Wat een thuiskomst! :( *baal*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Wat een thuiskomst! :( *baal*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:25

Ik ben dus van vrijdag tot maandag op Texel geweest en de ellende begon zaterdag al.

Ik had een gemiste oproep, een vreemd nr, ik had geen idee van wie het was. Ik heb het teruggebeld en kreeg een antwoordapparaat van mensen die ik niet kon..

Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken, als het belangrijk was geweest (wat het dus was) zouden ze wel terugbellen, niet dus. + dat ik een voicemail heb waarop ingesproken kan worden.. maar goed.

Ongeveer een uurtje later werd ik weer gebeld, we zaten met het ponykamp op een terrasje voor de bios te wachten tot de film begon. Het was mijn zus helemaal in paniek met de mededeling dat mijn moeder met de ambulance uit de stad was opgehaald. Ze was flauwgevallen en lag te schokken op de grond. Dit bleek een medicijnvergiftiging te zijn, de artsen hebben gewoon een combinatie van medicijnen voorgeschreven dat niet bij elkaar kan.

Mijn moeder mag morgen weer naar huis gelukkig, het gaat allemaal wel weer wat beter.

Toen kwam ik dus gister weer voor het eerst bij Flair, en kwam ik het meisje tegen die Flair voor me zou verzorgen die 4 dagen dat ik weg was.
Ik kom heel vrolijk aanlopen (met mijn rijkleren en de gedachte dat ik een lekker strandritje met Flair ging maken) en zeg tegen het meisje: en, alles goed gegaan met Flair? Zegt ze: ehm nou je paard is kreupel!
(dat was dus die gemiste oproep)

Flair is rechtsachter kreupel, niet heel erg maar ik weet dus absoluut niet wat het is. Er is helemaal niks dik of warm, geen wondjes of wat dan ook. Haar hoeven is ze niet gevoelig op, alleen RA op het spronggewricht, toen ik daar op drukte tilde ze haar been op.. maar daar hoeft het natuurlijk niet te zitten, ze tilt weleens vaker haar been op als ik eraan zit.

Pfff het is toch ongelooflijk, ga je 3 nachten weg en dan gebeurt dit! Flair heeft dus echt nooit wat en ik ben heel ff weg.. en gelijk..

Ik wacht het nog even af tot zondag en als het dan nog niet over is of niet minder is dan bel ik de DA. Ik bel vandaag eerst de hoefsmid of ze haar alvast wil bekappen, zou anders over 2 weken gebeuren. Zij kan vast dan wel zien of het geen hoefzweer of wat dan ook is, en 2 weken eerder bekappen kan ook geen kwaad.

*zucht* Scheve mond Verdrietig

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:43

Is de hoef ook niet warm of gevoelig Verward En het zou wel in het spronggewricht kunnen zitten, maar als dat verder niet warm is Verward

Als het maandag niet over is zou ik wel de veearts even bellen...
Vervelend thuiskomen is dat hè?! Ik heb het ook een keer gehad met Cheeka. Die had een trap gehad en daar hadden ze niets aan gedaan. Dat is gaan ontsteken en er zit een bindweefselbult. Wel zonde, maar gelukkig zie je het nauwelijks omdat haar staart ervoor hangt...

Gelukkig dat het alweer beter gaat met je moeder *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:47

Nee er is helemaal niks warm, ik heb alles nagevoeld aan elk been.. ook dat spronggewricht waar ze iets gevoelig was is helemaal mooi dun en koel... hoeven zijn normale temperatuur.. Flair is gewoon vrolijk, ze heeft gister tijdens het wandelen nog vrolijk gekke sprongen naast me gemaakt..

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:55

Kan het misschien in de rug zitten dan??

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:58

Dat lijkt mij niet, ik denk eigenlijk eerder aan een hoefzweer, daarom bel ik ook vanavond mijn hoefsmid even.