Hard aan het werk op Andiamo

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

blieb01

Hard aan het werk op Andiamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 23:01

Nou, vandaag was het dan zover. Ik moest op Andiamo rijden in de les. Dit is een heel mooi paardje maar heeft behoorlijk wat kuurtjes. Eerst ff lekker poetsen (het is een schat op stal) en zadelen. In de bak los stappen en langzaam aan het werk beginnen. We reden met 7 man en allemaal gevorderd. Nu heeft Andi de neiging om spontaan er vandoor te gaan met je dus opletten geblazen. Het eerste half uur was hij super braaf. Maar toen begon hij rare sprongen te maken in galop. Oke, ik dus vrij gegeven van voren en zo gauw hij weer normaal deed voorwaarts gereden. Toen was hij weer redelijkl normaal. op een gegeven moment had hij blijkbaar geen zin meer dus kwam meneer maar ff omhoog. Hup weer voorwaarts. Uiteindelijk waren we allebei moe en bezweet . We hadden behoorlijk wat oefeningen gereden en waren eigenlijk klaar . Kan dit paard niet normaal uitstappen . Telkens weer ff aandraven enzo. Ik ben na drie rondjes stap er maar af gegaan en heb hem aan de hand uitgestapt. Op stal ben ik nog 20 minuten bezig geweest om hem droog te wrijven, en toen eindelijk ff bijgekomen in de kantine.
Ik vond hem leuk om te rijden maar wel vermoeiend. Hij reed wel lekker als je de rare sprongen niet mee rekent.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie