Zoals sommige mssn wel weten reed tot voor enkele maanden Olga, mijn verzorgpaard. Ik reed ook wedstrijden en we trainden dus rond de 5 keer per week. Dit viel prima te combineren met mijn (middelbare) school. In mei liep het echter een paar keer mis en het vertrouwen kreeg een flinke deuk. In juni had ik eindexamens en kon ik dus eigenlijk sowieso al niet met haar trainen. Het vertrouwen had dus een flinke deuk gekregen en ik zou weer ontzettend hard aan het werk moeten om dat op pijl te krijgen. Half september zou ik echter aan mijn opleiding verpleegkunde beginnen op Hoge school niveau, wat heel veel tijd zou gaan vergen. Ik kreeg een mooie kans om twee maanden (in juli en augustus) mee te draaien op stal bij Johan en Penny Rockx en ook te rijden en dus ontzettend veel te leren. Nadien zou paardrijden sowieso op een laag pitje komen te staan, dus ging ik wikken en wegen of het wel 'de moeite was' verder te gaan aangezien ik dan in de zomermaanden het ook al aardig druk had.
Ik ben dan uiteindelijk gestopt met Olga (na 2 jaar), ook omdat ik eerlijk wou zijn, ik zou geen tijd meer hebben voor wedstrijden en trainingen en zo vaak kunnen rijden en Olga ging nu net zo goed.
Dus ik draaide 2 maanden mee op la Fazenda en ik heb er enorm van genoten. Toen kwam school weer. Ik had me voorgenomen te stoppen met rijden, maar na die twee maanden viel me dat zwaarder dan ik had gedacht, ik had zo veel geleerd en wilde verder! Ik zocht dus een nieuw paardje enkel voor in het weekend, en in de advertentie ook uitgelegd het hoe en waarom. Ik vond op korte tijd twee leuke paardjes en met de eigenares en de dochter klikt het ook heel goed wat erg fijn is. Het plan was elk weekend te gaan en dat was allemaal prima.
Toen was school een paar dagen bezig en was het toch drukker dan verwacht, ik was ook langer onderweg dan gedacht en uiteindelijk zit ik nu op kamers. Verder werk ik om de twee weken in het weekend, normaal op zondag. Dit moet wel, studentenleven is nu eenmaal duur en ik wil niet dat mijn ouders voor alles op draaien. Gevolg ik kan eigenlijk met geluk 1 keer per week rijden, soms om de 2 weken. Ik vind dit zelf ook niet prettig, nu zit ik er aan te denken om te stoppen, althans tot mijn studies voorbij zijn. Ik ben altijd een regelmatige verzorgster geweest en ik vind het nu al lastig omdat ik 2 keer heb moeten afbellen vanwege gewoon geen tijd met studie en werk.
Mijn studie is natuurlijk erg belangrijk aangezien mijn toekomst ervan af hangt, maar paardrijden is mijn passie en na deze zomer ben ik helemaal tot de conclusie gekomen dat ik ooit verder wil komen dan de B dressuur, maar het is nu gewoon onmogelijk en dat doet stiekem een beetje pijn dat ik gewoon mijn hobby amper kan uitoefenen.
Ik moest even mijn verhaal kwijt en mssn zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?