viewtopic.php?f=103&t=624115&hilit=
Even in het kort:
Ik heb een wedstrijd gehad op de hoeve in naaldwijk (in maart) het was in de buitenbaan, de baan was vreselijk zwaar.. ben helaas thuis gekomen met een kreupele pony.
Na 3 weken stappen en afspuiten zijn we naar de dierenarts gegaan zij constateerde iets in of om het kogeltje we kregen pasta mee om een evt. ontsteking tegen te gaan en er werden foto;s gemaakt van d'r kogeltje, daar was niets op te zien ze had wel wat atrose maar de pony is 24 jaar en wat ze had viel nog alles mee kwa leeftijd van de pony.
Na 4 weken medicijnen geven en 2x daags 15 minuten stappen zijn we weer terug gegaan, ze was wel wat verbeterd.. veearts rade ons aan om 6 weken los te gaan gooien omdat de pony door het stappen ook niet echt happy was.
Met losgooien ging ze regelmatig erg uit haar dak, na 6 weken kwam de veearts weer terug ze was rechtuit wel verbeterd maar aan de longeerlijn op het harde zag het er weer helemaal fout uit.
Veearts raadde ons aan de pony verder los te gooien of misschien op het land maar haar zo'n 5 maanden uit ons hoofd te zetten.
Ik vond dat vreselijk moeilijk dacht dat als ik haar zo neer zou zetten komt ze niet meer terug, pony maak je totaly niet blij met stil zetten een tijdje is leuk.. maar daarna zou ze toch bijna in zich zelf gekeerd raken, we hebben er een weekeind goed over nagdacht.. ik vooral over het feit of ik met haar naar laarakker wilde gaan.
Vooral om de reden dat de pony het zo geweldig vind om voor je te werken en op wedstrijden super haar best doet en we daardoor vaak erg leuk resultaat hebben geboekt wilde ik haar zeker nog wel een kans geven om haar zo snel mogelijk weer op te knappen.
Na het weekeind knoop door gehakt ik wilde het heel graag gaan proberen bij laarakker, dag erna afspraak gemaakt en verteld dat mijn gevoel er gewoon niet goed bij lag om haar uit mijn hoofd te moeten zetten wie weet had ze door stil staan ook welverbeterd maar daar zullen we nooit achter komen omdat we in behandeling gingen bij Laarakker.
Het zag er niet goed uit we maakte ons allemaal grote zorgen toen we hoorde dat ze 2 haar scheurtjes in haar pees had en haar lever was op dat moment heel erg slecht waardoor er niet veel zuurstof in haar bloed zat om haar been te kunnen beter maken, de bloed toevoer is zoiezo erg laag in een pees kun je nagaan als die lever zo slecht schijnt te zijn.
Zewerd verder nog wat recht gezet en er werd accupunctuur gedaan we kregen druppeltjes mee voor de pees en voor de lever.
En multimilk voor haar been, we moesten 4 weken lang 4x daags 10 minuten stappen en verder zoveel mogelijk los.. toen we weer terug kwamen in de bilt werd alles weer door gemeten, met spanning wachten we het af.. wat bleek de pees was 40 tot 50% verbeterd, helemaal blij natuurlijk dat er iig wat verbetering in zat.
Op dit moment bleek dat ze ook wel wat last had van haar atrose ik kreeg een pot mee en druppels van meer dan 100 euries.
Ook weer 2 nieuwe flesjes, pees en lever compostium.. verder door blijven gaan met smeren en ik mocht er weer op, op de weg stappen 10-20 minuutjes en dat wat uitbouwen na 2 weken mocht ik bellen en Eva vertellen hoe het met haar ging.
Die dag ging Annemiek (eigenaresse stal) ook naar laarakker dus ze heeft mijn verhaal voorgelegt, ik mocht nu gaan draven in de berm en af en toe in de bak.
Het ging hardstikke goed, in die 6 weken heb ik 3x in de bak gestapt en 1 of 2 rondjes gedraafd en er was niets meer te voelen of te zien ze leek zelfs wel soepeler!!
Na die 6 weken terug (dat was afgelopen donderdag) verhaal voorgelgt hoe alles ging en toch weer met spanning afgewacht hoe alles eruit bleek te zien haar pees was weer zeker 90% verbeterd!!!!! helemaal blij

Ik mag haar weer gaan opbouwen, we kregen nog voor 1x druppeltjes mee ter ondersteuning en verder blijven smeren met multimilk en door blijven gaan met poeder + druppeltjes om haar gewrichten soepeler te maken.
Binnen 3/4 weken mag ze weer op haar oude niveau zijn, we doen het wel rustig aan!!! maar zijn wel helemaal blij!!!
Inmiddels heb ik er weer een paar keer opgezeten 1x in de bak en 2x naar buiten, het is wel weer geweldig om na 8 maanden!! ernaast gelopen te hebben en uren langs de bak te hebben gezeten (ze mocht niet uit haar dak gaan dus je moest er echt wel bij blijven) op de pony te zitten die weer zo goed als goed is!! ze meette nog wel ietsjes maar dat was minimaal haar pees, banden en wat atrose maar ze zei al, als ik dit bij mijn eerste consult meet krijgt het niet eens een naam en schrijf ik het niet eens op omdat het zo minimaal is.. Erg goed nieuws en totaal geen spijt van het geld, de tijd en het geduld wat ik erin hebt gestopt het was de moeite waard ik zie de pony nu weer helemaal happy en blij wezen en dat is super!
Eva vertelde ons nog dat dit echt een pony was die je niet stil moest laten staan, ze wil heel graag geweldig gevonden worden en zevoelt zich ook altijd erg geweldig als ze voor je gewerkt heeft.. het liefst zou ze langs de bak staan waarbij een ere ronde word gereden. ik ben er trots op hoe snel ze toch is opgeknapt!