Ik ben me (bijna) doodgeschrokken!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 14:19

Toen ik vanmiddag Polly wou gaan poetsen zag ik net boven haar linkervoorbeen ineens een spijker (!!!) uit haar steken. Dus ik kijken, zat een behoorlijk sneetje naast. Dus ik heb voorzichtig gekeken of ik hem eruit kon (en durfde!) halen. Niet dus. Dus ik naar de stalhouder en die heeft het een paar keer geprobeerd en ook dat ging niet. Dus toen zat er niks anders op dan een vee arts te bellen. Die is gekomen en heeft het krammetje (dat was het uiteindelijk) eruit gehaald en haar een tetanusinjectie gegeven. Nou joh, ze vloog tegen hem op maar hij zette gelukkig door. We weten verder niet waar het krammetje vandaan moet komen, het hek controleer ik wekelijks, vaker 2 x per week.
Hij zei dat ik moest opletten of ze niet raar ging doen etc etc.

Nou ik hoop maar dat alles goedkomt.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:32

pfieuw das inderdaad schrikken.gelukkig dat je het optijd merkte.sterkte!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 14:46

Inderdaad flink schrikken, ik zit nog een beetje na te shaken maar ik snap alleen nog steeds niet wat die vent bedoelde met 'als ze raar gaat doen' na ja dat merken we vanzelf.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:53

Getver wat eng! Ze hebben er toch ook een talent voor om zich in de nesten te werken!

Nou, ik hoop maar dat de schade meevalt!

Groetjes Mieke

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:05

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 18:37

wat is een krammetje?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:11

Het krammetje dat ik ken lijkt op een nietje zeg maar...wordt ook wel gebruikt als soort van hechting voor paarden...maar dat was nu dus niet het geval...ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:20

Een krammetje is een dubbel gebogen spijker, met aan beide kanten een scherpe punt, je kunt het bv. over een scheur in een houten plank doen, zodat de delen bij elkaar blijven.

Jeetje zeg, ik hoop maar dat ze niet "raar" gaat doen en dat alles oke is!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:26

Jakkes wat eng.
Ik zou er niet aan durven trekken.Ik krijg nu gewoon de rillingen over m'n rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:28

gatsie zeg.
maar goed dat je het meteen gezien hebt.
en de opmerking van mieke vind ik echt wel kloppen.Hoe paarden het voor elkaar krijgen weet ik niet maar het lukt heel goed om zich in de nesten te werken.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:33

hehe, ja paarden kunnen zichzelf geweldig in de nesten werken, en ons daarmee de stuipen op het lijf jagen. ik denk dat dat krammetje in het gras is achtergebleven toen het hek eens gerepareerd is ofzo, alleen snap ik dan niet hoe het zo in haar been kan komen. in ieder geval sterkte, en dat ze maar weer snel genezen is!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 20:40

Het krammetje zat boven haar been zeg maar in de schouder (kweetniet hoe dat heet) het was inderdaad zo'n dubbelgebogen spijker. Ik controleer wekelijks het hek maar waarschijnlijk is hij er bij het schuren ofzo ingekomen. Ik heb eerst wel gevoeld of ik hem eruit kon krijgen maar als ik het aanraakte hapte ze ernaar. Ik vond het zooo zielig voor haar.
Vandaag ging het heel goed, de zoon van de stalhouder zij wel dat ze erg druk was gisteravond maar hij vind haar al druk als ze een sprintje trekt. Met longeren ging alles goed en ze leek er niet veel last van te hebben. Gister mocht ik er nog niet aankomen maar vandaag al wel weer dus het ging alweer een stukkie beter.

renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Kasmir, OmgiliBot, Ubermetrics, Vagabondo en 40 bezoekers