Welsh hengsten keurint te Ermelo

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-01 21:44

Vanmorgen vroeg op. Om 8 uur vertrokken we richting Ermelo. Daar waren we rond 10 uur.

Om half 11 kwam Thordonparc Prince. Heel erg gaaf want de eigenaren ken ik en dat is toch wel leuk. Erg veel gejoel ook van de tribune. Hij was enige in zijn rubriek en dus ook automatisch eerste. Maar hij maakte er wel een show van.
Toen kwamen er allemaal welsh A tjes en B tjes. Heel erg leuk al die kleine pony's. Wel heel veel gesteiger maar dat hoort erbij, nietwaar. Ook hele erge leuke ponies gezien.(en minder leuke)

Toen was het pauze en liepen we bij toeval een andere zaal in. Daar kwam net een KWPN hengst binnen (van Gribaldi). het leek ook wel een soort van keuring. Ze vertelde er wat over en toen moest ie los lopen. Een erge gave voshengst met hele mooie bewegingen.

Toen kwam er een stoere hengst binnen. Zei meteen tegen Bart; "Die is gaaf!" Bleek De hengst een welsh vader te hebben en een volbloed merrie. Grappig dat ik dan net die weer leuk vindt.

Intussen was de pauze bijna over en zijn we weer op de tribune gaan zitten. Toen kwamen er allerlei welsh ktjes binnen. Er werden er echt heel veel goedgekeurd. Van de 20 volgens mij 12. das dus best veel.

Toen kwam er een welsh C hengst van de mensen waar ik barley ook van heb gekocht. Deze hengst kreeg wel een eerste premie maar showde niet echt. blijkbaar had ie de dag ervoor wel erg goed gelopen en kracht getoond. Hij had wel voldoende beweging maar miste wat kracht in de draf.

Daarna kwamen er vier welsh Cob hengsten de ring binnen. het viel wel op de het merendeel welsh A en B mensen waren. het was best stil op de tribune. Boos! Van de vier hengsten werden er drie goedgekeurd. Twee van de mensen waar Barley vandaan kwam. Dus best goed.

Ik had trouwens in de pauze even een oranje lint gescoord. haha. Henk (die Julius ook had voorgebracht) had met Prince een oranje lint. Hij had er alleen twee gekregen. En toen kreeg ik er een. Erg stoer hoor.

Enne ik zag best veel bekende mensen. En was zelf een beetje bekend met mijn site. Best leuk als mensen je een beetje kennen. Ook met Joost gepraat die helemaal uit Canada kwam voor dit evenement.

Kortom een leuke dag. En daarna zijn we lekker uit eten geweest. Was heerlijk!

En morgen weer naar Barley. Die is vandaag heerlijk de hele dag op de wei geweest. Heb al een mooie hengst voor haar gezien *lol*

groetjes Heike

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 21:57

hey..
Ik reageer weer op jouw..
Naja laat maar..
Maar die gribaldi's waren stoer he?

DAt is volgens mij het verrichtingsonderzoek

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 22:20

hendrewen prince en telingor nog gezien? Denk niet dat de later er was, mandy was vanmiddag bij hem aan rijden

jolanda
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 00:46

fij dat je een leuke dag hebt gehad.
was de vader van barley er ook?
want dat dacht je toch .
we hebben je gemist in de les lucy en ik want nu waren wij weer de kleinste.
ik zie je nog wel
groetjes astrid

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 08:42

Leuk man ik moest rennen en vliegen en was uiteindelijk om half 10 op stal en kwam daar 9 uur pas weer aan Boos!
en nu is het half negen en ga ik weer vliegen
doei!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:55

Als het goed is, is 1 van die 4 welshcobhengsten Thomas oftewel El Loco, das dus degene die niet werd goedgekeurd..mijn paard staat nl. op dezelfde stal.

Galactica Wadim X Gemini

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 01:36

's morgens zag ik als eerste Thordonparc Prince de bak inkomen.
hij was de enigste van zijn rubiek en Ze hadden nog getwijfeld of ze wel
zouden komen. Gelukkig wel want Prince maakte er echt een show van. Het
publiek liet duidelijk merken dat ze het mooi vonden dor luid te
applaudiseren en je joelen. Erg mooi om te zien. ook omdat henk misschien
wel de grootste showbal is. De liefde die die man heeft voor zijn paard
straalt er wel vanaf.

Toen kwamen er heel veel A-tjes en Btjes enzo. Heel erg leuk maar daar mag
Ook de K-tjes waren erg leuk om te zien. er
liepen een hele boel mooie ponies en bij en ook een paar minder mooie. Vaak
kon ik het wel vinden in de jury maar af en toe...?!

's middags werd Boreas Ubbo(van een kennis) gehuldigd. Er kwamen ene paar ponies binnen en daar
liep een beertje bij. dat moest Boreas dus wel zijn. Hij was echt heel mooi.
Ik kende hem alleen maar van foto's en toch is het life weer veel anders.
halverwege dacht meneer wel even dat ie best kon gaan rollen. haha dat was
wel grappig. maar hij was vlug weer overeind.

's middags kwamen de welsh cobs nog een keer in actie. Het liep intussen een
uur uit. Van de welsh k's werder er erg veel voorlopig goedgekeurd. De
B-fokker achter me zei dat ie over ging stappen op de K daardoor hihi

Maar goed. Er kwamen vier Cob hengsten in actie. Vlugtenburg's El loco. Een
bruine hengst van 11 jaar. Hij moest helaas de ring weer verlaten. Ik begreep wel waarom Boos!

Verder Menai Cwrtais. Een bruine hengst van 1996. Hij is trouwens tegelijk
geimporteerd uit Wales met Barley. Ik had hem al erder gezien en hj was echt
enorm opgeknapt. Ik vond het een hele mooie hengst. ietwat chique gebouwd.
Hij werd goedgekeurd(1e premie) Hij gaat over een tijd trouwens weer terug
naar Wales.

Verder Ruska mister pearly King. Een hengst uit 97. het was een vos met heel
veel wit. dat een beetje uitliep naar boven in vlekjes. Ik vond hem ietwat
lomp en trekpaarderig aandoen. maar dat kwam misschien door het wit. Hij had
wel een hele mooie beweging. Ook hij werd goedgekeurd(1e premie)

Als laatste Mabnessclife Advisor. Een zwarte hengst uit '87. hij heeft zijn
sporen al lang verdient in Wales en dat merkte uit alles. zeer ervaren liep
hij rond. het opstellen ging ook als vanzelf. Hij had ook al heel wat
gewonnen in Wales. Nu mag ie zijn geluk gaan proberen in Nederland. Het was
een zware masale Cob. Veel massa zeggen ze dan. Maar goed die kwam in een
aparte klasse. dat vonden ze eerlijker tegenover de andere hengsten. Nou ja Verward
maar ook deze was dus goedgekeurd. kende deze hengst persoonlijk. had hem al
eerder gezien en ook hij was enorm vooruit gegaan in een korte tijd.

dus nederland heeft er weer drie bij. Maar helaas was de papa van barley er niet bij. geeft niet heb hem wel life gezien..

Trouwens er is ook een C hengst goedgekeurd. In de ring toonde hij helemaal
niet. beetje onwennig en totaal geen kracht in de beweging. Gelukkig had ie
op het harde al laten zien wat ie waard was. En ook hij werd goedgekeurd.

Maar het was een leuke dag. daarna zijn we lekker uit eten geweest en ik was
dus pas laat thuis.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 07:05

Hee Heike, klinkt tof die hengsten! Boreas Ubbo ken ik wel van dichtbij, die heeft nog ter dekking gestaan bij de stal waar Manjo het eerste jaar heeft gestaan. Echt een supermooi beessie! Welke hengst heb je trouwens voor Barley in gedachten? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 19:57

Hoi Heike!

Waarvoor moest El Loco (Thomas) de ring verlaten? Tsja, ik weet niet zoveel van Welshjes enz. De eigenaar was, geloof ik, wel een beetje sip. Hij had nl. verwacht dat ie goedgekeurd zou worden.

Galactica Wadim X Gemini

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 23:09

Ik begrijp heel goed dat ie sip was. zoiets valt toch wel tegen.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat ie erbij zou zitten. Ik vond hem wel goed genoeg. maar de jury vond anders. Hij was wel de 'mindere' van de vier.Als je dat mag zeggen van die korte periode dat ik hem gezien heb. Maar hij mocht echt maar heel even in de ring. Als het dan geen showbal is..

Tja errug jammer. Er zit een heel mooi papier bij. En in Nederlands gefokt. Er waren er twee die uit Wales kwamen. De andere die uit Nederland kwam. (Die vos) had dezelfde opa.. namelijk Parc welsh Flyer. (ook opa van Julius) Die zat bij El Loco twee keer in. De opa van zijn vader en de overgrootvader van moederkant. Maar dat komt vaak voor en is niet slecht hoor! Tja wel balen.. maar wat gaat ie nu doen met El Loco?

Maar dit is zijn eerste welsh Cob? Heeft ie nog wel Welsh A-tjes. Staat Menai Arwyn nog in Rhoon? Hij is toch van High Flown Stud. Nou ja ik zoek het allemaal nog wle eens op. heb nu zoveel namen in mijn kop dat ik alles door elkaar haal.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 21:04

Hoi,

Ik geloof dat El Loco blijft, hij is zo gek met die hengst, waarschijnlijk gaat zijn verzorger wedstrijden rijden. El Loco is niet van High Flown, maar Kees (eigenaar High Flown, goede vriend van die man) bracht hem, geloof ik, voor. Verder heeft de eigenaar van El Loco nog een zwarte welsh cob (een hele gave, 4 witte benen, en een gelijkmatige bles). Vorig jaar was hij een zwarte welsh cob hengst verloren (ingeslapen wegens hoefbevangenheid), vandaar dat hij El Loco kocht. Ik weet niet wie Menai Arwyn is, is het een hengst? Als het zo is dan staat ie er niet meer.

Galactica Wadim X Gemini

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-01 21:23

yep een welsh A hengst. Een heel mooi diertje. maar had niet gedacht dat ie daar nog stond hoor.

Ken je die mensen goed? Als ze willen mogen ze op mijn site. Graag zelfs. Des te meer info des te beter, nietwaar?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 22:07

Hoi,

Of ik ze goed ken? Best wel, heb daar stage gelopen, het zijn echt hele aardige mensen. Maar ze hebben geen internet, geloof ik.

Galactica Wadim X Gemini


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 25 bezoekers