Paard door iemand anders laten rijden??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Paard door iemand anders laten rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 21:33

Op wedstrijd is er een meiske met 2 verrekt goeie pony's waar ik bijna altijd tegen moet rijden, en een groot deel van de wedstrijden wint zij ook van mij, maar daar gaat het nu even niet om. Haha! Haar moeder is een best bekende instructrice (nou niet vragen wie het is want ik vind het een beetje banketstaaf om dat zo te zeggen) Die stond afgelopen wedstrijd dat meiske aanwijzingen te geven. (Zou ik alleen maar fijn vinden, maar zij dus niet) Zei ze: "nou, mam! Jij moet eens niet zo veel praten! Want jij rijdt die pony heel de week en nou moet ik daar dit en dat mee gaan doen" en bla bla enz dus ze was boos. Maar nou begrijp ik dus dat die moeder heel de week die pony's rijdt en dat dat meiske er dan mee op wedstrijd gaat? Lijkt me niet echt dat je er zo iets mee kunt bereiken.... Verward Kijk, een keertje iemand anders met meer ervaring erop laten rijden als het niet gaat oke, maar om je pony nou heel de week door een ervaren ruiter te laten berijden en er dan zelf mee op wedstrijd te gaan... Wat vinden jullie daar van?


pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:52

tjah,stik stom,maar het gebeurt wel vaker:kijk eens hoe goed die paarden zijn,kijk eens hoe goed dat kind ermee overweg kan...
tjah,behoorlijk banketstaaf,maar niet strafbaar(wel als op de wedstrijd zelf een ander erop gaat,of als er hulpteugels worden gebruikt...)

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 02:34

Ach, uiteindelijk moet je het in de ring zelf doen, en dan merk je echt wel of je het in de vingers hebt of niet.

Ik hoor altijd voornamelijk jalouzie in dit soort verhalen. Je kunt die energie beter in je eigen rijden steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 07:16

Joh, dat gebeurt zo vaak. Laat dat lekker hun probleem zijn. Wat maakt het uit dat zij meer punten rijdt dan jij? Het gaat om jouw punten, niet om de hare.
Sluit me verder maar weer eens aan bij Zep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:08

een van mijn springpaarden ging ook voor geen meter in de dressuur die is toen 3 maanden bij bart bax op stal gegaan en hij reed hem toen heel de week en ik nam hem op zondag mee op concours. erg slecht maar het heeft ons beide erg goed geholpen. op dit moment train ik hem weer alleen en heb ik in de B 12 wp uit 10 wedstrijden. ik weet dat het en beetje gemeen is maar alleen was ik er met dit paard nooit gekomen. nu kennen we elkaar beter wat dressuur betreft en wil meneer ook voor mij werken.

groetjes [naam]

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:09

1 ding kun je lekker zeggen over jouw paard: alles wat hij/zij bereikt heeft, heb je helemaal zelf gedaan. Dat kunnen al die mensen die hun paard door een ander laten trainen niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:56

Zep schreef:
Ik hoor altijd voornamelijk jalouzie in dit soort verhalen. Je kunt die energie beter in je eigen rijden steken.

Mee eens!

b.t.w er komt niemand anders op mijn paard dan me,i,and myself.Mijn verzorgster rijd alleen 2x p/w.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:02

jamylover schreef:
b.t.w er komt
niemand anders op mijn paard dan me,i,and myself
.Mijn verzorgster rijd alleen 2x p/w.

Ben ik blond of snap ik iets niet?
[/i]

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 12:47

Lielle"]
[quote="jamylover schreef:
b.t.w er komt niemand anders op mijn paard dan me,i,and myself.Mijn verzorgster rijd alleen 2x p/w.

Ben ik blond of snap ik iets niet?
[/i]
[/quote]

Volgens mij denken wij hetzelfde.... Schijnheilig Knipoog

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:57

Ik vind dat als je iemand anders op je paard laat rijden en jij ermee op wedstrijd gaat, je niet kunt zeggen dat het jouw verdienste is. Paard en ruiter moeten vooral goed op elkaar ingespeeld zijn op wedstrijden.

Geen onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:16

maar om te presteren in de ring moet je dus op elkaar ingesteld zijn. In de ring moet je het allemaal zelf doen, en als je het niet genoeg in de vingers hebt val je dus snel genoeg door de mand.

Dat soort verhalen heeft altijd een zeer plausibele basis, en zijn imo voornamelijk gebaseerd op jalouzie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:22

Het is natuurlijk wel zo als je paard lekker los door het lij loopt dat je dat in 1 keer niet verpest, en dat het dan wel makkelijker word.

Maar zelf zou ik er niet tevreden mee zijn, het is dan niet helemaal van jezelf, dus voor mijn gevoel zou het niet tellen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:26

Nou ik weet wel dat ellen absoluut niet jaloers is of hoeft te zijn!
Die heeft het zelf prima voor elkaar hoor dus jaloezie hoef je hier niet vanuit te gaan.
Verder vind ik t belachelijk dat mams die pony doordeweeks effe mooi doorrijdt en dat dochterlief er ff een proefje mee stuurt in t weekend.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:14

ben het met zep eens als ik in de ring opeens op een wedstrijdpaard van een kennis van mij stap dan doet dat beest geen stap waarschijnlijk. De jury beoordeelt wat ze zien en als dat goed is dan moet het ook weel een goede combinatie zijn.
dan zou je dus hetzelfde kunnen zeggen als iemand een leerpaard van een hoger niveau koopt of als het paard door iemand anders is ingereden of als je een proef rijd op een braaf manegepaard.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:18

Tuurlijk is het makkelijker als je paard goed doorgereden is, dan hoef jij dat zelf niet te doen..maar of je dan de rest van je leven zo wilt rijden??? Je leert er niet zoveel van als dat je het zelf doet!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 14:46

Marsje schreef:
Ik vind dat als je iemand anders op je paard laat rijden en jij ermee op wedstrijd gaat, je niet kunt zeggen dat het jouw verdienste is. Paard en ruiter moeten vooral goed op elkaar ingespeeld zijn op wedstrijden.


Praktijkervaring?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 14:50

Steef"]
[quote="Marsje schreef:
Ik vind dat als je iemand anders op je paard laat rijden en jij ermee op wedstrijd gaat, je niet kunt zeggen dat het jouw verdienste is. Paard en ruiter moeten vooral goed op elkaar ingespeeld zijn op wedstrijden.


Praktijkervaring?
[/quote]

Whahaha Steef! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Dana, er zijn dus ook paarden die dat wel gewoon doen!
Het is gewoon oneerlijk als je paard door iemand anders lekker doorgereden is en je zelf met een makkelijk paard op wedstrijd kan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:55

nou ik en mijn paard waren dus echt geen combinatie. met springen ging hij door het vuur maar dressuren ho maar. en wat moet je dan? nog eens een paar jaar door vervelen tot je ook met springen vast komt te zitten? bart heeft mijn paard alleen de basis oefeningen bijgebracht en omdat die nu veel beter in elkaar steken kan ik zelf nu ook verder oefenen. ik vind zeker dat ik hier geen slechte keus aan heb gedaan.

en in de ring zal ik het toch allemaal zelf moeten doen.

groetjes [naam]

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:45

hoe weet je nou of dat altijd zo is? Dat heeft ze er toch niet bij gezegd? Misschien was ze deze week wel weg en heeft haar moeder daarom deze week gereden, heel begrijpelijk.
Probeer niet te veel op anderen te letten, ze doen niets fouts met de pony dus is het niet aan jou om er iets van te zeggen!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:54

Het zou ook niet mijn manier zijn want ik zou ook door de week willen rijden, maar op een wedstrijd kun je dat soort dingen niet voorkomen. Helemaal eerlijk zal het nooit zijn, het ene paard is nou eenmaal makkelijker dan het andere.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 17:28

vonneke schreef:
nou ik en mijn paard waren dus echt geen combinatie. met springen ging hij door het vuur maar dressuren ho maar. en wat moet je dan? nog eens een paar jaar door vervelen tot je ook met springen vast komt te zitten? bart heeft mijn paard alleen de basis oefeningen bijgebracht en omdat die nu veel beter in elkaar steken kan ik zelf nu ook verder oefenen. ik vind zeker dat ik hier geen slechte keus aan heb gedaan.

en in de ring zal ik het toch allemaal zelf moeten doen.

groetjes yvonne


In zo'n geval zal je zeker geen slechte keus maken met je paard door een ervaren iemand laten rijden. Maar om je paard echt te laten trainen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:00

soms helpt het wel om je paard door een meer ervaren ruiter verder door te laten rijden. Als je er zelf nou niet doorheen komt, natuurlijk kom je als ruiter dan iets te kort, maar dat weet je zelf dan ook wel.

Een kennis van mij wil graag springen en heeft met de dressuur moeite. Een vriendin heeft het paardje voor de B-wedstrijden een paar keer gereden. Okay ze had een lekker soepel paardje waar wat meer puntjes op i zijn gezet voor haar op haar B-wedstrijd. Eindelijk had ze dan haar winstpuntje en dat had ze alleen niet gered. Springen gaat als een trein en haar dressuurlessen gaan gewoon nog door. Maar heeft wat hulp gekregen. So what! We doen het toch allemaal voor de lol? En zo heeft zij er weer lol in en gaat binnenkort weer een B-proefje doen ookal hoeft het niet meer.....

Trouwens voor het paard was het ook wel fijn, alles wat vast was gereden weer even losgewerkt.

En laten we eerlijk zijn als ik op haar ZII paard stap, bak ik er geen hout van. Dus als dat meisje een net proefje rijdt heeft ze het toch ook zelf gedaan?

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:17

Je kan je energie beter ergens anders in steken denk ik! Ik bedoel het niet gemeen ofzo maar het is toch eigenlijk best wel zielig voor dat meisje dat ze alleen op haar pony mag rijden met een wedstrijd. terwijl jij de hele week van je paardje kan genieten! Ik rijz elf ook een z1 paard terwijl ik nog nooit meer dan een b proefje gelopen heb maar wat een gedoe is dat! leg je je been aan gaat ze draven moet je je been zachter aan leggen om haar er om heen te laten draaien terwijl ik haar al nauwelijks aan raak. ze kan ook niet op haar eigen benen lopen en heeft altijd contact nodig terwijl ik het liefst met lange teugel rij maar ze begint het al te leren en ze pikt er snel nieuwe dingen op de communicatie gaat steeds beter door dat ik met haar werk en ik kan me niet voor stellen dat je een band op bouwt door alleen maar wedstrijden te rijden!

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 47 bezoekers