Een goede pensionstal vinden is een ramp!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Een goede pensionstal vinden is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-02 22:27

Ik ben niet tevreden over de stalling van mijn paard. Maar zie maar eens wat anders te vinden. Het is echt overal wat.
Ik heb nu bij zo'n 10 stallen geïnformeerd of gekeken maar geen een lijkt me wat.

Twee stallen hadden de paarden achter prikkeldraad, dat valt per definitie al af. Twee stallen hadden echt een mini-bak om te rijden + een rot bodem, tja daar heb ik ook niets aan. Dan zijn er nog wat stallen waar de paarden maar tot oktober buiten mogen lopen en pas in april de wei weer inkomen. Dat vind ik dus ook niets. Dan nog een paar stallen, waar de wei en de bak redelijk in orde was, maar de box zelf pikkedonker en muf en met een heel slecht dak erboven, zo van 1x stormen en het dak is weg.

Vandaag dacht ik dat ik het redelijk gevonden had. Geen luxe of zo, maar de wei en de bak was heel erg netjes, aardige mensen, stallen mooi licht.
De stal die over was is 2.40mx2.40, heel laag. Wel met luikje, maar zo laag dat mijn paard z'n benen er zo over heen hangt, een raam zonder bescherming van tralies, een idioot hoge drempel en een laaghangende onbeschermde TL-balk. Ja, daar durf ik mijn paard ook niet achter te laten. Ze is tenslotte al zo'n brokkenpiloot.

Ik wil er in fl. 450,00 max. voor uitgeven per maand of fl. 500,00 in de wintermaanden met binnenbak. Er is zat keus, maar ik vind het allemaal niet wat. Dan denk ik 'ben ik nou zo moeilijk' of is paarden op een goede manier houden blijkbaar een vak appart"?.

Nu heb ik mijn paard super de luxe gestald. Boxen van 3.60x3.60m, een spuitplaats, solarium, stapmolen, wasplaats, poetsplaatsen, buitenrij-baan 50x50m, maar ze gaan ontzettend laks om met het naar de wei doen van de paarden. Alles wordt bijelkaar ingeflikkerd, alles klettert los van stal naar de wei over het beton, de helft van de tijd staat er geen stroom op, en gras is meestal in geen velden of wegen te bekennen. Modder trouwens wel. Ik wil best een hoop luxe opgeven, maar sommige zaken vind ik gewoon heel erg belangrijk.

Ik werk 40 uur per week en ik rijd minimaal 5x per week, ik ga in principe iedere dag naar stal. Maar soms heb ik het gewoon wat te druk en dan is het wel eens lekker als je gewoon 100% zeker weet , dat je paard goed verzorgt wordt.

Hebben jullie ook zo'n moeite (gehad) met het vinden van de juiste stal?


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:57

Helemaal mee eens...ben ook links en rechts aan het kijken naar een stal, vind ook helemaal nix!
De een is te duur, de andere heeft geen uitrijmogelijkheden, bij de volgende is geen binnenbak of lessen in de buurt, de volgende heeft geen weidegang ga zo nog maar even verder....

Weet iemand toevallig wat leuks in Amersfoort e o???

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 23:03

Tja de perfecte pensionstal, bestaat die wel? Ik denk dat je voor jezelf moet gaan bekijken wat je het allerbelangrijkste vindt en waar je eventueel wat op wil inleveren.

Ik was vorig jaar, voordat ik mijn paard kocht heel wat stallen hier in de omgeving afgegaan. Aangezien ik toen nog maar pas in Almere woonde was het ook echt zoeken, waar er eigenlijk pension stalling aangeboden werd. En elke stal had natuurlijk voor en nadelen.

Wat ik erg jammer vind op de stal waar ik nu sta, is dat er geen buitenboxen zijn en dat het weiland op ongeveer 10 minuten lopen is van stal en dat het dus best veel tijd kost om je paard in en uit de wei te halen. Ik zou het dus echt ideaal vinden als je paard 's ochtends in de wei gezet wordt en er 's middags uitgehaald wordt, maar dat gaat helaas niet. Maar het biedt ook veel voordelen: binnenbak, ruiterpad direct vanaf de manege, er worden landelijke wedstrijden georganiseerd (handig als je geen trailer heb en toch wedstrijden wilt rijden), goed bereikbaar.

De eerste 6 weken had ik mijn paard wegens omstandigheden op een stal 3 kwartier rijden van mijn huis vandaan. Dat kost je handen vol tijd en benzine geld. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Er is een hele lijst van dingen waar je rekening mee moet houden. Het valt inderdaad niet mee om een goede stal te vinden.

succes.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 23:15

Bij mij kwamen ze vragen of ik bij ze wou staan met mn pony,mooier kan niet,en ze wordt er supergoed verzorgd Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 00:18

Ik heb voor deze stal bij twee mensen gestaan.

De eerste was eigenlijk best goed, mocht tijdens de mkz gewoon op zijn gazon longeren (weg gazon) en ze voerden alle dagen voor me en hebben zelfs de wei in tweeën gedeeld, maar ja voor de winter was de stalling niet echt goed en er stond bijzonder weinig gras.

De tweede was (bijna) perfect, zij voerde en deed je paard eigenlijk helemaal, je wist alleen niet wat en hoeveel ze kreeg en dat wil ik liever wel weten.

Waar ik nu sta vind ik het heel gezellig, er stonden afgelopen jaar flink wat pony's en als je een keertje geen tijd had was er altijd wel iemand die haar even pakte en even de stal mestte. Er werdt voor je gevoerd 's morgens en 's avonds tenzij je het zelf wilt doen, je moet het voer alleen wel klaarzetten.
De bak is niet echt een bak meer een paddock, voor grote paarden en pony's niet geschikt om in te rijden maar voor mijn hummel prima met longeren en werken aan de lange lijnen, geen superuitrijmogelijkheden, recreatiepark op 20 minuten afstand maar na 10x he je dat ook gezien. Het belangrijkste is voor mij dat het gezellig is en dat je op de mensen kan vertrouwen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 07:11

Die stal met die aardige mensen? Vraag of ze de stal willen veranderen, help densnoods met de verandering, drempel eruit, stralies voor de ramen (paar dunne ijzeren spijlen) event. aan buitenkant deur een extra balk bevestigen zodat deur hoger wordt, of andere deur. Zij verhuren stal, stal moet veilig zijn. hoeft niet mooi maar functioneel te zijn. TL lamp voor stal hangen en niet in stal. beetje creatief denken, kom je heus samen tot een oplossing. Wij hebben ook op eigen kosten en energie enige dingen veranderd aan de stal. Hij vond het goed, wij blij. Succes

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 07:55

ik heb een prima pensionstal, zie www.venhorse-trading.nl, met alle faciliteiten voor nog in guldens fl 485. Ik weet niet uit welke buurt je komt, maar het is er echt wel.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 18:26

ik heb echt zo'n geluk met m'n stal.

Ik sta in Eemdijk ( dat ligt in de buurt van soest,baarn,bunschoten) op een pensionstal.
Toen ik daar langs reed vond ik het echt niks, tot ik aankwam en ging kijken.
Er is 1 grote loods waar de paarden staan, er staan maar 7 paarden op stal. De stallen zijn ongeveer 3x5 en super licht. Ze hebben 2 raampjes, die van mij kan ook nog over een halve deur naar buiten kijken, en ze kunnen de loods inkijken door een V-raam in de deur. Ze hebben makkelijke schuifdeuren. Ze worden elke ochtend uitgemest ( ze staan op zaagsel) en naar buiten gegooit, in de zomer staan ze de hele dag in de wei ( de ruinen bij elkaar, de merrie's bij elkaar en mijn pony staat bij een shetlander, een welsh en haar veulen) S;avonds gaan ze wel op stal, maar zo laat mogelijk. S'winters gaan ze in ploegjes in de bak, en staan ze ongeveer 3 uur per ploeg buiten.
Als er iets is met je paard hoor je het meteen.
We hebben een ruime buitenbak, gedraineerd en verlichting. De bodem is prima. Ik ben echt superblij met m'n stal, mijn pony staat daar geweldig en de enige reden dat ik daar weg zou gaan is als ik m'n pony bij huis neer zou kunnen zetten.
Ze krijgen uitstekende biks, en ze krijgen voor de lekker muesli, soms wortels en appels, en genoeg hooi & stro om op te knabbelen wanneer ze op stal staan. Echt een prima service!!
Ik betaal 215,- euro per maand inclusief alles!!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:40

een perfecte stal zul je nooit vinden. Je moet gewoon kijken wat voor jou het belangrijkste is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:07

*ontzettend diepe megazucht*
Hierover kan ik uren met je praten. Al een aantal maanden ben ik nu op zoek. Ik stel wel behoorlijk wat eisen (goede wei, en vooral veel weidegang, ruime en goede -buiten-bak, uitrijmogelijkheden, goed voer, ruime stal én betaalbaar), maar heb nog niks gevonden. Ik moet alles op de fiets doen wat een extra nadeel is, anders stond ik allang bij de stal waar ik inmiddels hele dromen over heb.. Ruime stallen met luiken, velen buitenbakken, binnenbak, uitrijmogelijkheden, crossbaan, luxe stapmolen, solarium, uitgemest, weidegang, voeren, veel mede-Enduranceruiters.. Alleen ligt het aan een erg stille weg die ik niet in het donker in mijn up kan fietsen.. En, voor mijn vriendin is het niet betaalbaar, dus ik kan niet iemand meefiksen zodat we samen kunnen fietsen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:25

tja.. lastig is het zeker!
ik sta nu, voor de zomer, echt op een hele leuke stal! aardige mensen, goeie bak, mooie stalletjes, weidegang.. ze organiseren leuke dingetjes als ponykamp en caroussellessen.. er staan niet zo gek veel paarden en ik heb het er naar mijn zin, en het belangrijkste; mijn pony ook!
Het probleem is dat het ver fietsen is, en ook aan een afgelegen weggetje.. dat is in de winter gewoon niet te doen (en het staat vol op het moment). "normaal" staat ze heel dicht bij mijn huis, maar ze kan daar niet eens in de wei (vandaar dat we in de zomer daar weg gaan) en er staan geen andere pony's.. voor mij dus niet zo veel te doen. ik mag er ook alleen tussen 1 uur 's middags en 6 uur 's avonds komen, heeeeel vervelend als je tot 4 uur naar school moet! Boos! het is nog duurder ook dan de stal van de zomer, maarja het is niet anders..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:09

Ik ken het probleem.
Als je een gezond paard hebt zonder speciale eisen, dan kun je nog wel eens schipperen met kortere weidegang en dergelijke, maar als je echt bepaalde voorwaarden hebt dan wordt het erg moeilijk. De meeste stallen met binnenbak zijn erg zuinig op hun weilanden (niet veel of te nat) en anders wordt het snel een stuk duurder. Daarnaast moet het ook klikken met de eigenaren, of in elk geval dat 1 van beide partijen zich makkelijk aanpast en andermans ideeen respecteert.

Ik sta nu op een stal die niet perfect is, maar waar mijn pony wel heel veel naar buiten kan in het land (dag en nacht als ik wil) het hele jaar door. Ik mag zaagsel in de stal op eigen kosten (geen korting), koop mijn eigen brok en bepaal zelf de hoeveelheid. Hij wordt voor me buitengezet en gevoerd 's ochtends en eventueel 's avonds weer binnengezet en gevoers. Ik mest zelf uit, maar ben ik ziek of moet ik weg of op vakantie dan geef ik dat door aan de eigenaar en wordt het geregeld. Het is niet duur ook niet super goedkoop (115 euro), bak is niet zo groot (15 bij 40) maar bij regenachtig weer wel goed te rijden. Bij erg droog weer wat zwaar. Stal is normaal (kleine 3 bij 3 denk ik)veilig maar wel wat oud, maar ik hoop hem er zo min mogelijk in te hebben.

Ik ben erg blij met deze plek omdat er veel kan in overleg en mijn pony met luchtwegproblemen veel naar buiten kan. Er is geen gezeur, ik wordt gerespecteerd, mag zelf weten wat en hoe ik mijn pony voer en hoe ik met hem omga (tenzij ik hem zou verwaarlozen natuurlijk) Het is gewoon bij een particulier met een aantal pony's, paarden en andere beesten. Hij doet het voor de lol.

Af en toe droom ik nog van die luxe stal met binnenbak en dezelfde vrijheden als hier en net zo veel weidegang, maar ik ben bang dat ik dan eerst maar eens moet mee gaan doen met de postcodeloterij en dan gaan winnen...
Als ik mijn pony aan huis zou hebben zou ik het waarschijnlijk niet veel beter of anders krijgen dan hier. Misschien een ruimere buitenbox, maar weer minder vriendjes voor mijn pony...

Deze winter moet ik maar afwachten. Pas dan weet ik echt hoe het me bevalt!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 00:28

ik heb gelukkig mijn paarden bij huis staan, al betekend het wel dat ik geen binnenbak, solarium enz. heb, maar wel een buitenbak die ook met erg nat weer goed te rijden is en de paarden gaan naar buiten wanneer ik het wil, al is het midden in de winter. Aan de andere kant, er zit hier een pensionstal vlakbij, waar ik mijn paarden zo heen zou willen brengen (als ik genoeg geld had), ze hebben een binnebak, buitenbak, warm en koud afspoelwater, de dieren komen veel buiten en als je een keer niet kan dan wordt je paard nog voor je losgegooid en alle voerwensen kun je zonder problemen doorgeven, etc. Maar ja, met de veulens, jaarlingen en shetlanders meegerekend ben ik op zo'n stal wel erg veel geld kwijt.....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 12:12

Donja schreef:
ik heb gelukkig mijn paarden bij huis staan, al betekend het wel dat ik geen binnenbak, solarium enz. heb, maar wel een buitenbak die ook met erg nat weer goed te rijden is en de paarden gaan naar buiten wanneer ik het wil, al is het midden in de winter. Aan de andere kant, er zit hier een pensionstal vlakbij, waar ik mijn paarden zo heen zou willen brengen (als ik genoeg geld had), ze hebben een binnebak, buitenbak, warm en koud afspoelwater, de dieren komen veel buiten en als je een keer niet kan dan wordt je paard nog voor je losgegooid en alle voerwensen kun je zonder problemen doorgeven, etc. Maar ja, met de veulens, jaarlingen en shetlanders meegerekend ben ik op zo'n stal wel erg veel geld kwijt.....


dat is toch voldoende. Dat zou ik ook wel willen geen gezeur van staleigenaren. Je kunt je paardje geven wat je wilt. Heerlijk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:07

Waar Nikita in pension staat rij ik al vanaf m´n zevende en heb daar altijd met veel plezier manege-lessen gevolgd.

Toen ik d´r net had gekocht heb ik wel een paar maanden op de dressuurstal van mijn toenmalige instructrice gestaan, daar was het ook heel erg goed, maar dat was voornamenlijk om financiele redenen.
Was voor mij niet meer dan logisch om terug te gaan zodra het kon en ik sta nu al bijna twee jaar weer lekker op m´n ´eigen´ stekkie!

Momenteel zijn ze aan het verbouwen, er komen allemaal nieuwe stallen (wordt errug mooi!); er zijn twee binnenbakken, twee paddocks en er is een groot buitenterrein; stal ligt direct aan het bos dus uitrijmogelijkheden zijn prima; weidegang ahv rooster; paarden worden overdag in de stapmolen gezet en er is altijd toezicht.

Bovendien is het erg gezellig (ook belangrijk)! - Dus om terug te komen op je vraag; nee, heb absoluut geen moeite gehad met het vinden van de juiste stal!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

perfecte stal...speld in hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:43

Hoidiehoi,

Volgens mij bestaat de perfecte stal niet. Je moet altijd een compromis sluiten. Bij ons hebben ze er ook handje van paarden achter prikkeldraad en dun draad te zetten. Heeft vorig jaar geresulteerd in 1 dood paard. Maar ze gaan wel het hele jaar door naar buiten, maar gras moet je met een loep zoeken. Nu is mijn paard koliekgevoelig dus ik vind het niet zo heel erg. Verder wordt er gevoerd wat je klaarzet, prima dus. Verder 2 bakken en een longeerbak. De bakken zijn bijna altijd goed rijbaar, dus geen klagen.
Waar ik meer een hekel aan heb is geklest en gebemoei op stal.....

groetjes, ody

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:04

hoi, ik heb mijn E-pony bij een boer staan, die een soort van pensionstal heeft. Hij fokt Arabische Volbloeden en NRPS, het is er niet super de luxe, maar wel heel paardvriendelijk. Ze staan in de zomer dag en nacht op in de wei of als je dat wil, s'nachts binnen. In de winter staan ze s'nachts op stal en overdag ongeveer 3 a 4 uur buiten (die van mij tenminste), maar je mag dit zelf bepalen. Ze hebben superveel weiland, dus nooit kaal weiland. Ze staan in lichte, ruime stallen met stro, mag je zelf pakken. Hooi of kuil mag je ook zelf pakken. Ik betaal voor dit alles voor €70 in de maand. Hier zitten geen brokken bij in en je moet zelf je paard naar buiten en naar binnen doen. Je moet zelf ook de stal uitmesten en voeren. Maar ik doe alles graag zelf, dus dat is wel heel handig.

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:51

Hoi
Mijn eerste reaktie op dit forum; dus vergeef mijn eventuele gestuntel..
De pensionstal/manege waar ik sta is vrij klein; er staan nog 15 manegepaarden en ongeveer 25 pensionpaarden. Geen weidegang, helaas. Wel 2 paddocks waar je zelf je paard in kunt losgooien. Voer (4x per dag) en mesten wordt allemaal geregeld. Er wordt dagelijks zeeeer goed gemest; ook de natte plekken worden eruitgehaald en er wordt zeer royaal opgestrooid.
Er is een kleine binnenbak met niet zo'n beste bodem en twee grote buitenbakken, waarvan de bodem gewoon zand is. Dus bij veel regen staat het blank... en er moet gesproeid worden als het zonnetje wat langer schijnt. Maar we zitten aan de rand van bos/duin en strand, dus buitenrijden kan altijd! dit is voor mij toch wel een hele belangrijke factor!
Ik betaal 280 euro per maand(!) Verdrietig
Ik krijg het vermoeden dat ik in een ''dure buurt' woon... Verward
Toedeloet
DianaL

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 19:38

zoals je al zei overal is wat.
Heb de laatste tijd geleerd om dan toch maar wat minder "kritisch" te zijn.
En vooral op te letten wat wel goed voor elkaar is.
En kun je niet proberen om tot een gesprek te komen en over het loslaten te praten.
Als dit het enige probleem is zou ik daar wat aan doen.ipv verkassen.

leef je droom, droom niet je leven.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 22:42

Ik vind dat ik best wel een beetje critisch mag zijn, niet al te erg natuurlijk, maar zo'n zware eisen stel ik nu ook weer niet.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn paard ergens veilig staat, voldoende beweging krijgt en dat het eten van goede kwaliteit is. En daarbij kan ik wel alleen aan mijn paard denken, maar ik betaal geen € 200,00 om mijn paard alleen maar in de wei te zien staan. Ik wil zelf ook graag rijden. Dus een beetje een fatsoendelijke bak vind ik eigenlijk niet te veel gevraagd.

Op stal heb ik (en de andere pensionklanten) erg duidelijk aangegeven, dat we op de manier zoals het nu ging niet langer willen doorgaan. Omdat iedereen zo ontzettend boos was, moesten de eigenaren er wel wat mee dus zijn de deze week begonnen met het opnieuw en goed omheinen van de wei.
Er gaan niet meer als 4 paarden naar de wei (netjes aan het halster). Dit moet wel hoofdzakelijk door de pensionklanten zelf gedaan worden. Dat is voor mij helaas slecht te doen, omdat ik 40 uur per week werk. Maar goed het wordt een beetje onderling geregeld. (Is nu ook wat makkelijker in de vakantietijd). Mijn ervaring is wel op mijn huidige stal, dat in eerste instantie alles even heel goed gaat en daarna steeds maar weer verslechterd, dus ik kijk gewoon even aan hoe het gaat. (voorlopig in ieder geval goed).
Bij echte nood kan ik mijn paard altijd nog op de manege kwijt. Wel geen weidegang, maar wel een paddock om even rond te struinen.

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

stal-perikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:20

Hoi

Nou,zoals Boemel zegt; bij ons is dat ook zo! Het gaat een poosje goed, maar langzaam maar zeker komt de klad er weer in.
De bakken worden minder getrokken en gesproeid, er wordt niet zo vaak meer geveegd, soms beschimmelde (of bevroren) wortelen, het haver is 'ineens' op, er is geen stro meer; dus zuinig opstrooien, het wordt een beetje een zooitje. Omdat er niet echt een duidelijke bedrijfsleiding is, nemen ook sommige klanten de regels een beetje te ruim.

Wanneer wij dan weer eens boos Boos! aan de bel trekken gaat het ineens weer een stuk beter. Maar dat loopt langzaam weer af.
Het is niet leuk om telkens over dezelfde dingen te moeten klagen.
Je gaat jezelf ook zo'n zeurkous vinden...maar blijkbaar is het nodig.
Ook ik ben telkens in de verleiding om iets anders te zoeken. Maar vaak wordt dan de prijs ook meteen hoger. Verdrietig

Toedeloet
DianaL

Je paard is je spiegel.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 15:27

Tja Boemel, heb je zelfs al eens uitgerekend hoeveel alles kost? Gebouwen, aanleg buitenbak, wei en het onderhoud? Daarnaast is het houden van paarden behoorlijk arbeidsintensief! Ik heb vaak het idee dat mensen zoveel mogelijk luxe willen maar er niet voor willen betalen!
Als jij op een stal wilt stal waar je wensen worden ingewilligd zul je ook je portemonee moeten trekken! Niet dat ik bedoel dat je wensen onredelijk zijn, verre van dat! In mijn ogen is het of betalen of accepteren dat je waar krijgt voor je geld......

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 16:45

Bij ons in de buurt is het bijna niet mogelijk om voor maar fl 450 op een pensionstal te staan en zeker niet waar ze een binnenmanege hebben. Bij een boer met een meestal niet zo'n goede buitenbak of geen buitenbak is het nog wel mogelijk om voor niet al te veel geld een stal te huren. Ergens waar de paarden goed staan, er goed voor gezorgd wordt en een goede buitenmanege is daar betaal je al snel zo'n 240 euro voor. Bij een manege waarvan ik vind dat dat ook niet ideaal is omdat je dan bijna altijd afhankelijk bent van vaste tijden om binnen te kunnen rijden omdat er meestal lessen zijn betaal je al snel rond de 350 euro per maand en dan heb je er nog niet eens een wei bij. Dus als je niet zoveel wil betalen mag je ook niet al te veel eisen. Zoek gewoon iets wat voldoet aan de belangrijkste eisen die je hebt en probeer je niet teveel te ergeren aan dat wat niet voldoet. Of betaal je scheel en dan mag je ook eisen dat alles in orde is.

Stralend de dag door.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 19:53

Bij ons in de buurt ligt eigenlijk alles rond de prijs van €200,00 (zonder binnenbak), dus het is niet dat ik iets goedkoops uitgezocht heb of zo.

Verder gaat het niet om het inwilligen van eisen, want een hoop faciliteiten van onze stal gebruik ik niet eens, dus het is niet zo dat ik alle luxe wil hebben. Ik wil wel graag dat ze verantwoord de wei in gaat.
Het is volgens mij niet nomaal dat een paard vanaf stal zelf de weg naar de wei moet nemen en daarbij over het beton galopeert.
Ik vraag er niet om dat ze mijn paard op vaste tijden de wei indoen en haar er weer uithalen met peesbeschermers, voor mijn part staat ze in de regen. Ze is niet van suiker, maar ik verwacht wel ze op een redelijke manier ervoor zorgen dat paarden niet al te makkelijk uitbreken en opletten of de paarden, die samen staan goed met elkaar overweg kunnen. Verder hoeft ze van mij maar 4 a 5 keer per week de wei in.

Als de bak bomvol met hindernissen staat, als ik les heb, ga ik echt niet lopen zeuren. Ook niet als hij eigenlijk al lang gesleept had moeten worden. Ik zeur niet als ik de kruiwagen een halve km verderop terug moet vinden.
Met zulke dingen heb ik echt geen problemen. Het gaat me in de hoofdzaak om de gezondheid en veiligheid van mijn paard en ik verwacht dat er een plek is waar ik mijn paard beweging kan geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Natascha, Poosje81 en 94 bezoekers