THUMBELINA s'werelds kleinste paard, zielig of schattig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

THUMBELINA s'werelds kleinste paard, zielig of schattig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 12:43

Ik moest dit met jullie delen. Ik heb wel kleine falabella dingen gezien, maar dit slaat alles.
Kan nooit gezond zijn naar mijn idee dat beestje is gewoon misvormd, maar het ziet er wel erg schattig en tegelijkertijd eng uit.

meer hier over op deze link http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Afbeelding

Afbeelding

Deze link doet het nog niet goed maar je kan wel een paar foto's van thumbelina zien, je ziet dat wel gelijk aan die ogen van dit arme misvormde ding dat het een mongool is.
http://worldssmallesthorse.com/

_Marleen_

Re: THUMBELINA s'werelds kleinste paard, zielig of schattig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:03

Ik vind het toch wel zielig, kijk bijv naar de bouw, die klopt bijvoorbeeld niet...

xxx

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:05

Typisch geval van dwerg, en niet zo'n klein beetje ook.
Gewoon veel te klein en veel te luxe willen fokken, dan gebeurd het wel dat je dit soort paardjes krijg.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:09

Als je t artikel leest, is t dus ook duidelijk dat dit een ongelukje is, en niet bewust zo gefokt. Er staat namelijk ook in dat ze regelmatig orthopedische hulpmiddelen moeten gebruiken om haar beentjes rechter te laten worden anders kan ze haar lijfje niet dragen. Hoogst ongezond maar goed dit is niet bewust gefokt dus ik zie er geen kwaad in, grappig om zoiets op je erf rond te hebben scharrelen....

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:48

Ik dacht dat je een grapje maakte! Op een of andere manier krijg ik er kippenvel van, het ziet er heel raar en onnatuurlijk uit.
Ik weet niet wat ik er van moet denken.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:57

Ik vind het wel zielig.
Maar als het een foutje van moedernatuur is dan kunnen die mensen er ook niks aan doen.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:09

daffodil schreef:
Als je t artikel leest, is t dus ook duidelijk dat dit een ongelukje is, en niet bewust zo gefokt. Er staat namelijk ook in dat ze regelmatig orthopedische hulpmiddelen moeten gebruiken om haar beentjes rechter te laten worden anders kan ze haar lijfje niet dragen. Hoogst ongezond maar goed dit is niet bewust gefokt dus ik zie er geen kwaad in, grappig om zoiets op je erf rond te hebben scharrelen....

Idd, ik had eerst zoiets van: he nee dit doen ze toch niet echt!
Maar het was een ongelukje.. en als je leest hoe die mensen er mee omgaan vind ik het wel weer oke..

Ze fokken niet met haar door en het was ook zeker niet de bedoeling dat ze zo klein zou worden
Ze zullen haar nooit verkopen... dat vind ik dan wel weer lief, zo'n paardje is natuurlijk hardstikke veel waard.. maar die mensen weten zelf ook wel dat dit natuurlijk nooit goed kan zijn en dat er zeker niet doorgefokt mee moet worden Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:47

deze dieren sterven heel jong. er is ook een herdenkingssite voor deze kleintjes.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:35

toch staat erbij dat de ouders dwergen zijn, dan krijg je toch bijna zeker wel weer een dwerg?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:39

Hoezo ga je uberhoubt met een dwerg fokken ? Dat moet toch een hel voor zo'n beestje zijn Scheve mond

Maar ik vind het ook zielig en alles behalve schattig

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:07

mistral schreef:
toch staat erbij dat de ouders dwergen zijn, dan krijg je toch bijna zeker wel weer een dwerg?

Citaat:
'My parents have bred hundreds of miniature horses, but we have never had one as small as Thumbelina,' Mr Goessling said.

'She was just a complete fluke and we call her a mini mini.

Ik weet niet waar jij leest dat ze uit dwergpony's is gefokt? Thumbelina is duidelijk een ongelukje geweest, en echt niet zo gefokt. Vind het juist heel goed, dat die mensen haar houden en haar een zo goed mogelijk leven proberen te geven, zonder dat er mee doorgefokt wordt o.i.d. En ach, denk niet dat de pony zo zielig is hoor, ze ziet er uit als een levendige ondeugd, en hoe die mensen haar beschrijven lijkt het me ook niet dat ze een zielig geval is. Tuurlijk is het sneu dat ze nooit zo oud zal worden, maar goed, beestje is nou eenmaal zo, en heeft volgens mij wel een fijn leventje. Anders zou het op hetzelfde neerkomen dat een mens die "dwerg" of mongool is, ook per defenitie een vreselijk leven heeft, vind ik Knipoog

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:13

_Micha_ schreef:
Hoezo ga je uberhoubt met een dwerg fokken ? Dat moet toch een hel voor zo'n beestje zijn Scheve mond

Maar ik vind het ook zielig en alles behalve schattig

Er zijn anders ook gehandicapte mensen.

Deze mensen zorgen ongetwijfelt goed voor het diertje, dat kun je wel duidelijk zien.
Ze fokken er niet mee, het is gewoon een foutje van moeder natuur, dat gebeurd ook bij mensen, (niet verkeerd opvatten).
Ook dieren met een handicap kunnen zich lekker in hun velletje voelen en prima leven, ook dit is weer te zien aan het diertje, het wordt prima behandeld naar mijn idee.
Niets zielig aan naar mijn idee. Knipoog

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:18

helemaal mee eens met reactie hierboven ^

Jaa ik denk dat deze mensen echt wel rekening houden met dit beestje als het lijd, en volgens mij heeft ie t goed.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:21

Is die eerste foto bewerkt?
WAT EEN KLEINE MOGOOL ZEG=)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:23

hoe klein is die trouwens?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:34

Jeetje zeg,. wat een klein ding is dit!
Laat mij raden.. deze komt ut amerika Knipoog het land der mogelijkheden, of juist niet in dit geval. misschien een ongelukje,maar schijbbaar wel 1 waar ze mee pochen,anders waren deze promotie foto's nooit op het net gekomen. zielig voor het beestje zelf, die ziet er anatomisch totaal niet correct uit

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:25

Op zich ziet het beestje er absoluut niet zielig uit!
Klein: ja, maar zielig vind ik het niet.
(eerlijk gezegd vind ik het paard wat erbij staat veel zieliger met die opzet..)

Overigens zijn beide ouders van het dwergje uit de fokkerij gehaald, de vader is gecastreerd.
Met dit beestje wordt ook niet gefokt naar hun zeggen.
Zo'n dwergpaardje zal misschien korter leven als een normaal paard, maar ongelukkig hoeft zo'n kleintje niet te zijn, mits ie natuurlijk niet iedere dag voor zo'n enorme reus komt te staan Zij zijn groot en ik is klein! ik ben klein en jij is groot Haha!
Dan krijgt ie misschien wel een identiteitscrisis Clown

Suus_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:32

Ik weet niet zo goed van wat ik ervan moet denken, ze ziet er wel raar uit vind ik. Niet goed in verhoudingen enzo. Maar ja als het paardje zo goed kan leven en geen pijn heeft, dan heb ik er opzich niet zoveel problemen mee aangezien het een ongelukje is geweest en het paardje niet expres zo gefokt is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:33

ken zoveel dwergvormen in duitse schepers enzo. En die honden zijn ook een ongeluk ma ze leven wel gelukkig Knipoog

Lorsina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:36

Wat sneu de bouw klopt niet het hoofd is te groot, de nek te klein en kan moielijk omhoog kijken.
De hoeven zien er ook niet al te best uit. Schattig is het ook niet echt, wel zielig zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:40

Ik vind het maar een sneu beestje. Ben je ook nog trots dat je een pony met een afwijking fokt.
Sowiezo snap ik dat hele kleine fokken niet, je kan er niks meer mee behalve naar kijken. Een soort barbiepaardje in het echt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:41

Zolang het paardje zo alert om zich heen blijft kijken en ze ervoor zorgen dat het geen pijn heeft lijkt het mij prima.

Zou het pas raar vinden als ze het af zouden maken, alleen omdat het een dwerg is geworden. Helemaal omdat het echt puur natuur zo is geworden.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:47

ik vind het een schatje! onzettend klein! En idd wel een mongolen paardje, maar volgens mij heeft hij/zij een gelukkig leven.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:19

Bah echt verschrikkelijk, dat mensen zo met paarden door kunnen fokken..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:23

Nou..weet je wat ik veel erger vind...

Klinkt hard...maar dat het beestje nog rondloopt en mag dienen als " showbeestje "
Het arme beestje moet allerlei ortophedische middelen omdat ie anders zichzelf niet kan dragen.

Hij moet ook paard blijven, en geen troffee van menselijk vermaak.

Kijk..waar trek je dan de grens?