Mijn paard heel slecht behandeld op de Geerhoeve

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olive

Mijn paard heel slecht behandeld op de Geerhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:15

Een poosje geleden heb ik besloten om mijn paard weg te doen. Het besluit op zich was al heel moeilijk om te nemen, want na 7 jaar heb je natuurlijk een onwijs hechte band met zo'n dier. Ik ben hem toen gaan adverteren en er zijn een paar mensen komen kijken. Omdat ik het zo moeilijk vond om hem voor te rijden en er anderen op te zien rijden wilde ik hem graag ergens anders brengen voor de verkoop. Dat is uiteindelijke de Geerhoeve in Den Bommel geworden. Na 10 dagen heb ik hem maar weer opgehaald, want hij stond er verschikkelijk bij. Hij had 2 vreselijk dikke achterbenen(volgens de dierenarts door smerig kuilgras, hij heeft normaal super droge benen), mok, een singeldrukking, aan beide kanten wonden van de sporen, schimmel, beschadigde mondhoeken en achter zijn oren is het helemaal kaal van schurende halsters, waar hij 24 per dag mee op stal stond, en hoofdstellen. Ik wilde graag een deel van de stalling terug omdat ik een maand vooruit had betaald, maar daar kon ik naar fluiten want het was mijn eigen keuze om hem weg te halen. Ik ben nu dus €250,00 armer (eigenlijk meer want ik moest natuurlijk ook gewoon mijn eigen stal betalen) en een zielig paard rijker. Mocht je dus ooit plannen hebben om je paard te verkopen via iemand anders, denk dat even goed na voor je je paard hier neerzet, want wat ze mijn paard gedaan heeft kan echt niet door de beugel.

Een paar foto's ter illustratie(zijn gemaakt toen hij al 3 dagen terug was dus het ziet er al stukke beter uit dan toen ik hem haalde):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Bonte_

Re: Mijn paard heel slecht behandeld op de Geerhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:18

oooh arm paardje

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:21

Zo dan schrik je wel ff... Heeft je paard er emotioneel ook iets aan overgehouden?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:29

Arm dier!! Echt erg!

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:31

griebels schreef:
Zo dan schrik je wel ff... Heeft je paard er emotioneel ook iets aan overgehouden?

Hij was een paar dagen behoorlijk depressief ja. Ik heb hem lekker op de wei gezet met z'n vriendin en daar knapte hij aardig van op. Met rijden gaat het ook weer de goede kant op nu.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:35

jeetje... hoe kan zoiets zover komen op een dergelijke stal?
je brengt hem daar naartoe om hem via daar te laten verkopen.. ik neem aan de potentiele kopers hem dan ook daar op stal komen bekijken?
denken ze nu echt dat kopers dit soort dingen niet zien? bij de keuring valt hij zoiezo door de mand!

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:41

Ja precies, ik snap er ook niks van. Hij was volkomen onverkoopbaar zoals hij er daar bijstond. Het is zo sneu. Dat mens is echt een grote oplichter. Ik ben zo boos. Hopelijk voorkom ik hiermee dat andere paarden ook dit lot moeten ondergaan.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:49

lijkt eigenlijk wel een beetje op ringworm.. of zie ik dat fout ?

wel goed dat je hem terug heb !! Ja

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:51

Nee geen ringworm, het was een wondje, maar het korstje was er de dag ervoor vanaf gedaan. Hij had wel schimmel op zijn achterbenen, maar na behandelen met imaverol is dat weer weg gelukkig

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:52

Afschuwelijk zeg! Maar ik neem aan dat je er van te voren wel bent gaan kijken, zag het er toen wel netjes uit allemaal dan?

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:11

Hoezo een gedeelte van de stalling terug? Ik zou alles terugeisen. (aangifte?)
Als jij dit mijn hond of paard zou aandoen, denk je dat ik dan alleen over het stalgeld begin?
Bij paarden moet alles maar kunnen, stel je voor dat je je hond zo uit het pension terugkrijgt na je vakantie?!

Weet je wie er op heeft gereden?
Laatst bijgewerkt door jakkiwakki op 25-09-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

Ik zou ook zeker even verhaal gaan halen over dat geld. Die is gek jij maakt nu nog kosten aan dat dier ook, dat door zijn onzorgvuldigheid? Ik zou echt mijn geld terughalen als ik jou was.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 14:52

Tja, meer dan erom vragen kan ik toch niet doen. Ik ben zelf jurist, en weet daarom dat verder stappen nemen alleen maar geld gaat kosten. Ik heb uiteraard later in een brief het hele bedrag terug gevraagd, maar ze heeft er niet eens op gereageerd. Ze heet Corine Bubbert en adverteert heel veel. Nu ben ik dus maar begonnen met mensen waarschuwen, omdat ik niet wil dat meer paarden dit overkomt. Dat geld is jammer, maar daar kan ik niet zo wakker van liggen eerlijk gezegd. Het belangrijkste is dat mijn paard weer aardig is opgelapt en dat hij binnenkort weer in de verkoop kan. Door mijn baan heb ik veel te weinig tijd voor hem en ik wil dat hij het goed heeft. Nogmaals, kijk dus uit met de Geerhoeve en alles wat daar bij hoort, als de gezondheid van je paard je lief is.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:55

jeetje..wat erg :S wat ga je nu doen? ga je je paard nog verkopen zelf? of kijk je wel weer als hij weer helemaal goed is??

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:03

Jeetje wat erg zeg! Dan denk je ook het beste met je paard voor te hebben!
Bedankt voor de waarschuwing, mijn paard staat ook te koop, stel je voor dat hij daar terecht zou komen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:37

Ik zou ook aangifte doen. Ik kan me niet voorstellen dat er volgens de overeenkomst is gehandelt. Schadeloosstelling is op zijn minst op de plaats!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:22

vreselijk.. ik zou hem niet meer kunnen laten gaan.. maar als je geen tijd hebt, is het het beste inderdaad.

hij is lekker vriendelijk gereden dus....

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:24

Inderdaad kan je geen aangifte doen of in ieder geval een melding?

Goed van je dat je zo mensen probeert te waarschuwen, er zijn zoveel mensen die over de rug van een paard geld willen verdienen op de meest vreselijke manieren.

Bah

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:31

Wat erg zeg,moet er niet aandenken dat dat met me paard gebeurt ,dan zou je die mensen toch hetzelfde aan willen doen.
Bahhh vreselijke mensen zeg Verward
Maar heel goed dat je andere waarschuwd!!!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:34

wat vreselijk Gaaaap...
ik heb hie niets op te zeggen alleen dat het echt afschuwelijk is..!!

ik wens je heel veel sterkte met je geld enz terug krijgen, en met de verkkoop Lachen

en bedankt voor de waarschuwing Knipoog

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 19:50

Ik denk dat aangifte doen geen zin heeft. De politie is niet bijzonder geïnteresseerd in dit soort gevallen. Bovendien schiet ik daar niks mee op en mijn paard ook niet. Ik wil alleen voorkomen dat andere paarden dit ook overkomt. Mijn paard komt zodra hij er aan toe is wel weer te koop te staan. Ik zal hem vreselijk missen, maar het is niks voor mij om dagenlang niet te gaan. Ik werk als kandidaat-notaris en maak van hele lange dagen. Een bijrijder voor 4 dagen is iets dat ik absoluut niet wil, dus daarom ga ik iemand voor hem zoeken die wel alle tijd heeft. Bedankt allemaal voor de steun!

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 09:55

Ik haal 'em toch even omhoog. Zoveel mogelijk mensen moeten worden gewaarschuwd vind ik.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:12

Erg jammer om dit te lezen, ik had tot nu toe alleen maar positieve berichten van de Geerhoeve gehoord...

hopelijk komt het weer goed met je paardje Ach gut

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:18

arm paardje..lekkere mensen zijn dat daar.
hier in de buurt heb je ook een paar van die stallen.alleen zijn dat niet speciaal stallen om je paard te verkopen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:38

hebben ze nog wat laten horen?