Elk kakje in een zakje?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:17

We kregen afgelopen week dit in onze bus:

Afbeelding

Nu zie ik het al helemaal voor mij; Lalala ik ga lekker buitenrijden, *plof* paard heeft kaka gedaan in een spoor van 20m op de baan. Ik tover grandieus 3 of 4 zakjes tevoorschijn (in 1 zakje zal het moeilijk geraken denk ik..) Stap af met 3 ritselende zakjes in mijn ene hand en een bang paard in mijn andere hand. Zoeeefff daar komt een auto voorbij, en splash daar waren je mooie ronde bolletjes omgetoverd in een heerlijke bruine brij. Je paard is ondertussen al helemaal opgefokt van dat gedoe en dan probeer je nog met 1 hand de platgereden drolletjes 'op te ruimen'. En dan moet je nog op je paard geraken met 3 ritselende zakjes Rolleyes Je rijd verder, blijft hangen aan een tak en scheeuur daar liggen je drolletjes...

Kortom wie is hier nog absoluut NIET mee eens? Ik snap echt niet hoe ze hier zijn opgekomen..

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:19

haha, moest eigeblijk wel lachen om jouw stukje Tong uitsteken maarja, ik vind het eigenlijk niet nodig, hondenpoep blijft onwijs aan je voet kleven, het stinkt daarbij ook heel erg.. paardenmest valt best mee+dat dat eerder weg is.

Anoniem

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:21

Ik kan me dit eerlijk gezegt wel voorstellen.
Niet op een achteraf weggetje, maar wel in de bebouwde kom of op een fietspad.
Zakje niet direct, maar wel dat je het met je voet de goot inveegt.

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:21

Uhm... Ik denk dat zo'n zak behoorlijk zwaar wordt, of niet dan? Nagelbijten / Gniffelen

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:23

tsja, snap best dat mensen het niet netjes vinden, maar tsjáá, echt handig is het niet om op te vegen!!

als mijn verzorgpony buiten mest langs de weg stap ik meestal even af en schop het de berm/slootkant/sloot in, zodat fietsers/voetgangers enzo er geen last van hebben (rij altijd op fietspaden) maar over het algemeen mest mijn paard alleen maar als we weer thuiskomen op stal, in de trailer of op de manege in de rijbaan (ze staat aan huis) dus tsja Vork

nuja, sommige honden schijnen het ook heel lekker te vinden om op te eten of erin te rollen (en BAH dat stinkt Tong uitsteken ) dus snap het wel als mensen het liever weg hebben.. maar handig is het niet, kijk dat die politiepaarden zo goed opgevoed zijn dat ze rustig blijven, betekent niet dat de onze dat ook zijn Vork wel goed opgevoed maar niet rustig blijvend.. hmm..

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:26

Als je je ruiterbewijs haalt staat in de regels dat je in de bebouwde kom en op fietspaden je poep op moet ruimen (naja, die van je paard dus Tong uitsteken)
En ik vind dat ook erg logisch. Als je met een jong paard loopt en die is angstig kom je later terug om het op te ruimen en tot die tijd schuif je het opzij.
Ookal vinden veel paardenmensen paardenmest een stuk minder vies dan hondenpoep zijn wij ook niet blij als onze mooie nieuwe naaldhakjes onder de poep zit.

Valt gewoon onder rekening houden met de medemens toch?

Op autowegen heeft het inderdaad weinig zin om zo´n poeppannenkoek op te schrapen.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:29

Dan mag de politie dit zelf ook eens doen. In een propvolle winkelstraat heb ik die paarden vaak genoeg zien schijten, maar geen één agent die afstapt met een zakje hoor

Denniz

Berichten: 109
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Haarle

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:30

Maar het blijft een moeilijke discussie iedereen weet dat het moet maar wie ruimt het nu echt op? Ik niet moet ik eerlijk bekennern.

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:32

Het ligt eraan waar je rijd..

In een bebouwde kom stap ik even af en doe een pogin om het in de berm te schuiven. Maar een zakje? Bekijk het...

En ik vind ook dat paardemest minder stinkt ect. maar inderdaad dat vind niet iedereen Tong uitsteken

Dus het ligt er net aan, wát voor paard je hebt, en wáár je bent Knipoog

Ik had er trouwens nog nooit van gehoord dat je ook paardenmest moet ''opruimen''
Al deed ik het ''soms'' wel

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:34

Ok in een bebouwde kom of fietspad kan ik het nog begrijpen dat je het in de berm doet met je voet. Maar in een zakje? Dat zie ik toch niet echt goekomen..

silby

Berichten: 5413
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:35

Je hebt tegenwoordig van die zakken die je aan je paard/zadel vast kan maken.
zodat de poep in de zak valt Knipoog

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:40

en dan van het voorjaar als je paard lekker het gras op gaat!
spinazie op de weg! hahah hoe krijg je dat in een zakje?
snap het ook wel een beetje,maar het is niet echt te doen he! de poep op ruimen van je paard.
en idd schop het ook wel eens in de berm bij een niet zo goed gekozen plek van mijn pony.
honden zijn vlees eters en hun poep stinkt meer en is niet zo snel verteerd als paarden poep. ff een regenbuitje, en een paar musjes en .. weg is de poep!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:58

Nou ik stap echt niet af. Het risico is veel te groot dat ik niet meer op kan stappen. De mijne is 1.80 kun je nagaan wat die neergooit mag ik wel een vuilniszak meenemen en dan opstappen met zo'n ritselende zak ik de hand, echt niet .....
Dat wordt niet meer buiten rijden (of alleen buiten de bebouwde kom).

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:01

Denk dat ik maar een zak aan z'n staart knup, hoef je niks op te ruimen ;')

Anoniem

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:04

met hondepoep vind ik het wel logisch maar paardepoep is na 1x regenen weggespoelt

pOard

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Bemmel

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:34

Haha moest even lachen om jou stukje wat je schreef Knipoog

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:47

Olifant schreef:
met hondepoep vind ik het wel logisch maar paardepoep is na 1x regenen weggespoelt


Ik denk dat hondepoep eerder wegspoelt dan zo'n flinke berg mest Clown

Rosalynn

Berichten: 71
Geregistreerd: 12-10-06

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:06

Nja, ik ga het echt niet opruimen hoor, zodra ik afstijg, kom ik er niet meer op zonder mijn hekje.. Ik ben nogal klein snappie.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:46

een buitenritje maken met je zadel vol zakjes mest Haha!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:33

Ooit reed ik buiten (op een landweggetje in the middle of nowhere) en daar besloot Tarzan een "hoopje" te draaien.
Ik had het laten liggen aangezien het koud was en het begon te sneeuwen.
Die poep heeft er serieus een heel winter lang vastgevroren aan de weg gelegen. Kreeg het er met geen mogelijkheid af.
Nu lag dit niet waar de autobanden over de weg gingen dus het was niet gevaarlijk kwa gladheid, maar op de fiets ben ik er zelf 3 keer overheen geglibbert.

Wat dat betreft is het dan weer wel handig om het per direct opzij te schuiven.

Zo heb ik ook nog een heel vies verhaal van oud en nieuw en overgeef wat 2 maanden bevroren op de grond lag, maar dat is offtopic Clown

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:42

Dit houdt neem ik aan ook in dat iedere auto zijn uitlaatgassen in een zakje moet doen?

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:51

in een woonwijk kan ik het me voorstellen maar niet daar buiten of in het bos

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:54

Ik kan me voorstellen dat mensen in een woonwijk er niet blij mee zijn. Maar het is gewoon moeilijk om de zooi weg te halen tijdens een buitenrit!

Je stukje heb je trouwens goed verwoord, zo gaat het in de praktijk ook ja!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:36

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens!

Hoe ga je dat in vredesnaam meenemen? En tja, lekker handig tijdens een buitenrit!
Ze hadden beter kunnen zeggen dat als het op een hoop ligt je het dan in de berm moet schuiven ofzo. haha.

En ik vind hondenpoep nou net iets viezer dan paardenpoep!

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:04

Ik zie mezelf al rijden met een zadeltas...Aan de ene kant mijn lunchpakketje, aan de andere kant een zakje met wat Orchid's lunchpakketje is geweest Haha! Is toch onmogelijk om mee te nemen Clown
Ik ruim het nooit op, maar Orchid doet haar hoopje wel altijd zo ver mogelijk in de berm, en we rijden alleen maar langs achteraf weggetjes.. In een bebouwde kom kan ik me er iets bij voorstellen, maar niet met een zakje stront te paard Haha!