oude dag. Nouja oude dag ze kan nog heel wat jaartjes mee. Ze kan zelfs de wissels om de 3 en een pirouette. Ze is nog stees zo braaf dat ze met losse teugel mee loopt in een carnavals optoch wat ze als 5 jarige al deed! Dat noem ik nu eens een paard met karakter!!
Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik eraan denk wat zo'n beest door heeft moeten staan en dan nog steeds vertrouwen kan hebben in mensen.
Tja jullie zullen vast ook wel van zo'n gevallen kennen maar ik wilde het graag even kwijt. Want als je zoiets ziet moet er tegenopgetreden worden en niet met een dicht oog voorbijgelopen worden!
groetjes jeannette

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:14

sommige mensen!!! tja maar wat kan je er aan doen??

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:20

ja dat denk ik ook wel eens wij hebben 2 meisjes op stal en hun pony was vreselijk hoefbevangen en dat hebben ze niet gemerkt wel gemerkt maar ging wel weer over
Ik was er toen niet pony stond ergens anders maar ik kan er met mijn kop niet bij.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:46

gelukkig zijn er ook nog mensen die wel goed voor hun dieren zijn zodat sommige paarden , na een heleboel rampspoed toch nog de kans krijgen weer gelukkig te krijgen
en ja , sommige mensen
GGRRRRRRRRRR