'moeten' stoppen met paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

'moeten' stoppen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:54

Zoals sommige mssn wel weten reed tot voor enkele maanden Olga, mijn verzorgpaard. Ik reed ook wedstrijden en we trainden dus rond de 5 keer per week. Dit viel prima te combineren met mijn (middelbare) school. In mei liep het echter een paar keer mis en het vertrouwen kreeg een flinke deuk. In juni had ik eindexamens en kon ik dus eigenlijk sowieso al niet met haar trainen. Het vertrouwen had dus een flinke deuk gekregen en ik zou weer ontzettend hard aan het werk moeten om dat op pijl te krijgen. Half september zou ik echter aan mijn opleiding verpleegkunde beginnen op Hoge school niveau, wat heel veel tijd zou gaan vergen. Ik kreeg een mooie kans om twee maanden (in juli en augustus) mee te draaien op stal bij Johan en Penny Rockx en ook te rijden en dus ontzettend veel te leren. Nadien zou paardrijden sowieso op een laag pitje komen te staan, dus ging ik wikken en wegen of het wel 'de moeite was' verder te gaan aangezien ik dan in de zomermaanden het ook al aardig druk had.

Ik ben dan uiteindelijk gestopt met Olga (na 2 jaar), ook omdat ik eerlijk wou zijn, ik zou geen tijd meer hebben voor wedstrijden en trainingen en zo vaak kunnen rijden en Olga ging nu net zo goed. Lachen Dus ik draaide 2 maanden mee op la Fazenda en ik heb er enorm van genoten. Toen kwam school weer. Ik had me voorgenomen te stoppen met rijden, maar na die twee maanden viel me dat zwaarder dan ik had gedacht, ik had zo veel geleerd en wilde verder! Ik zocht dus een nieuw paardje enkel voor in het weekend, en in de advertentie ook uitgelegd het hoe en waarom. Ik vond op korte tijd twee leuke paardjes en met de eigenares en de dochter klikt het ook heel goed wat erg fijn is. Het plan was elk weekend te gaan en dat was allemaal prima.

Toen was school een paar dagen bezig en was het toch drukker dan verwacht, ik was ook langer onderweg dan gedacht en uiteindelijk zit ik nu op kamers. Verder werk ik om de twee weken in het weekend, normaal op zondag. Dit moet wel, studentenleven is nu eenmaal duur en ik wil niet dat mijn ouders voor alles op draaien. Gevolg ik kan eigenlijk met geluk 1 keer per week rijden, soms om de 2 weken. Ik vind dit zelf ook niet prettig, nu zit ik er aan te denken om te stoppen, althans tot mijn studies voorbij zijn. Ik ben altijd een regelmatige verzorgster geweest en ik vind het nu al lastig omdat ik 2 keer heb moeten afbellen vanwege gewoon geen tijd met studie en werk.

Mijn studie is natuurlijk erg belangrijk aangezien mijn toekomst ervan af hangt, maar paardrijden is mijn passie en na deze zomer ben ik helemaal tot de conclusie gekomen dat ik ooit verder wil komen dan de B dressuur, maar het is nu gewoon onmogelijk en dat doet stiekem een beetje pijn dat ik gewoon mijn hobby amper kan uitoefenen.

Ik moest even mijn verhaal kwijt en mssn zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?

TurdusMerula

Re: 'moeten' stoppen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:30

Hey, bij mij ligt het niet ietsje anders, maar toch herken ik wel wat in je verhaal. Lachen

Ik snap de frustratie. Maar aan de andere kant: als je naar de paarden gaat, is dat op zich heel erg leuk, toch?! Geniet daar een beetje van! Het serieuzere rijden komt wel weer als je straks wat stabieler zit, financieel en met je tijd. Voor nu gewoon wat onregelmatiger rijden dan, maar zo nu en dan en lekker genieten! Beter iets dan niets, en de rest komt heus wel weer!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:36

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij. Ben net begonnen aan een nieuwe studie, woon doordeweeks ook op kamers en heb mn paardje thuis staan. Werk ik het weekend meestal beide dagen, wil dan ook mn vrienden nog zien, en vriendje natuurlijk. Ik rij nu dus meestal alleen op zaterdag, en dat is jammer omdat het net zo fijn ging. Waar ik nog het meeste van baal is dat ik op moment dus geen tijd heb om fatsoenlijk te lessen.
Nou heb ik natuurlijk wel iets meer geluk nog als jij, ik heb een eigen paard, waardoor ik als ik doordeweek een dag vrij ben makkelijk kan rijden, dan rijdt mn moeder of zusje een dag minder.
Heb je al overlegd met de eigenaar van het paard wat je rijdt? Heeft zij ook problemen met jouw onregelmatige tijden, of vindt ze het niet erg? Als ze er geen probleem mee heeft zou ik niet stoppen als ik jou was, want je gaat het echt heeeel erg missen, zoals je zelf ook al aangeeft.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:16

Sylleke ook ik herken je verhaal heel goed. Maar paardrijden is voor mij ontspanning en daarom maak ik er gewoon vrije tijd voor. Zowieso rijd ik 1x in de week op de manege en dan vaak nog bij iemand anders, daar rijd ik wel heel onregelmatig, als het me uitkomt dan ga ik daar heen en dit is allemaal prima. Volgende week heb ik stage en dan kan ik de hele week niet. No problem..

Verder woon ik niet op kamers en heb alles dicht bij de hand. School is veel werk, maar ben 1 dag in de week vrij waar ik de ochtend vrij houdt voor mijn huiswerk en de zaterdag en zondag.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 18:25

Voor mij is het ook ontspanning maar op deze manier heb ik alleen maar stress aan het plannen en van her naar der racen om overal op tijd te zijn en mijn tijd in te delen.

Morgen ben ik tegen de avond thuis, blij dat ik m'n vriend zie na een week. Zaterdag dan weer werken en zondagavond ga ik alweer naar Merksem. Nu wil ik zondag wle naar de paardne gaan, is ook ontspanning voor me maar je bent er ook druk mee en op deze manier denk ik niet dat ik alles vol ga houden als ik niet eens een uitpufmoment heb.

Ik weet niet of het voor de eigenares een probleem is, ze vond he tniet erg toen ik afbelde maar ik ga het er van eht weekend even met haar over hebben. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:19

welkom in de 'ik studeer en paardrij'-dip Knipoog. Ik herken je verhaal helemaal, stoppen en dan weer niet, enzo. Het eerste jaar had ik het helemaal moeilijk maar met de tijd is dat rijden behoorlijk afgebouwd, ik kon me een paar jaar geleden echt niet voorstellen dat ik nu maar 1x in de week of soms nog niet zou rijden. En ja vorig jaar ook een aantal maanden gestopt (eigelijk een half jaar) omdat ik het eventjes helemaal niet leuk meer vond (stress, moeten studeren, willen rijden, uiteindelijk lukt het rijden dan niet door te weinig trainen,...) En eigelijk wou ik overgaan op een ponytje waar ik niet meer hoef op te rijden, enkel maar kijken, knuffelen, verzorgen. Maar idd studentenleven is duur dus voorlopig nog even sparen...

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:25

Helemaal herkenbaar. zit in mn examen jaar (ook verpleegkunde), en heb een paard. In het begin ging eerst netjes al mijn school werk voor, maar heb ik nu omgedraaid. paard gaat nu voor school dit omdat ik zelf heel ongelukkig wordt als ik mn paard weinig aandacht kan geven. schoolwerk komt dan helemaal nergens meer van terecht. het gevolg is wel dat ik mijn afstudeer datum nu al 2x heb verplaatst.
succes ermee, en stel prioriteiten. als je zeker weet geen tijd meer hebt voor je vz paardjes moet je stoppen. misschien kan je iemand vinden waar je vrijblijvend af en toe op haar paard kan rijden.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:52

Ja ik ga morgen iig eerst met de eigenares praten. Ik meot nl de komende 2 weken zaterdag en zondag werken. Scheve mond
Schiet dus niet echt op.

Maar een vriendin van me had een mooi voorstel. Ik mocht bij haar komen rijden op één van haar pony's en als ik eht een tijdje druk had maakte dat niet zo veel uit. Is wel lief.

Maar ik vind het zo sneu om het nu alweer op te zeggen, ik kan daar zelf niet goed tegen. Scheve mond

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:54

is idd niet fijn maar de eigenaars van mijn bijrijdpaard zeggen gewoon dat school voorgaat dus dat snappen ze hoop ik wel.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 18:26

Ik heb vandaag gebeld. Ik vind het niet eerlijk tov hun dat ik niet regelmatig kan komen, vind ik zelf ook alleen maar lastig. Nagelbijten / Gniffelen
Dus ik ben ermee gestopt.

Vind het ontzettend jammer, maar ja, ben nu al een beetje aan het idee gewend dat ik niet meer kan paardrijden enzo.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:29

ik volg dit topic ook even, ik denk nl. dat ik er ook mee te maken krijg, helaas.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:50

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
Ik reed op paardjes van mensen hier in de buurt. Doordat ik ging studeren, en iedere dag 3 uur in de trein zat, kon ik geen zekerheid meer bieden aan de eigenaren. dit vond ik niet eerlijk tegenover hen, dus ben ik gestopt.

Nu zit ik in mijn laatste studiejaar...Ik mis de paarden heel erg, en begin nu stiekem al te kijken naar een eigen paardje... Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:06

Ja ik heb dat ook, vind ik ook niet eerlijk en ik kan er zelf absoluut niet mee om aangezien ik altijd erg regelmatig was enzo. Lachen

Maar volgende week heb ik een weekje vakantie en dan mag ik nog eens op Olga gaan rijden. Go jij! Go jij!

En ik mag ook altijd bij Bokker Theelichtje eens komen rijden als ik zin én tijd had, helemaal geweldig! Toch een lichtpuntje in het donker, het is niet helemaal verloren. Lachen Ook al baal ik stiekem nog wel enorm dat ik wedstrijden enzo moet opgeven, maar ja, beter iets dan niets!