Amiga

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

noeska_m

Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 16:49

Ik ging vanmiddag om 1 uur naar mijn pony. Ik had afgesproken met een vriendin Bob en die kwam om kwart over 1 en er waren nog 2 meisjes.
We pakten de halsters en liepen het land in.Toen zagen we een pony amiga vreemd liggen dus ik loop er naarttoe. Amiga staat gelijk op en gaat happen naar haar buik toen ging ze weer liggen en wou gaan liggen ik dacht gelijk aan koliek dus ik deed noeska s halster om en trek haar overeind. Ik ben met haar gaan lopen en mijn vriendin en die andere 2 meisjes gingen naar cor ( de baas van de stal) die was op zijn bollenland. Bob ging toen naar carina (zijn vrouw) toe en vertelde wat er aan de hand was. Carina zei dat ze het wel tegen cor zou zeggen.toen kwam astrid (een vrouw die ons welleens helpt met de paarden) bij cor.
zij zei dat amiga waarschijnklijk hoefbevangen was omdat ze ook wel behoorlijk dik was, omdat ze bijna niet gereden wordt en dag en nacht in een land staat met veel gras. Toen kwamen er 2 meisjes aan die amiga verzorgde. Nou wij vertelde het hele verhaal en ze gingen hun vader en moeder bellen voor het nummer van kees (de vader van de vrouw waarvan amiga is), want die vrouw was op vakantie naar spanje. die beldde de dierenarts op en ik ging noeska halen om te poetsen en te rijden. Na ongeveer 3 kwartier kwam de dierenarts en alleen die 2 meisjes mochten erbij. De dierenarts zei dat ze ernstige koliek had en ze kreeg 3 prikken. dus als we een kwartiertje later waren geweest was ze waarschijnlijk al dood. daarna moesten ze nog even met haar lopen, omdat ze versuffingsmiddel ofzo had gekregen. Toen kwamen ze naar mij toe en bedankte me en ik kreeg hun telefoonnummer voor als er iets aan de hand was. dat moest van kees. En ze vroegemn of ikl vanavond nog effies wou kijken. toen heb ik afgezadelt en noeska in het land gezet en mijn spullen opgeruimt. ik wou net naar huis toe gaan en toen kwam dan cor. ik zei dat de da was geweest en dat ze koliek had. Cor zei o, goed gedaan en ging weer verder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie