Zou jij je paard weer kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2785
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:00

Ik zou haar nu niet meer weg kunnen doen maar als ik dingen van tevoren had geweten nee.

Carina heb ik gekocht als een 4 maanden oud veulen. Super lief dier, goede bouw. Alleen het is een eczeem paard. Op zich niet zo'n ramp maar als ik het had geweten zou ik haar toch niet gekocht hebben...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:07

Ja, ik zou weer voor haar vallen.
Nee, ik zou haar niet kopen, omdat ik nu iemand met meer verstand van zaken dan ik bij me heb, die ziet dat ze 2 is....

Hon wel, dat zou ik 1000 x overnieuw doen Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:08

Ik ben bang van wel. Als het om Maaraak ging dan. Gelukkig is ie sterk en gezond maar ik zou het zo weer overdoen.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:23

je hebt paarden..en je hebt Bles...dus volmondig JA.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:39

ja en nee,
toen ik haar kocht was ik helemaal weg van haar.
maar nu ik handiger wordt met rijden zou ik wel iets kleiner en gemakkelijker te rijden paard willen hebben.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:24

stef schreef:
Ja, ik zou weer voor haar vallen.
Nee, ik zou haar niet kopen, omdat ik nu iemand met meer verstand van zaken dan ik bij me heb, die ziet dat ze 2 is....

Hon wel, dat zou ik 1000 x overnieuw doen Haha!


Hoe oud dacht je dan dat ze was?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:24

euhm ja Haha! maar dat komt omdat ik hem nu al bijna 2 weken heb en hem strax over 3 weken pas weer zie Tong uitsteken heel stom maar heb hem 1x gezien en gereden en was meteen verliefd, mn instructrice ook en dat zegt heel wat, want die vind neit veel paarden mooi Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 22:27

Ja, ik zou ook weer voor Ivanka gaan. Ik ken haar nog maar net, maar ik merk gewoon aan haar dat ze haar best doet om zich voor mij in te spannen als dat moet... Verder is ze heel braaf en dat is voor mij heel belangrijk, vooral buiten, waar ze ook heel braaf is.

Haar karakter is dus gewoon super! Ik kan me bijna geen liever paard voorstellen die alles zo lief over zich heen laten komen (ze is deze maand namelijk al 2x verhuisd en ze is net zo braaf als toen ik haar bij haar vorige plek uit probeerde).

Ja, voor mij is Ivanka (tot nu toe iig!) het beste paard wat ik me kan wensen

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 23:44

Ik had al gereageerd,maar reageer maar nog een keer.

Ik zou Jamey niet opnieuw kopen.Qua uiterlijk,en bloed wel.Tis een geweldig mooi dier,wat het super zou doen op keuringen.Alleen als ik had geweten dat ze ZO ontzettend mensenschuw was,en heel angstig is.Nee,
dan had ik het niet gedaan.

Maar nu,ik zou haar voor geen goud kwijt kunnen,ik heb zoveel met haar bereikt! Ik mag haar hoofd aanraken,ik mag haar overal poetsen,afspuiten,alles Lovers Ik houd zo ontzettend veel van dat beest... Lovers
Ze is ook super éénkennig,alleen mij en mijn moeder geeft ze een kus. Lovers Kusje

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:52

Ja en nee. Ik twijfelde tussen een shet en een E-pony. En door het toeval is het een shet geworden en dan had het zeker Dennis geworden. En als ik Dennis helemaal niet gekent had waarschijnlijk zijn moeder(die kende ik al voor ik hem kende).
En ik ben achteraf heel blij met m'n keuze, ik hoef niet zo nodig intensief te rijden en dit vind ik veel leuker dan grote pony's of paarden.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:39

ABSOLUUT!
En ik zou die paar maanden vreselijk tobben er zo bij nemen.
Al weet ik nu hoe ik er mee om moet gaan, maar een pony die beter bij mij past vind ik echt niet denk ik... Lovers
Neej, dat is geen moeilijke keuze voor mij! Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:33

Ja, ik zou hem meteen weer kopen, hij is gewoon, ja alles. In de omgang zo'n brave opa, alles vind hij goed, achter hem staan, onder hem door, over hem heen hangen, blerende kinderen, alles, echt alles vind hij prima! Iedereen op stal is ook helemaal hoteldebotel van hem omdat hij zo'n goedzak is. Veulen in de wei drinkt wel eens perongeluk bij hem, omdat zijn mama ook wit is, hij is nog niet zo slim Haha! , dat vind bram allemaal goed! Met rijden heb ik heel wat te stellen met hem, bokken en steigeren doet ie zeker als iets hem niet aanstaat, en mij klieren ook. Maar hij is altijd werkwillig, en vrolijk! Gewoon mijn kanjer, en de band die we hebben kan gewoon niet meer stuk, zo voelt het voor mij!


Hem kopen, hij 20 jaar, ik 18 en deze eisen,
Hem kopen, hij 17 jaar, ik 15 en geen eisen,

In beide gevallen zou ik hem kopen, hij is gewoon onweerstaanbaar!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:09

Nee.

Klinkt heel grof en kort, maar is een feit.
Ik ben echt helemaal gek met Tiko, begrijp dat niet verkeerd, maar ik heb Tiko eigenlijk zonder erg ver te zoeken gekocht, gedeeltelijk om de lage prijs, en de vriendin die net een leuke tinker had.
Toch....mag ik de keuze opnieuwe maken, zal mijn keuze uitgaan naar een pittige e pony of klein paardje, liefst met een scheut bloed, omdat ik buiten dresuur en springen (niet op wedstrijden, gewoon onderling, en voor mij zelf) ook endurance rijd, en ben er wel achter dat een Tinker daar niet het ideale ras voor is. Ook is het zo dat Tiko vrij klein is, en ik hem niet geweldig mooi vind, opzich geen gigantisch probleem, maar wel jammer.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:44

als ik heeel eerlijk ben.

Wjerdo, ik denk het niet, ik kan dus niet goed met hem opschieten, lixht aan ons beide, ons karakter komt te veel met elkaar over een.

youri, meteen weer nog nooit een seconde spijt van gehad.

Renske, ja ook meteen weer, soms denk ik wel had ik de rmaar nooit gekocht, maar dan heb ik bep verwachtingen die zij nu gewoon nog niet waar kan maken ( spreek over een paar maanden geleden ) En nu kan ik haar echt niet meer missen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:18

Ja! Ik zou haar zeker weer kopen...

ondanks dat ze er toen zo uitzag: Afbeelding

Ze was zo bang voor mensen, kon niets en wist niets. Nu gaat het een stuk beter met haar:
Afbeelding

Ze kan prima lopen, is erg fanatiek in het werk en doet altijd haar best! Toch komt er na haar nooit weer een Tinker, zo uniek is Meagan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:56

Ik heb af en toe te lang gewacht met mijn paarden weer te vér-kopen. Op zich kun je overal wel wat van maken als je er tijd en aandacht in steekt.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:36

ABSOLUUT

Ik heb hem nog niet zo lang, maar wat een geweldig karakter heeft hij. Ik ben zo dol op hem en ik kan merken dat hij de aandacht die hij krijgt van mij ook hardstikke leuk vind.

Soms heb ik zulke innige momenten met hem, echt niet te beschrijven

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:58

Ondanks dat Avalon nog steeds niet van mij is, wil ik hem nog steeds kopen. Tica weet ik niet, want die ken ik nog niet echt...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:10

Ik heb Buddels dan nog niet zo lang, maar ik zou zo weer voor hem vallen. Ik denk nu nog eerder dan de eerste keer dat ik hem zag! Hij is super opgeknapt, wordt een echt paard en is erg lief en mooi. Hij is het gewoon voor mij. Qua omgang past hij gewoon super bij me...nu nog onder het zadel Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:27

Maddox zeker weten! Karakter van hem is perfect voor mij. Hij springt graag en goed, buiten kan je alles met hem doen en met dressuren moet je er wel voor werken. Daar leer ik heel veel van.

Bolivia zou ik niet weer kopen, maar dat is puur ivm het medische verhaal. Haar karakter is nooit duidelijk naar boven gekomen omdat haar karakter toch altijd beinvloed is door de pijn die ze altijd heeft gehad.