Het is weer eens een behoorlijke rotdag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Het is weer eens een behoorlijke rotdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:09

Even van me afschrijven maar.
Het begon natuurlijk ook al raar omdat ik wakker werd omdat ik in mijn bed heen en weer werd geschud door de aardbeving.
Maar goed vandaag kwam ik op stal en haalde ik Pablo met een dik been van stal. Deze keer was zijn linkerbeen dik (die hebben we nog niet gehad geloof ik). Zijn pees is opgelopen en een beetje warm. Hij stapte niet kreupel maar als het echt zijn pees is zijn we wel weer even zoet. Ik heb het afgespoten, even op het harde een stukje recht uit gestapt en daarna er leempakking opgedaan. Straks ga ik weer terug om het opnieuw te koelen en te verzorgen.
Ik was ook al weer sinds 20 april bezig met rijden dus ik heb best lang mogen rijden Frusty .
Ik denk dat het komt omdat hij gisteren een beetje uitgleed met het uitstappen. Na het rijden ben ik langs de beek gaan uitstappen is hij een keer een beetje uitgegleden met een achterbeen. Maar hij is ook op wei geweest en ik heb gisteren ook gereden dus ik weet niet zeker of het van dat uitglijden kwam.
Maar ik dacht echt dat ik nu de ongelukperiode met pablo wel achter me had gelaten maar dat is dus nog niet zo helaas.
Ik snap er niks van. Hij zou toch wel tegen een stootje moeten kunnen, hij is tot 3,5 opgegroeid op de polderwei, daarna ook altijd veel op wei geweest. Pas met 3,5 begonnen met rijden en dan nog voorzichtig ook. Hij komt dagelijks op wei dus hij is wel wat gewend. Bijna nooit wat gemankeerd tot de herfst van 2000 en daarna alleen maar.
Ik krijg bijna de neiging om hem een weiverbod op te leggen. Te stoppen met springen, niet meer uitrijden. Alleen nog maar 4-kant in de bandages en aan de hand grazen.
Maar wat is dat voor paardenleven? Hij vind het heerlijk om op wei te gaan en buiten uit te stappen. Volgens mij raakt hij dan geestelijk behoorlijk verpest als ik hem niet meer op wei laat gaan.
Het zal wel weer snel over zijn maar af en toe vind ik het echt niet leuk meer.
Verder is vandaag Pablo’s overbuurvrouwtje naar de eeuwige groene weides gebracht. Beter voor heet beestje want ze was echt op en had pijn maar ik moet wel even slikken als ik die stal zie.
En mijn tante is vandaag jarig. Mijn tante die al ontzettend ziek is geweest, er weer bovenop is gekomen en nu hoorde ik net van mijn moeder (die ik belde over Pablo) dat ze een tumor in haar hoofd heeft. Goedaardig weliswaar maar het hoort natuurlijk niet. Nu krijgt ze weer medicijnen en waarschijnlijk wordt ze over een tijdje geopereerd. Ze is vandaag 44 geworden en mijn nichtjes en neefje hebben al zolang zonder moeder gezeten omdat ze zo ziek was, net nu het goed leek te gaan heeft ze dit weer. Pff, ik zal mezelf maar even opmonteren voor ik haar bel om haar een fijne verjaardag te wensen.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:53

Jeetje, wat een dag meid!
Die Pablo, komt zeker in aanmerking voor het ongelukkigste pechpaard. Kan ie de strijd aangaan met Kaminka van Mieke....
Gek he? Dat ie dan iedere keer weer wat heeft.
Goed opgegroeid, op goede leeftijd ingereden, veel buiten en dan toch....
Erfelijk ofzo??
Succes er maar mee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:04

Ik denk dat Or en Pablo elkaar een handje kunnen schudden...
Misschien een idee Katrien ga naar SixFlags en gil de frustratie er (expres) uit.... ik weet niet of je normaal gilt Haha! ik niet iig.
Ik weet hoe je je voelt, een ervaring die ik liever niet rijker was.
Je tante, jeetje, wat moeilijk. Sterkte met de hele hoop!
Ik ben als het goed is nu a.s. zaterdag bij Rodinde.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:09

Ja dat zijn weer van die dagen, zo heb je een paar weken vrijwel 'niets' en zo krijg je alles weer in 1 dag te verwerken. En je kunt er niets aan doen. Bij zo'n dag kruip ik meestal vroeg in bed, om er weer wat positiever tegen aan te kijken de volgende dag.
Wat Pablo betreft, ik kan weinig zeggen, maar ik begrijp het zo goed. Ik heb precies hetzelfde en het is hard om elke keer weer een teleurstelling te moeten verwerken. Dan weer dit, dan weer dat.
Ook echt erg voor je tante, het enige voordeel is voor haar dat het goedaardig is en dat er hopelijk chemo wordt bespaard. Beetje wrang dan idd om er te feliciteren.
Veel sterkte met alles!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:14

Ik gil wel hoor...
Maare Or heeft dus ook weer wat? (ik pb je wel)

Ik heb net mijn tante aan de telefoon gehad. Is best vaag. Ze had al een tijd heel vaak hoofdpijn, eerst dachten ze dat dat kwam omdat ze zo ziek was geweest maar nu was ze best opgeknapt.
Maar ze ging naar de huisarts omdat ze last had van haar borsten. Die vond ze verdacht en daar zijn toen foto's van gemaakt maar die bleken goed maar uit een bloedonderzoek bleek er wel wat fout te zitten. De tumor in haar hoofd drukt tegen iets in haar hoofd die de hormoonhuishouding regelt (of groeit daar in, ik weet het niet precies). Eigenlijk hoorde het zo groot als een doperwtje te zijn maar heeft nu een doorsnede 2cm. Ze heeft ook een heel slecht geheugen de laatste tijd (kort termijn geheugen) en dat komt misschien ook door. Echt eng. En ik gun haar zo een gezond leven! Daar baalt ze zelf ook van nu, ze doet haar best om gezond te leven en dan is ze toch weer ziek (ze drinkt en rookt niet, eet veel groente enzo en heeft eigenlijk altijd gezond geleefd).

Mirte schreef:
Wat Pablo betreft, ik kan weinig zeggen, maar ik begrijp het zo goed. Ik heb precies hetzelfde en het is hard om elke keer weer een teleurstelling te moeten verwerken.

Inderdaad, ik ben net weer "echt" aan het trainen en dan heeft heeft hij dit weer.
Ik hoop maar dat het snel over is.

Ik ga maar weer naar stal.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:25

Nou zeg jullie treffen het ook niet Boos!
Gatsiedarrie, net weer aan het rijden met goede moed en nu dit weer...
heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:16

Vanochtend was zijn been alweer bijna helemaal dun! Gelukkig maar. Vandaag laat ik hem nog met rust (wel op wei en wat stappen op het harde aan de hand) morgen doe ik hem even aan de longe om t ekijke of hij goed loopt (in de stap zie je niks aan hem). En als het dan nog goed gaat ga ik er donderdag weer even op maar vrijdag ga ik nog niet springen. Zou echt fijn zijn als het deze keer meevalt.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:26

Ik ken het ook maar al te goed, zo'n paard die gewoon áltijd wat heeft. Dan kun je op een gegeven moment de kleinste dingetjes gewoon niet hebben.
Ik ben ook allang blij dat Joop en ik nu volop kunnen trainen, ik heb mijn endurance-wedstrijden met Voltrack gehad, ben hersteld van mijn ongeluk en ga nu weer met Joop aan de slag, en maar hopen dat het nu blijvend is, want tot mei was dit jaar echt bagger. Hoewel hij daarna nog wel wat dingen heeft gemankeerd (2 ontstoken ogen, vleeswond, verkeerd bekapt).
Ik ga er altijd zo door twijfelen, is dit écht wat ik wil? En als ik dan die streep uit de stal zie, dan weet ik t weer zeker, hoewel... Waren die beesten allemaal maar gewoon 100% gezond!
Bij Joop komt het volgens mij ook omdat hij een latertje is, van eind augustus, hij was ook pas 3,5 toen we hem inreden, maar hij heeft gewoon een beetje een achterstand denk ik, en die heeft hij niet ingehaald. Ik hoop maar dat hij nu tot de winter invalt gewoon goed blijft lopen, dat zou weer eens te wauws zijn! Lachen

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:45

Laui! schreef:
Dan kun je op een gegeven moment de kleinste dingetjes gewoon niet hebben.


Inderdaad!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, Kla4tje, Laibadji, Mark0919, Sanet, SunnyHorse en 53 bezoekers