Moeder geeft dochter van 7 jaar les....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:03

Ik heb een jaar lang een meisje van 9 lesgegeven. Getalenteerd meisje met goede pony, en ze vlogen alle klassen door. Ze kwamen 2x in de week voor priveles, en hoeel moeder enorm achter het kind aanrende, had ze er zelf ook echt zin in iedere keer.

Het probleem van ouders is altijd dat ze totaal blind zijn voor de mindere kanten van hun kroost. Of ze kunnen ze juist alleen maar de grond in praten, dat zie je helaas ook vaak genoeg.

Volgens mij als ik ooit kinderen krijg (en let op de nadruk op 'als' Haha!) wordt ik ook zo'n vreselijke ponymoeder }>

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 11:58

Soms moet ik bijna mijn tong eraf bijten om geen vreselijke ponymoeder opmerkingen te maken maar het lukt me nog steeds Haha!
Mijn dochter krijgt ook les maar wel op een leuke manier, afgestemd op haar leeftijd.

Kinderen moeten toch tenminste tot hun negende kunnen spelen met hun pony vind ik. Daarna kunnen ze vaak wat meer discipline op gaan brengen om wat serieuzer te rijden. En dan nog moet je het leuk en speels houden.

Vroeger had ik een tijdje éénmaal per week een bijrijder. Dat meisje was van jongsaf aan gepushd om wedstrijden te rijden, uiteindelijk Z geworden met haar pony maar ze had de lol totaal verloren.
Een keer per week een buitenritje maken met mijn paard vond ze nog leuk maar ze werd al niet goed als ze een bak zag.[/i]

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:14

Zep schreef:
Volgens mij als ik ooit kinderen krijg (en let op de nadruk op 'als' Haha!) wordt ik ook zo'n vreselijke ponymoeder }>


Hhahaha, tja ALS ik later kinderen krijg dan zal ik helaas ook zo'n fanatieke moeder zijn die haar kindje al op 3 jarige leeftijd op een pony zet en "rijden kreng".......hahahaha }> Knipoog
Maar ik zal nooit een 7 jarig meisje wat nog moet leren rijden, sporen omdoen enzo. Ik zou haar/hem gewoon op een dikke shetlander zetten en daar mee laten spelen en hobbelen, als hij/zij het leuk vind tenminste...dat is wel t belangrijkste...


Ik zie trouwens die moeder er nog voor aan dat nu die pony er vandoor gaat met die sporen, ze dat arme kind een slof in haar handen duwt.... Huilen Verdrietig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:08

Ik vind ook dat kinderen lekker moeten kunnen spelen met hun pony. Ik kan ook niet begrijpen dat sommige kinderen van 7 jaar al Z rijden. Ik vind het wel heel knap, dat wel. Maar toen ik pony reed, gingen we met z'n 3en op de pony zitten en dan in galop, op springen zonder zadel, tikkertje te paard doen, stoelendans etc. Ik ben toch blij dat ik zo'n ponytijd heb gehad geloof ik. Haha!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:56

Onze dochter van 7 gaat 1 keer in de week naar de les ( 1 uur) en ik ga dan lekker in de kantine zitten. Niet omdat het me niet interesseerd intengendeel maar omdat het haar les is ( ik rij 3 keer in de week ). Ze moet vertrouwen krijgen in haar instr. zodat wanneer ze bijvoorbeeld af zou vallen niet direct naar d'r moeder rent. Het is haar uurtje en dan moet je je kind loslaten, verder denk ik dat je je eigen kind heel moeilijk zelf les kunt geven van een 'vreemde' nemen ze het toch veel makkelijker aan. Maar ik moet zeggen dat ik best wel eens moet slikken als ze weer eens met waslijntjes rijdt hoor. Ben laatst een keer naar beneden gelopen, in galop schoot ze telkens door de beugels heen ( maar bleef lekker door rijden) en uit oogpunt van veiligheid heb ik er wat van gezegd want de instr. had het nog niet gezien.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:17

Wat een verschrikkelijke moeders allemaal...die kinderen komen vast allemaal bij de psych terecht, later....
Ik geef mijn dochter(nu 10 jaar) ook zelf les, we nemen ruim de tijd, en ze durft nog steeds niet te galoperen, maar we hebben de tijd. Ze moet het vooral leuk blijven vinden.

Nog meer "doe het zelf" moeders? Laat wat van je horen, lijkt me leuk!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 01:32

Wel een doe-het-zelf moeder geweest maar ik heb het weer uit handen gegeven. Ten eerste luistert ze niet echt goed naar mij (met les dan) en ten tweede vind ik het heel moeilijk om haar les te geven omdat ik óf te voorzichtig met haar ben, of juist te onvoorzichtig. Ik kan het zelf slecht beoordelen vind ik.

Nu help ik haar wel als ze rijdt maar ik pak dan mee wat ze van haar instructrice leert en bouw daar op verder. Ik ben echt heel blij met die lessen omdat zij veel objectiever is naar mijn dochter toe en mijn dochter vindt het geweldig om "echt" les te hebben.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:34

Jemig, dat lijkt me niks, mijn moeder heeft ook 5 jaar gereden in haar jeugd en als ik naar les ging of buiten ging rijden was het enige dat ik echt moest van mijn moeder : "doe je cap op met rijden aub" en daar ben ik haar nog dankbaar voor want ik ben ooit eens kneiterhard op de bovenkant van mijn hoofd gevallen........zelfs met cap was ik nog dizzy....

Nu heb ik inmiddels zelf twee zoontjes, 1 van 5 jaar en de jongste is 18 maanden en mijn oudste wil al een jaar op ponyrijden en dan het liefst op een witte, die vind ie zo leuk.....Ik heb tegen hem gezegd dat hij dan eerst zijn zwemdiploma's moet hebben en zeker 78 jaar oud moet zijn. Hij is namelijk echt heel tenger en weegt nu pas 14 kilo, een pony denk dat hij niks op zijn rug heeft en voelt gewoon bijna niks.... Nee hij wacht nog maar een poosje, een vriendin heeft al gezegd dat hij wel af en toe haar ponytje mag poetsen en dat vind ik voor nu wel genoeg.
Lijkt me vreselijk als je zúlke "push ouders" hebt....

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 20:42

hahaha!!!!!!!!!! ik bedoel natuurlijk dat ie 7 of 8 jaar oud moet zijn foutje!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:25

haha ik dach al, dan is ie weer TE oud Haha!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:44

ik heb zegmaar dezelfde soort ouders als jou..
duidelijk niet geintresseerd in mijn hobby...
(mn moeder vindt het allemaal wel leuk voor me maar daar houdt het mee op)

nu is er net een meisje bij ons die een eigen paard heeft gehad en die
vader begon (dat beest stond n half uur op stal) mij de les te lezen hoe ik mijn paard moest opvoeden.. (in ene had ie er verstand van want hij had net een paard gekocht) Misselijk

ik heb dan liever mijn ouders dan die ouders die van hun kind zn hobby hun eigen hobby maken...