dit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:32

Ik wist het al, maar nu weer lees ik het met tranen in mijn ogen. Sterkte Jeanette en sterkte unique......

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:42

wat een drama.. heel veel sterkte met je kleine meis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 00:25

Ik hoop zo voor jullie dat ze het haalt.
Veel sterkte.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 00:39

Hou je sterk alletwee
ik duim voor jullie

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 00:40

Tjee, wat een verhaal. Kan me er niet echt een voorstelling bij maken en ben daar eigenlijk wel blij om want ik haal uit je verhaal hoe vreselijk het is. Ik hoop dat ze hier doorheenkomt en wens jou ook nogmaals veel sterkte!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 00:55

Wat ik van Someren gehoord heb zijn ze daar heel erg goed. Ik woon er vrij dicht bij in de buurt.
Ik hoop heel erg voor je dat ze het gaat halen en ik zal voor je duimen. Arm paard Huilen

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 07:37

Girbaldifan, veel succes met je mooie paardje, maar ik wil toch nog wel een opmerking maken. Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend was dat paarden en prikkeldraad niet samen gaan, wist je dat niet of komt het omdat jullie ook koeien hebben. Ook al lijken de wonden dan niet door het prikkeldraad veroorzaakt te zijn, waarschijnlijk ( zo blijkt uit jouw verhaal) is het prikkeldraad wel de oorzaak van de grote schrik geweest.
Zo heb ik zelf ook een enorme hekel aan die handgrepen ( oranje plastic) met zo'n veer er in. Ik heb daar eens een paard verwond mee zien raken die toevallig net met een achterbeen daar in terecht kwam en dat paard moest metteen afgemaakt, al zijn pezen enzovoorts waren door aan 1 achterbeen.
Bij een andere jaarling heb ik meegemaakt dat die over zo'n ijzeren hek wilde springen, maar klem kwam tussen het hek en de hekpaal, gewoon echt pech, die is er uiteindelijk wel weer bovenop gekomen, is nu twee en loopt in de wei. Die heeft weken in Emmeloord gestaan.
Ik hoop voor jou dat alles goedkomt met je paardje en dat jullie iets aan het prikkeldraad gaan doen en het waar de paarden lopen vervangen voor schriklint of eventueel glad ijzerdraad.
Dit is niet bedoeld om je aan te vallen, hoor, maar ik ijs me altijd dood als ik hoor van prikkeldraad en paarden.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 08:31

Nou zeg, wat een verhaal....Ik hoop dat alles goed komt met je kleine zoiets wil je nooit (meer)meemaken...

en Jet, gladde ijzerdraad ziet er minder gevaarlijk uit maar die krult zich wel om het been heen en kan het zelfde resultaat geven als prikkeldraad (leg ze een lange ijzedraad maar eens op de grond, daar wil je ook geen paardebeen in zien komen) gladde ijzerdraar breek wel snel maar eens een been ofzo erin zit... het beste is toch nog schriklint dan. Maar ik denk dat ze dat zelf ook wel weet nu..

Sterkte ermee en ik duim voor iedere minuut die dat beestje heeft!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 08:35

jeetje wat vreselijk..heel veel sterkte

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 08:50

wat erg zeg. Ik hoop dat alles nog goed komt met je paardje. Heel veel sterkte in ieder geval.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:04

Wat een ellende zeg, heel veel sterkte!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:18

Wat verschrikkelijk zeg... dat arme paard.

Ik hoop dat ze haar in Someren goed kunnen helpen. Veel sterkte.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:33

Hoe gaat het vandaag met je meisje?

=^.,.^=

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 09:33

Oh wat naar! Ik wens je heel veel sterkte en geef haar nog maar een grote dikke knuffel. Ik hoop heel hard met je mee!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:27

Jeetje wat ee verhaal...
Ben helemaal stil.
Veel sterkte!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 11:49

wat een vreselijk verhaal, ben er stil van. Heel veel sterkte voor je kleine meisje.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:43

Wat vreselijk!!!!! Je droompaardje en dan dit............echt heel erg!
Heel veel sterkte met d'r!!!

Hou ons op de hoogte!!!!!!!!!

Groetjes Jolanda

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:49

Verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor haar en jullie, ik zal heeeeel hard duimen dat ze wat verbetert deze week....

Sterkte!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 15:06

kom op mijs
ze is sterk
geef haar heel veel knuffles van mij
als er wt is wacht er niet mee en kom met me praten!!!

ik duim echt elke uur voor jullie en mijn paardje doet mee!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 15:14

Jeetje, dat is schrikken zeg! Wat erg voor je paardje en voor jou.
Heel veel succes ermee, en ik zal duimen voor de kleine.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:50

IK had het al een beetje gevolgd.
Ik heb zelf meegemaakt dat prikkeldraad hele lelijke wonden kan geven, daar heb ik nu van geleert, en de stal ook!

Heel erg veel succes de komende tijd en geef uni maar een hele grote knuffel.
Zo te horen is ze heel sterk en heel dapper
Blijf altijd moed houden!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 17:19

Jet schreef:
Girbaldifan, veel succes met je mooie paardje, maar ik wil toch nog wel een opmerking maken. Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend was dat paarden en prikkeldraad niet samen gaan, wist je dat niet of komt het omdat jullie ook koeien hebben. Ook al lijken de wonden dan niet door het prikkeldraad veroorzaakt te zijn, waarschijnlijk ( zo blijkt uit jouw verhaal) is het prikkeldraad wel de oorzaak van de grote schrik geweest.
Zo heb ik zelf ook een enorme hekel aan die handgrepen ( oranje plastic) met zo'n veer er in. Ik heb daar eens een paard verwond mee zien raken die toevallig net met een achterbeen daar in terecht kwam en dat paard moest metteen afgemaakt, al zijn pezen enzovoorts waren door aan 1 achterbeen.
Bij een andere jaarling heb ik meegemaakt dat die over zo'n ijzeren hek wilde springen, maar klem kwam tussen het hek en de hekpaal, gewoon echt pech, die is er uiteindelijk wel weer bovenop gekomen, is nu twee en loopt in de wei. Die heeft weken in Emmeloord gestaan.
Ik hoop voor jou dat alles goedkomt met je paardje en dat jullie iets aan het prikkeldraad gaan doen en het waar de paarden lopen vervangen voor schriklint of eventueel glad ijzerdraad.
Dit is niet bedoeld om je aan te vallen, hoor, maar ik ijs me altijd dood als ik hoor van prikkeldraad en paarden.

TJa ik weet het maar we hebben dus koeien andere draad gaat bijna niet! we zijn wel bezig de draad in een heg te laten groeien maarja je hebt zoveel land en weide dat dat niet gaat. Andere onheining is te duur of het is niet sterk genoeg. Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad. Maar dat de draad is losgeschoten ligt inderdaad aan die stommen handvaten en niet aan het prikkeldraad. De enige slechte eigenschap waardoor unique is doorgedraaid is dat prikkeldaad oprolt als je het los laat. maarja het is gebeurd en dat valt niet teug te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:21

Heel veel sterkte!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:33

Heel veel sterkte ermee, ik hoop echt dat Unique er weer helemaal bovenop komt!