Waarom zonder cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:47

Waarom rijden jullie zonder cap?

Ik heb zo'n Casco (fiets Clown) vorm helm haha.
Vind het echt een klote cap krijg er hoofdpijn van Nagelbijten / Gniffelen

Maar nu net een preek gehad dat mn ouders willen dat als ik ga rijden, buiten of in de bak dat ik een cap opzet want ze hebben geen zin in hersenfractuur of verlammingen of wat dan ook...

Zit wat in, en ga morgen kijken voor een nieuwe goede cap.

Maar waarom rijden jullie dan eigelijk niet met cap?

Ik omdat het gemakkelijker is zonder, en mn haar blijft normaal zitten Clown Wat natuurlijk een rot excuus is. Want wat is het nou eigelijk een cap op??
En hoeveel mensen hebben eigelijk een cap op??

Brandt maar los!

dyaco

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:51

ik rijd eigenlijk altijd zonder cap alleen bij buitenritten draag ik een cap (en dit is puur dat ik dan verzekerd ben )en natuurlijk als het verplicht word bij bv. wedstrijden en trainingen !waarvoor ik geen cap op heb is dat ik er mijn warmte niet goed in kwijt kan en snel oververhit door raak dit klinkt stom maar dan word ik echt niet goed krijg ik het zo warm dat ik misselijk word en duizelig dus dat is de reden die ik er voor heb!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:53

dyaco schreef:
ik rijd eigenlijk altijd zonder cap alleen bij buitenritten draag ik een cap (en dit is puur dat ik dan verzekerd ben )reden waarvoor ik geen cap op heb is dat ik er mijn warmte niet goed in kwijt kan en snel oververhit door raak dit klinkt stom maar dan word ik echt niet goed krijg ik het zo warm dat ik misselijk word en duizelig dus dat is de reden die ik er voor heb!

Ja die reden van de verzekering noemden ze net ook op...

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:54

Ik zou dus niet zonder cap rijden, en vooral niet buiten. Ik voel me gewoon veiliger met een cap op, en dan durf ik ook meer, maar dat is bij mij zo Vork... Ik heb wel eens zonder cap op een pony gestapt, maar die vertrouwde ik echt, deed NOOIT een vlieg kwaad en die was niet zo groot. En veiligheid gaat bij mij voorop, dan maar verrot haar, en af en toe een klein beetje hoofdpijn, liever dat dan verlammingen of hersenfractuur!!

Tip voor je haar Haha! : stop een haarborstel en mini busje haarlak in je kastje/poetskist. Clown

p.s. Bij ons op de manege is het verplicht om met de les (en als je een pony huurt geloof ik ook) om een cap te dragen, niet verkeerd! (toch?)
Laatst bijgewerkt door mismijk op 14-09-06 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:56

Ik rij buiten ook altijd met cap, omdat ik me dan zekerder voel. en ik dan verzekerd ben.
gewoon in de bak rij ik meestal zonder omdat ik mn paardje door en door ken. en ik me gewoon superveilig op dr voel Haha! het scheelt wel dat ik op een haf rij. want op vreemde paarden stap ik echt niet zonder cap

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:56

ik rijd altijd met cap, voel me er fijner bij, is vertrouwder, krijg er wel hoofdpijn van maargoed Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:57

Meestal heb ik m'n cap op, maar ik rij ook wel is zonder. Vooral als het zo warm is vind ik het lekkerder om zonder cap te rijden. Maar het blijft onverantwoordelijk en als je valt is de kans op iets groter dan met cap natuurlijk

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:59

Tozalin schreef:
Ik rij buiten ook altijd met cap, omdat ik me dan zekerder voel. en ik dan verzekerd ben.
gewoon in de bak rij ik meestal zonder omdat ik mn paardje door en door ken. en ik me gewoon superveilig op dr voel Haha! het scheelt wel dat ik op een haf rij. want op vreemde paarden stap ik echt niet zonder cap

Het heeft niks te maken met een haflinger hoor haha. Ik heb zelf een fjord, en die doet (meestal) geen vlieg kwaad. En dat denk je dan ook, en dan flikt ze juist iets. En het hoeft ook niet aan je eigenpaard te liggen waar je op rijdt, maar aan iets anders waar ie van schrikt etc. etc.

Tis toch eigelijk veel veiliger... Ja

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:02

Ik rij zelf ook een fjord die (bijna) nooit iets doet. Van de zomer heb ik ook dikwijls vaak zonder cap gereden. Waarom? het was warm, dus geen zwetende kop en koppijn zonder cap.
Later heb ik 2 weken instructiekamp gevolgd, waar je dus wèl een cap op moest, hoe braaf je paard ook is.
Sindsdien draag ik hem nu altijd Lachen

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:04

Het is natuurlijk veel veiliger. Ik rij western en heb nooit een cap op, maar als je denkt, als ik val of als ik ergens met mijn hoofd tegenaan kom, bljft er van mij minder over dan van iemand met een cap :S

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:04

Ik rij western. Een cap hoort daar niet echt bij.
Dus alleen een (geleende) cap als ik op erg jonge paarden stap.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:06

Met cap rijden is absoluut verstandig, maar ik heb er bewust voor gekozen om het niet te doen.
Ik heb zo'n pesthekel aan een cap dat ik hem nooit op heb. Anders nog..... ik heb niet eens een cap Haha!

Ik zet alleen in het bos een cap op in verband met takken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:08

Ik reed altijd zonder cap, omdat ik vond dat mijn haar daarna zo vies was.. Maar nu denk ik er beter over na, en heb altijd mijn cap op. Wat als je singelstoot breekt, of als je paard struikelt? Tot nu toe ben ik elke keer blij geweest als ik mijn cap op heb..

Ik deed dat ding eigenlijk nooit op, omdat ik te lui was. En die harry horse cap zit zo lekker, dat je het niet eens voelt!

Conny_

ik heb nooit een cap op.. alleen met lessen waar het verplicht is en met wedstrijd, en als ik op mijn werk op een jong, onbetrouwbaar beest stap... waarom, tsjah omdat ik met cap niet fijn vind, heb een casco (rot cap!!!) en omdat het veel ste warm is en tsjah vertrouw mijn pony beest het wel toe..

MilesNF

In de winter rij ik vaak met of op vreemde paarden. Maar op mijn eigen paardje in de zomer gaat hij gewoon af, vind het te warm met dit weer. Ja het blijft altijd een risico.
Maar ik wist helemaal niet dat je dan niet verzekerd ben, dat ga ik eens uitzoeken.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:10

K heb altijd mn cap op. Paar keer niet gedaan doordat ik hem vergeten was. Heb 1 keer iets vervelends meegemaakt zonder cap op. Heb toen heel erg geluk gehad. Dus sindsdien ALTIJD mn cappie op! Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:10

Op de manege rij ik altijd met cap, buiten de manege eigenlijk altijd zonder, omdat mijn hoofd afgekneld wordt. Het is een risico en ik ben dan niet verzekerd, maar als ik van me fiets val dan kan t ook gebeuren en als ik dan verzekerd ben weet ik niet, want ik draag ook geen helm

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:11

Die harryshorse wil ik dus ook gaan halen, lijkt me echt een fijne cap!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:22

Heb de HH Pro Plus, zit eigenlijk goddelijk (voor zover kan Tong uitsteken )

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:24

ik heb nog nooit zonder cap gereden liever zo een paddestoel hoofd dan een hersenbeschadiging!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:27

Lieke schreef:
In de winter rij ik vaak met of op vreemde paarden. Maar op mijn eigen paardje in de zomer gaat hij gewoon af, vind het te warm met dit weer. Ja het blijft altijd een risico.
Maar ik wist helemaal niet dat je dan niet verzekerd ben, dat ga ik eens uitzoeken.

Dat is ook absoluut niet waar.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:30

Anya schreef:
Lieke schreef:

Dat is ook absoluut niet waar.

Want...?
Ik hoorde dus net van mn stiefpa dat wij er niet voor verzekerd zijn als ik een ongeluk krijg buiten en ik mn cap niet op heb! ?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:32

Ik rij altijd met cap. zowel in de bak als buiten.
ik hoor vaak van die smoesjes als het zit niet lekker en het staat zo achterlijk.
dan denk ik: dan maar een cap op en er belachelijk uitzien dat hopelijk m'n hoofd bij een val red, dan zonder cap rijden en dan zometeen een schedelbasisfractuur of iets dergelijks oplopen. dan met 1 of ander ding om je hoofd moeten lopen om de boel bij elkaar te houden. nee, dat staat mooi en zit lekker.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:34

ik rijd altijd eigenlijk met cap
maar ik vergeet hem soms wel eens
"Wat voelt mijn hoofd anders? Blond"
Oh heb geen cap op Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ben ook niet verzekerd als ik geen cap op heb geloof ik
En ik wil geen ellende als ik al eens een keer val
heb geen zin om ene kasplantje te worden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:36

Vraag eens waar dat staat in de polis dan?

Dan zou er geen westernruiter meer verzekerd zijn... Lijkt me toch echt stug. Zeker omdat we op onze wedstrijden ook met hoed rijden (niet met cap dus).