manen gesneden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

manen gesneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 11:03

Ja, ja
als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb..
Joy heeft altijd lange manen gehad en zo'n 3 maanden geleden heb ik besloten om het te iweken!
en dat staat haar zo ontzettend goed!
Haar manen waren nu al weer een heel stuk gegeroeid, en aangezien het gisteren prut weer was heb ik haar op stal gezet met een berg hooi en ben gaan snijden.
resultaat..extreem korte manen, ik denk nog geen 10 cm .
Het springt alle kanten uit en het staat haar onwijs gaaf.
Ik head geen zin om zovaak haar manen bij te moeten werken, dus ik dacht ik doe ze gelijk goed kort maken.
Daarna toch nog even gereden omte kijken hoe het bovenuitzicht was.
heel leuk
Het weekend maak ik wel even foto's van mijn priveles, dan kunnen jullie je menig geven Haha!


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:06

Nog korter als op die foto's begrijp ik? Nou, ik ben nieuwschierig.. kom maar op met die foto's. Haha! Ook begrijp ik dus dat jij de manen niet trekt, maar snijdt. Doe je dat met zo'n uitdunmesje?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 12:08

ja met een mesje in een soort kammetje ja
Joy heeft dunne manen en dan bespaar ik haar dat getrek eraan.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:12

ja een mesje in een kammetje, die gebruik ik dus ook... maar vandaag ga ik denk ik ook maar weer wat trekken. Olisa haar manen zijn erg dik... en bij Spring had ik alles gesneden en ik vind het resultaat niet zo super geworden... Ze sprongen inderdaad heel erg, maar daardoor zijn ze niet helemaal mooi gelijk geworden... Olisa ga ik denk ik trekken en snijden ofzo... ik krijg ze met trekken nooit zo snel korter, vaak alleen maar dunner...
Dus dan zal het toch wel weer snijden worden............
Maar ik moet soms echt 3 of 4 keer over dat plukje gaan voordat ie doorsnijdt, word het resultaat niet beter van, het mesje is nog super scherp, die manen willen gewoon niet door...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 14:30

gek, bij mij glijd dat mesje er door heen.
heel snel en makkelijk.
ik vin het juist heel leuk als de manen een beetje springen Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:16

vanda's schreef:
Maar ik moet soms echt 3 of 4 keer over dat plukje gaan voordat ie doorsnijdt, word het resultaat niet beter van, het mesje is nog super scherp, die manen willen gewoon niet door...


ja daar heb ik dus ook ervaring mee,die van mij had dus ook niet echt dikke manen maar evengoed kwam ik er niet door heen,het is uiteindelijk wel gelukt maar vind het resultaat niet super eigenlijk...
dus voor mij word het hoogst waarschijnlijk weer trekken... Scheve mond

keep calm, I'm engaged!!! <3

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:18

Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's!! Ik vond die foto's op ITP al mooi met die korte maantjes!
Ik snijd Isolda's manen ook (kan binnenkort ook wel weer) ook met zo'n kammetje met mesje erin.
Bij Udinde werkte dat van geen kant. Die heeft veel te dikke manen. Een flink scherp zakmes doet het dan ook heel goed!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:27

bij Irish worden de manen ook gesneden omdat mevrouw er een heel drama van maakt.
maar ze worden zo dik en dat vind ik vervelend met invlechten!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:03

Zo'n kammetje is wel handig ja. Het baasje van NiƱo gebruikt ook altijd zo'n ding. Maar hij had nou zo'n dikke bos manen en zij is op vakantie dus heb ik vandaag maar eens een trekkammetje tevoorschijn getoverd. Zijn bazin zei altijd dat je bij hem z'n manen niet kon trekken omdat hij dat absoluut niet fijn vindt. Maar het viel allemaal wel mee. Eerst 2/3 gedaan, dat ging goed maar toen kwamen we toch wat hoger bij z'n hals en dat vond hij niet fijn. Dus eerst maar gaan rijden want daarna gaat het altijd makkelijker he. Na het rijden op stal vastgezet met kuil in zn voerbak en toen het laatste stukje gedaan. Ging best goed. Het is best mooi geworden. Het is niet zo heel kort, iets langer dan 1 handbreedte, maar het spring wel flink om hoog. Nu zie je 'm tenminste een beetje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Camino_S, carina, Josien_, Karintich, Lucia88, meggiemeg, Miekie74, RianneH, Shinedown, Tieme, Titsia, Zinzi_jewel en 122 bezoekers