Kraken/magnetiseren van paarden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Kraken/magnetiseren van paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 22:33

Een paar minuten geleden las ik het verhaal van Lodewijk van Kim die naar een paragnost/kraker was geweest.
Hardstikke gaaf dat die man Lodewijk en Graaf zo goed kon helpen! Lachen

Peter mijn man en ik hebben er ook ervaring mee, we hebben beiden Reiki cursussen gevolgd en ik geef regelmatig Cerise 'een beurt'. *LOL*
Dan staat ze helemaal ontspannen, alsof ze half slaapt, echt zo heerlijk!

Vandaag ook weer.
We waren op de manege aangekomen met de trailer, hup allebei de paarden eruit, ik ging Cerise opzadelen.
En een gedoe, ze liep maar om mij heen te drentelen, wilde NIET stil staan, want stel dat haar maatje (andere paard) ineens verdween en ze mocht niet mee Verward

Dus ik liet Peter Cerise vasthouden en ging het zadel uit de auto pakken.
Kom ik terug, staan ze daar, mijn lieverds... Lovers
Totaal ontspannen, niks aan de hand, lekker met haar mondje hangend IN de grote hand van Peter terwijl hij z'n andere hand tussen de ogen had liggen... en haar hoofd raakte zijn borst, dus ze stonden echt tegen elkaar aan.
Zo lief!

Ik kon zo opzadelen, aansingelen zonder shagrijnige blikken grijnz, hoofdstel huppekee klaar, en ze liep zo achter me aan richting binnenbak.

Later na het losrijden begon het 'gevecht', want ik was 2 weken op vakantie geweest en jah... toch even mij uitproberen of ik misschien minder consequent was geworden gnagna... Extreme duivel

Mijn paard kan nogal erg ongeduldig of nerveus zijn als er wat aan de hand is op stal, ze heeft echt neiging tot weven.
Gelukkig is het al een stuk minder geworden sinds we haar met Reiki behandelen! Ze is ook niet meer zo heet onder het zadel, hoewel ze vandaag aardig te keer ging haha.

Hebben er meerdere mensen ervaring met paragnosten, magnetiseurs, krakers of reiki-mensen?
Zou het graag horen, ik vond het verhaal van Kim erg leuk.
Zelf heb ik regelmatig dingen van paarden 'aangevoeld', die later waar bleken te zijn.
Ik kan het echter niet 'op commando' doen zeg maar, maar als ik wat voel is het telkens weer een vreemde ervaring.
Soms zelfs van een Bokt-paard hihi. Heb ik dan nog helemaal nooit ontmoet, eigenaar ook niet. Echt weird...
Zo heb ik meerdere malen om jullie in tranen gezeten, maar ook glunderend omdat ik voelde dat jullie gelukkig waren. Echt hoor!

Moeilijk als je soms een vreemde kunt 'voelen', maar aan de andere kant ook fijn als je een opbeurend pbtje kunt sturen of zo. Dan 'kun je iets' met dat gevoel.
Wat dat betreft: leve Bokt!
Als ik aan het Bokken ben, laat ik regelmatig 'mijn zieltje open staan'.
Zo van: ben benieuwd wat er nu komt....

Echt interessant hoor, jullie gevoel... Knipoog
Wie heeft hier ook ervaring mee?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:01

Ik zou het ook graag willen uit proberen, ik geloof daar echt wel in.
Alleen vind ik het vrij eng om de eerste de beste magnetiseur aan mn paard te laten voelen.
Mischien is dat ook weer wat overtrokken Haha! maar ik vraag me dan toch af waar ik zo iemand vandaan moet 'plukken'.
Vaak is het erg duur, of moet je helemaal naar de andere kant v/h land...

Vind het wel erg gaaf dat je reiki doet met Cerise, dat moet een heerlijk gevoel zijn zo lekker met je paard bezig te zijn.
Kom je toch meer naar elkaar toe. Lovers

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:29

Ik heb bij Gaija een ostheopaat gehad. Dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Wat er wel uitkwam was dat ze hoefkatrolproblemen had en ik heb er na die op rust moeten zetten. Nu is ze dood. Wat ik wel heb was dat ik met dit paard vaak heel goed wist of ze zich lekker voelde of niet. Had een heel goed en kloppend gevoel/contact met haar. Ik geloof dat er meer is, ik geloof dat het kan helpen maar je moet wel heel goed weten wat er fout is en het niet zomaar onvoorbereid laten doen. Wel in samenwerking met de reguliere geneeskunst.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 08:30

ik val zelf onder de categorie Reiki mensen (Reiki 1 en m'n moeder is Reiki master) en mijn vriend kan magnetiseren. Ook Lois krijgt regelmatig een behandeling en dan is hij vaak zo ontspannen dat z'n kop bijna op de grond hangt en de helf van z'n "geval" naar buiten hangt. Ik ben zelf rond m'n 20e door een magnetiseur behandeld nadat ik het hele atsencircuit had gehad ivm m'n heup en knie die altijd maar pijn deden. Na een half jaar magnetiseren was dat over en is het ook nooit meerteruggekomen. Voor mij dus alleen maar positieve ervaringen en ik merk dat mensen er meestal meer "problemen" mee hebben dan dieren. Die genieten er alleen maar van en als ze genoeg hebben geven ze dat ook duidelijk aan zonder gemopper.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:22

Ik heb heel goed contact met een paragnoste die me al heel veel over Barbiano heeft verteld. O.a. dat hij heel erg op mij gefocussed is dus als ik zenuwachtig wordt wordt hij het ook. Gisteren had ik haar aan de telefoon en vertelde haar over een voorval de dag eerder tijdens het rijden. Barbiano kwam tussen een paard en de hoefslag door en dat paard legde zijn oren plat op dat moment dus Barb schoot weg naar voren. Daarbij moet je weten dat hij super dominant is in de wei. Mijn idee hiervan was dat hij mij beschermde. Klopt helemaal vertelde ze, ze had me al verteld dat hij een echte gentleman is tijdens het rijden en mij zo beschermt. Lief he!! Ik ga met mijn moeder een cursus telepathie met dieren volgen. Lijkt me superinteressant. Ik heb trouwens ook ervaring met een ostheopaat. Barb is een paar weken geleden gekraakt, hij had 2 ruggewervels en 1 nekwervel vast zitten. Ik merk dat hij stukken beter loopt en dat elke keer zijn rug lekker los is. En hij is een stuk meer ontspannen met alles. Geweldig toch!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 13:53

Nikita heeft ´op afstand´ onder behandeling van een paragnost gestaan. Aan de hand van een foto heeft deze mevrouw haar om de dag ingestraald en dat was erg interessant. Weet niet zeker of het allemaal geholpen heeft, ze stond nl. tegelijk onder behandeling van een fysiotherapeute, maar de ene keer kwam ze goed door en de andere keer minder.

Ik sta daar wel open voor en helemaal als je paardje ineens iets heeft wat niet te verklaren is (Nikita kon d´r achterbenen van de ene op de andere dag niet meer optillen).

Inmiddels is ze al een tijd weer helemaal goed, maar de paragnost blijft de foto er regelmatig bijpakken Lachen

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

kraken enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:32

Ik heb bij ody een paar weken geleden een osteopaat gehaald. Ik merk dat ze,met name met longeren steeds losser wordt .

Mijn vriend en ik hebben beide een reikicursus gedaan, maar we doen er niet zo veel mee. Als ik het bij ody probeer wil ze dat niet hebben. Ze gaat mijn hand uit de weg.

Ik wil graag de paragnost/kraker dhr HOevers bij mijn paard hebben. In principe moet je daarna toe, maar omdat arnhem veel te ver rijden is met de trailer (dat wil ik ody niet aandoen) hoop ik dat er meerdere mensen in NH willen zodat we met meerdere paarden een afspraak kunnen maken zodat hij wel langskomt.

groetjes, ody

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:04

waarschuwing, heel erg lang, maar anders kan ik het niet duidelijk vertellen Lachen

Kawa was 2 jaar geleden heel ernstig kreupel.
Hij zette zijn beide achterbenen niet meer onder massa.
Wilde het liefst stil blijven staan, laat staan dat hij rond rende, bokte wat hij normaal wel deed.

Op zaterdag was alles nog oke, met het losrijden op concours de volgende dag niet.
Natuurlijk niet verder gereden en naar huis gegaan en op maandag de DA laten komen.
Deze zei dat het in de rug zat en waarschijnlijk een aangeboren afwijking in het zenuwstel was, wat er nu ineens duidelijk uitkwam.
Ze deed verschillende proeven zoals ineens omduwen en dan moest Kawa snel reageren met bijzetten van de benen en zeker niet blijven staan, hij bleef dus wel staan als het kon want elke pas deed zeer dus maakte hij er zo min mogelijk.
Ik moest naar Someren om foto’s te laten maken, maar ze was er eigenlijk al zeker van dat Kawa nooit meer zou genezen en altijd pijn zou hebben en beter af kon zijn als hij afgemaakt zou worden.

Een kennis van de stalhouder is magnetiseur en kan en weet heel veel.
Die man heb ik dus gebeld en hij kwam meteen naar Kawa kijken.
Binnen 2 sec. zij hij waar de plek zat waar Kawa last van had.
Toen ik erop drukte kroop Kawa bijna ineen. Het was een plekje zo groot als het ouderwetse kwartje (wat is er nu net zo groot Haha! ) De Da had dat plekje niet ontdekt.
Volgens die magnetiseur hoefde ik niet naar Someren want Kawa had spit.
Hij had dit gekregen door maf te doen.
Ik zei meteen, dat kan wie weet wat hij in de wei allemaal uitspookt.
Nee zei hij jij zat erop en hij ging omhoog en draaide om. En toen schoot het erin.
Mijn mond viel open van verbasing.
Dit had hij op concours idd gedaan. Je moest door een poort en die werd niet vlug geopend en Kawa moest toen stilstaan.
In die tijd was dat met Kawa niet zo eenvoudig omdat hij als hij van de wagen kwam zeer fris was en met zijn staart erop, hoofdje erop, in passage rond snurkte.
Het enige om dat weg te krijgen was hij aan het werk zetten en zeker niet stil laten staan.
Maar aangezien hij wel vaker omhoog ging en weg draaide was het niet bij me opgekomen dat het daar van kwam.

Ik moest van die magnetiseur midden in de bak gaan staan omdat hij wel eens meegemaakt had dat paarden het of eng vonden of zo ontspannen werden dat ze zelfs neervielen.
In de bak dus het minste risico.
Ook hij hield zijn hand op het voorhoofd van Kawa, in het begin werd hij ff onrustig en begon met het halstertouw te frutten.
Maar daarna stond hij bijna te slapen, heel erg ontspannen. Ik hoef vast niet te verklappen hoe je dat bij een ruin heel goed ziet Haha!
Hij zei dat Kawa 6 weken later wat beter begon te worden.
En op de dag af klopt het, want 6 weken later had hij voor het eerst weer gerold, en de dagen erna zag je hem weer levendiger worden.

Omdat hij toch ook bezoek was bij de stalhouder van me, hoefde ik niks tebetalen voor zijn bezoek, toen ik voor de 3e keer vroeg “echt helemaal niks”
Zei hij, anders geef je me maar wat je in gedachten hebt.
Dit vond ik dus heel eng, ik zei “hoe bedoel je”
Die bos bloemen vind ik wel wat zei hij, en dat was dus ook net wat ik dacht. Hij krijgt een grote bos bloemen als Kawa beter word.

Een grote bos bloemen heeft hij dus ook gehad, want Kawa is weer 100% terwijl hij door de DA afgeschreven was.
Je kunt wel raden hoe dankbaar ik hem ben!!!!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:09

wij hebben ervaring met een accupressurist, ook pendelt ie.
Ik weet niet precies watie doet, hij werkt met drukpunten etc, heel frappant om te zien, want als het op de juiste plaats is behandeld, zie je meteen aan de huid ofie goed zat of niet, het paard begint daar te glimmen, de huid wordt heel glad, jekunt het verschil met het blote oog zo zien, de kring breidt zich uit over het gebied, wat door het drukpunt wordt bestreken.
Onze ezel zat laatst niet lekker in z'n rug, was erg stijf, trok en sleepte met zijn benen etc. Waren erg bang voor arthrose, voor we de dierenarts hebben laten komen, hebben we eric, erbij gehaald, na 1 behandeling, was er 's avonds al meteen een groot verschil, we zijn nu 2 behandelingen verder en Jul, is weer helemaal de oude.
ALs we de dierenarts erbij hadden gehaald, waren er wrsch. een serie foto';s gemaakt en was ie ingespoten. en wrsch. zonder resultaat, of tijdelijk.
Ik weet zeker, dat, als er echt een oorzaak is, zoals slijtage van botten, kanker ed, dat je een gewone dierenarts moet hebben (lijkt me veiliger), maar in sommige gevallen, kan iemand die natuurgeneeswijzen toepast, heel goed uitkomst bieden en vaak op een vriendelijkere en soms ook goedkopere manier als de dierenarts.
Verder vond ik het erg frappant, dat gewoon op afstand, het paard werd beschreven, er werd precies verteld hoe het dier in mekaar zat, qua gedrag en karakter, en het klopte gewoon als een bus.
Verder vond ik het heel interessant om te zien hoe rustig het paard werd toen eric met hem bezig was.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:45

Ik heb al eens een kraker/paragnost bij Omega gehad. Hij heeft hem gekraakt, en twee weken later was hij kreupel, linksvoor, een geirriteerde pees. Nou weet ik niet of dat kwam doordat hij nu recht/los werd en daardoor anders ging lopen of dat het toeval is. Ik vond het wel vreemd zo kort op elkaar. Ook had ik het idee dat Omega rechtsachter wat zwakker zou zijn, terwijl hij juist zei linksachter.
Ik vond toen ook dat hij van de andere paarden niet de dingen wist te vertellen die hij niet kon weten, maar door het goed observeren van/luisteren naar de eigenaar met het paard.

Beetje warrig verhaal maar ik hoop dat je het nog kunt volgen, anders probeer ik het nog wel eens uit te leggen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:05

wjerdo schreef:
wij hebben ervaring met een accupressurist, ook pendelt ie.
Ik weet niet precies watie doet, hij werkt met drukpunten etc, heel frappant om te zien, want als het op de juiste plaats is behandeld, zie je meteen aan de huid ofie goed zat of niet, het paard begint daar te glimmen, de huid wordt heel glad, jekunt het verschil met het blote oog zo zien, de kring breidt zich uit over het gebied, wat door het drukpunt wordt bestreken.
.


Zou dit hetzelfde idee zijn?
Als mijn cavia's niet lekker zijn (met opgezette haren in hun hok zitten) en ik ga ze uitgebreid aaien, dan ligt regelmatig daarna de vacht weer mooi en glanzend zacht aan en lijken ze zich lekkerden te voelen... Het is niet zo dat het altijd werkt! Soms is het na korte tijd weer mis, en soms bijna gelijk.
Ik dacht dat het misschien met de warmte van mijn hand, en de positieve aandacht (een fijn gevoel) was, dat maakte dat ze zich beter voelden... Wat denken jullie?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:57

joyce B; absoluut! ik denk echt dat jij onbewust positieve energie aan jouw cavia's geeft! probeer het eens op een ander dier of mens wie weet!
ik vraag me trouwens af waarom een kraker en een paragnost als een persoon genoemd wordt? Verward een kraker is toch een (orto) manuele therapeut of een chiropraktor en een paragnost of magnetiseur komt niet of nauwelijks aan een patient......of zijn er mensen die beiden doen?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:05

Ik heb vorig jaar gebeld met de zelfde man die Lodewijk behandelde. Isolda zat toen vast en ik wilde eerst eens informatie.
Ik vertelde dat ik "een ongelukje" had gehad met de wagen en welke blessures Isolda had gekregen. Ik vertelde niet welke kant van haar moeilijk was, WAAR de blessure zat en wat onze normale moeilijkheden van voor het ongeluk waren.
Ik heb die kerel al met al vijf minuten aan de tel. gehad en hij vertelde mij dingen die hij niet KON weten. Onmogelijk gewoon. Over de telefoon.
Ik zat met open mond naar de telefoon te staren Haha!

Maar helaas woon ik ietsjepietsje afgelegen en moest ik erg lang op hem wachten. Via via ben ik bij een physiotherapeut uitgekomen die wel tijd had en iets dichterbij woonde.
Hij kraakt en magnetiseerd niet, maar Isolda was wel heel verbazend ontspannen en braaf bij hem. Er zijn maar weinig kerels die zo aan haar lichaam mogen zitten *LOL*

Na zijn behandeling was Isolda eigelijk beter dan voor het ongeluk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:09

Mijn psycholoog is zo'n man met gaven. Een paar weken geleden vertelde ik hem dat Evert-Jan zo vermoeid was steeds. Moest ik hem in gedachten nemen en na een tijdje zei hij dat hij een blokkade in zijn schouder had. Hij vroeg mij of hij problemen met spieren/scheefstand of zo had. Ik zeg 'niet dat ik weet'. Wel dat open ruggetjes grotere kans hebben daar. Kom ik thuis en vertel het EJ wordt ie in eerste instantie heel stil. Ik vraag wat er is. Vertelt ie me dat hij inderdaad problemen met die linkerschouder heeft.

Nu heb ik zelf teveel meegemaakt om niet in het 'meer zijn tussen hemel en aarde' te geloven. Begin zelf ook meer en meer open te staan voor dingen. En die kan ik dan ook meer en meer positief gebruiken. Is heel leuk want het is echt zo'n leerfase en ik sta helemaal aan het begin.

Maaraak was kreupel. Ook die moest ik bij de shrink in gedachten nemen. Een spier zei hij en nu moest ik hem een homeopathisch middel geven. Ik ga dat dus maar bestellen. Alleen is Raak nu weer in orde Verward. Maar kan nooit kwaad zoiets.

Ik zelf ervaar het als iets heel moois gegeven door God. Mits we het niet verkeerd gebruiken. En ik geloof te sterk om dat te gaan doen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:33

ik laat mijn paard regelmatig behandelen door een parganost omdat hij heel veel moeite heeft met ontspannen, ze doet dan allemaal rare dingen met hem zoals warmte plekkene opvoelen waardoor hij op pijnlijke plekken helemaal in elkaar duikt. ze heeft mij verteld dat ik hem maar eens moest laten kraken omdat hij zich zelf helemaal vasthoud.

als hij behandeld is door de paragnoste kan ik wel zeggen dat hij zicht een stuk ontspannender gedraagt tegen over andere mensen en daar veel minder bang voor is. tijdens het rijden is dit ook goed te merken, hij laat dan veel meer zijn rug los en durft zich veel meer te geven.

binnenkort wordt hij dus gekraakt, hoop dat het helpt.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:39

Mijn bijrijdpaard heeft afgelopen week ook een behandeling van een ostheopaat ondergaan. Eerst was een collega van hem geweest, zij was er deze keer ook weer bij. Zij werd na een uur niet meer door het paard geaccepteerd, ze mocht nergens meer aankomen. Hij ging er kennelijk anders mee om. Hij legde zijn ene hand op het voorhoofd en zijn andere achter de oren. Beide plekken mag niemand zomaar aanzitten. Een tijdlang ook de eigenaar en ik niet! Hij stond binnen een paar minuten te slapen. Na een tijdje begon het kennelijk effect te hebben, want hij begon te protesteren. Hij kwam omhoog, maar de man hield vol en haalde zijn handen niet weg. Volgens hem zit het paard vol boosheid, wat er toen in beetjes uitkwam. (paard was zadelmak toen hij anderhalf was. Zal niet zachtjes gegaan zijn, is in de USA gebeurd. Sterk karakter, zal zich hier ook niet zomaar bij neergelegd hebben). Hij is ook heel kwetsbaar in de rug. Ik kan hem gewoon poetsen en er een zadel op leggen. Ook met de hand over de rug is geen probleem. Toen deze man het deed, kwam er wel reactie! Bij zijn collega twee weken eerder was hij piepend met vier benen van de grond gekomen. Deze keer legde hij zijn hand steeds een stukje verder naar achteren over de rug. Bij het verplaatsen van zijn hand, kwam er steeds een behoorlijke reactie (paard is ook behoorlijk stijf, bijzonder in de rug) Over een paar weken komt hij weer. Ik wil er graag bij zijn, want dit schijnt goed te werken en is ook heel interessant. Ik hoop dat hij er een beetje blijer van wordt.