Morgen DA voor Bandero, hoop dat het meevalt!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Morgen DA voor Bandero, hoop dat het meevalt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:59

Hoi,

Ik had vorige week al een eerder topic geopend dat Bandero kreupel was.
viewtopic.php?f=1&t=660762&hilit=
Zie hierboven voor het verhaal.

Nu ging het heel goed, gisteren even goed naar laten kijken en hij liep praktisch weer goed. Voor de zekerheid nog even een weekje rustig doen. Hij mocht vandaag ook weer even naar buiten.
Zo gezegd zo gedaan. Voor de zekerheid voor het buiten zetten, maar een stukje met hem gestapt voor het geval hij zou gaan rennen. Hij heeft een poosje buiten gestaan en heeft niet gerend ofzo, ik hem weer op stal gezet, liep helemaal goed.
Paar uur daarna haalde ik hem weer even uit stal om er nog een stukje mee te gaan wandelen. Hij wilde niet van z'n plek komen, ontlastte zijn l.a been. Toch maar uit stal gehaald om ernaar te kunnen kijken, even iemand bij gehaald. Hij sleepte zijn achterbeen mee, en kon er bijna niet op staan. Zijn been was bij de pijp gevoelig niet warm of dikker. Ik weet gewoon niet wat het zou kunnen zijn..... We denken wel dat het komt door het trappen tegen de wand. Met voeren staat hij soms als een idioot tegen de wand te trappen!! Maar wat het is.....
Een beetje lang verhaal, maar ik baal echt zo enormmmm!!!!!!!!!!! Hoop zo dat het meevalt!! Verdrietig

Groetjes Sanne

luuntje

Re: Morgen DA voor Bandero, hoop dat het meevalt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 08:15

Hoop ook dat het meevalt.

Is het een idee om rubber matten tegen zijn wand te bevestigen,
Dat wanneer hij trapt het minder erg is voor zijn benen.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:17

Ook ik hoop idd dat het meevalt!

Is het dan niet een idee als het aan het trappen tegen de wand ligt om het net voor het voeren even uit zijn box te halen. Of pas binnen te halen als het voer in de bak ligt?

Sterkte morgen Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:01

zo iets hadden wij dus ook. (zie topic dierendag word neit zo leuk) wij dachten aan een stal been 2 maand rust gehad en nog het zelfde. dus naar de dierenkliniek in emmeloord.. Heeft hij zijn voet botje gebroken!!!!!
Zo iets verwachte we dus echt niet!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:58

@ blokje:

Oh wat erg, kunnen ze er nog wat aan doen????

De DA is voor Bandero geweest, niet zo goed nieuws Huilen !!!!!
Hij heeft misschien wat in zijn spronggewricht gescheurd/ gebroken!!!!!!! Verdrietig
We moeten 2/3 dagen aankijken, veel afspuiten en hij krijgt Metcam (pijnstillers/ontekingsremmers).
Daarna MOET hij een stuk beter lopen, want vandaag was het nog steeds 3 keer niks....
Zijn spier is ook vanaf boven tot aan zijn spronggewricht opgezet, spronggewricht is dikkig, heel warm, en heeeel gevoelig. De DA mocht er niet aan komen.
Als het na die 2/3 dagen niet beter is moet hij naar de kliniek om foto's te laten maken......

Dus dat word afwachten, 2/3 heeellleeee lange dagen!!!!!!!!!!! Huilen

Voor dat trappen tegen de wand zijn we een oplossing aan het bedenken....
Ik houd jullie op de hoogte!

Gr. Sanne..

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:55

hey,
Dit is nooit leuk!
Je hebt Bandero toch ook nog niet zo lang?
Misschien kan je eens bij de vorige eigenaar vragen wat ze er daar aan deden (neem aan dat hij het daar ook deed)
Sterkte, ik hoop dat het goed komt!

liefs leonie

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:16

@ laquintatje:

Ik heb al geprobeerd om contact te krijgen met die mensen. Ik heb Bandero idd nog niet zo lang, 3 maanden.
Die mensen nemen de telefoon niet op, al voicemail ingesproken, sms-je gestuurd. Nergens reageren ze op.
Bandero stond daar altijd in een stal apart. Je had een rij van 3 stallen en dan nog 1 aparte stal en daar stond hij in. OP dat moment eigelijk nooit verder over nagedacht.
Ik begin ook te twijfelen aan hun reden van vekoop, ze vertelde mij dat ze kwijt wilden omdat hij niet snel genoeg naar het Z gereden kon worden. Ik geloof hier nu niks meer van. Hij is fijn en makkelijk te rijden. MAAR hij heeft gewoon zo zijn ondeugden, hij heeft (nog) niet echt ontzag voor mensen en voor andere paarden. Ben bang dat hij nooit in de opfok heeft gestaan en dat dat de reden daarvan is. Hij is verder ontzettend lief en een echte knuffel, maar wel lomp zo af en toe.
Daarom begin ik nu ook enigsinds aan hun verkoop reden te twijfelen, misschien onterecht.....

Hoop gewoon zo dat het meevalt!!!!!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:44

Misschien inderdaad onterecht, maar als ze verder ook geen reactie geven, zou ik daar ook aan gaan twijfelen!
Hij was wel goed gekeurd toch?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:08

Hey Sanne,
Ik hoorde het vanmiddag op stal, wat ontzettend balen zeg!
Hopen dat het snel beter met hem gaat en de foto's niet nodig zijn.
Spreek je snel weer.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 22:10

@ Bjarni:

He manon,

Ik hoop idd dat het niet nodig is....
Ik zie je vast morgen weer!

@ laquintatje:

Hij is idd helemaal goed gekeurd!!
Ze hebben nog niet gereageerd, en ik probeer ze alleen maar te pakken te krijgen om te vragen, of hij dit bij hun ook zo erg deed en wat zij eraan hebben gedaan. Vreemd vind ik het.

Ben net nog even bij hem geweest, hij liep nog niet echt beter, maar leek wel minder pijn te hebben. Ik denk dat dit komt door de goede pijnstilling die hij krijgt. We wachten af!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:45

sannuhh schreef:
@ blokje:

Oh wat erg, kunnen ze er nog wat aan doen????

De DA is voor Bandero geweest, niet zo goed nieuws Huilen !!!!!
Hij heeft misschien wat in zijn spronggewricht gescheurd/ gebroken!!!!!!! Verdrietig
We moeten 2/3 dagen aankijken, veel afspuiten en hij krijgt Metcam (pijnstillers/ontekingsremmers).
Daarna MOET hij een stuk beter lopen, want vandaag was het nog steeds 3 keer niks....
Zijn spier is ook vanaf boven tot aan zijn spronggewricht opgezet, spronggewricht is dikkig, heel warm, en heeeel gevoelig. De DA mocht er niet aan komen.
Als het na die 2/3 dagen niet beter is moet hij naar de kliniek om foto's te laten maken......

Dus dat word afwachten, 2/3 heeellleeee lange dagen!!!!!!!!!!! Huilen

Voor dat trappen tegen de wand zijn we een oplossing aan het bedenken....
Ik houd jullie op de hoogte!

Gr. Sanne..

Ja alleen het paard is al oud en dat is een nadeel.....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 19:07

@ blokje:

oef dat is balen.
Sterkte!

Ik ga morgen de DA bellen om (waarschijnlijk) een afspraak te maken voor foto's....
Zit echt een beetje in de stress! Scheve mond

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:29

Hoe is het nu met haar?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:43

Beetje late reactie maar ach....

Hoe staat het ervoor met Bandero:

We zijn vorige week vrijdag toch (onverwachts) naar de klniek geweest.
Ik belde s middags om te zeggen dat hij niet echt beter liep. Toen zij de DA dat we dan zo snel mogelijk naar de kliniek moesten komen... Oke vader van vriendin gebeld en die kwam er gelijk aan!! Daar was ik erg blij mee! Ja
Op de kliniek aangekomen, werden we meteen geholpen. Nou en ik kan jullie vertellen dat is echt een wonder bij ''onze'' kliniek.
Voordat we foto's gingen laten maken, maar even een verdoving gegeven. De DA assistent was niet zo van zijn grapjes gecharmeerd... Clown
Uit de foto;s bleek dat zijn botvlies beschadigd is en bij het bot boven het spronggewricht zat een soort van onregelmatig stukje waar ze niet echt een naam aan konden geven. Naar huis met de medeling, boxrust (dus er helemaal niet uit) tot woensdag en weer een flesje Metcam (pijnstillers& ontsekingsremmers). Dan zou de DA weer komen om verder te kijken hoe of wat.
Aan de ene kant opluchting aan de andere kant erg balen!

Woensdag:
Afgelopen woensdag is de DA er dus weer geweest. Het was nog een beetje warm en dik. Agesproken om 3 weken lang, 3x pd 5/10 min. stappen. En veel afspuiten.
Zo gezegd zo gedaan, ik met hem wandelen. Elke keer als hij een stukje gewandeld had liep die weer belammerd, weer slepen met dat been. Vet balen, maar de DA had gezegd dat dat kon gebeuren. Alleen naar 2 dagen werrd het niet beter. De DA zou toch vrijdag weer komen (gisteren) en dan zal ik wel even vragen wat ik nou moet doen dacht ik.

Vrijdag:
Ik gisteren de DA weer even aangesproken, even overlegd over hoe of wat. Nu moet we over 2/ 3 weken weer terug naar de klniek om foto's/ echo te laten maken. Het komt wel eens voor dat scheuren in het bot/ pees. Of andere rare fratsen soms pas na 3 weken te zien zijn op foto's/ echo.
Advies tot die tijd: proberen om wel wat af te stappen, veel afspuiten en wederom weer een nieuw flesje Metacam gekregen.
Nou en daar mag ik het voor lopig mee doen, helaas!
Nog geen echte zekerheid over wat er nou aan de hand is. Verdrietig

Gr. Sanne

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:52

Het zit jullie ook niet mee he.

Ik hoop dat hij de komende tijd op gaat knappen.
En dat hij een beetje rustig blijft bij het wandelen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 10:10

@ Luuntje:

Met wandelen houd hij zich tot nu toe nog redelijk rustig...
Alleen op de wasplaats wordt hij druk, hij heeft een hekel aan afspuiten. Clown
Ik hoop ook dat hij weer helemaal opknapt!

Gr. Sanne

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:30

mhm vervelend succes er me en geef je paard een dikke knuffel

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 21:34

@ Blokje:

Zal ik doen, dank je!!! Lachen
Kom net van um vandaan en hij was lekker ondeugend op stal!!!! Clown

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:00

Zoals ik ook al tegen sannuhh had gezegt.
Tot zijn 3,5 jaar kon hij gewoon rustig op stal staan ook met het voeren. Hij trapte bij ons niet. Ja hij was wel gek op eten, dus ik vermoed, dat hij nadat wij hem verkocht hadden voernijd opgelopen heeft.
Het wilde spelen, kende hij al wel, maar wist zich redelijk te gedragen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 13:25

@ pammy:

Hahah, het is gewoon een draakje. Hij wil graag de baas zijn in het land maar de andere paarden zijn het daar niet echt mee eens! Clown
Hij loopt nog niet echt beter, over 2 weken gaan we weer naar de kliniek! Ben heel erg benieuwd!
Pammy ik houd je op de hoogte via de pm, ik heb je alweer een berichtje gestuurd.
Hier zou ik ook af en toe wat plaatsen over hoe het met hem gaat!

Gr. Sanne

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:50

En hoe is het nu met je paard?
Is er al verbetering opgetreden? Of staat ie nog steeds kreupel?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:42

Ja ik ben ook benieuwd! Ik volg je topics al vanaf je hem hebt. vind het een ergggg leuk dier. Ik duim voor een goede afloopt! suc6

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:44

@ Needje, Randi:

Hij staat nog kreupel op stal en ben bang dat nog wel even gaat duren!
De DA is vorige week geweest en hij loopt nog steeds niet goed. We moeten foto's laten maken.
Alleen omdat er heel veel paarden bij ons op stal griep hebben gehad en daarvan een aantal ook droes.
Mogen we niet naar de kliniek ivm incubatie tijd. Ik moet nu nog ruim 6 weken wachten voordat we weg mogen. Tot die tijd mag hij zijn stal niet uit, niet om te wandelen helemaal niks!! Alleen naar de wasplaats op en neer.....
Nu ben ik aan het zoeken of er geen klinieken in buurt zijn, die een mobiel rontgen apparaat hebben. Want om hem nu nog zo 6 weken te laaten staan, aan de pijnstillers/ kalmeringsmiddelen is ook zo wat.
Ze vreese dat er toch een scheur zit/ heeft gezeten onder het vocht wat er op de foto te zien was. Opzich is de rust die hij dan nu krijgt niet verkeerd, want dat had hij dan ook gekregen als er een scheur in zit. Maar ik wil nu wel eens weten wat er nou aan de hand is! Huilen
Lief dat er nog naar gevraagd wordt!

Gr. Sanne

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:50

Balen dit allemaal zeg, zeker omdat je hem nog niet zo lang hebt. Heel veel sterkte er mee

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:02

dat is zeker balen zeg!
vooral dat je ook niet weet wat het is en niet wegkan..
ik hoop voor je dat je een kliniek in de buurt kan vinden met een mobile rontgenapparaat zoals je zei,
verder heeel veel sterke voor jou en je paard! Ach gut