Mijn 1e keer op de Haflinger Chica!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Mijn 1e keer op de Haflinger Chica!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 20:22

Sinds gisteren heb ik weer verzorgpaarden. O.a een hele leuke Haflinger van 3, genaamd Chica.
Vandaag om half 7 zou ik voor het eerst op Chica rijden. Ook ging ik voor het eerst met de fiets en daarom ging mijn tweelingzus Karlijn mee ( Je kent die moeders wel: je moet het eerst wel met iemand mee hoor, straks verdwaal je nog!). Dus zuslief en ik op de fiets en daar gingen we!

Het duurde ong. 20 minuten voordat we er waren. Goed te doen dus. Zo ver was het ook naar Wenga en Safari.

Bas ( de eigenaar) was aan het rijden op de Bruine ( naam=?) toen we aankwamen. We liepen naar de stallen en ik kon Chica gaan poetsen en opzadelen toen hij wat ging eten. Dat ging best, alleen was het hoofdstel net nieuw. Lees: erg stroef...
Nadat Bas uitgegeten was, longeerde hij Chica eerst even. Wauw, wat een gangen! Heel ruim en mooi.

Na 5 minuten was het zover: ik ging erop! Opstijgen ging goed. Het was wel erg laag, als je paarden bent gewend van 1.70 en dan ineens op een pony zit van 1.35m! Daarna voorwaarts en even stappen. Maar dat wou ze helemaal niet! Ze wou juist drafen. Dus deden we dat, om haar eigen evenwicht even te vinden. Dat ging er goed. Na een tijdje ging Chica los van de longe en draafden we wat rondjes. Het ging erg goed. Af en toe wat vreemd reageren op het been, maar dat wordt vast snel beter. Na een kleine 10 minuten ging ik er af. Mijn 1e keer op Chica zat erop!

Ik ben erg tevreden en Bas ook. Hartstikke leuk dus!
Morgen ga ik weer en ik ben benieuwd hoe het dan gaat!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:35

Wat herkenbaar! Met de fiets kijken hoe ver het nou echt is en dat vergelijken met wat je anders naar de paarden fietste *LOL*
Leuk dat het zo goed ging joh!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers