drama met goede afloop!! (zucht, )

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pascha

drama met goede afloop!! (zucht, )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 16:57

Dinsdagavond was mijn paard heel raar aan het doen. hij stond te krabben met zijn voorbenen en hield zijn hoofd tegen de muur. Ook at hij niet en zweette hij iets.
Even in de paddock gezet, maar er veranderde niets. Iedereen op stal was er roerend over eens, KOLIEK! Ook had hij vastgelegen. OK, heel lang bij de stal gezeten en getemperatuurd, 38 graden dus dat was niet erg.

Ik was helemaal in de stress, wat nu weer na de peesklap, de kapotte hoeven enz....
Huilen
Gelukkig ging het niet slechter, dus gewacht tot de volgende dag.
Pascha had weer niet gegeten en stond te zweten op stal.
In alle haast mijn vader gebeld om mee te gaan naar de kliniek. Ik had gebeld, en de DA zei nog: vast koliek!!! Hij was ook ontzettend dun geworden.
Met veel moeite hem in de trailer gekregen, want hij kon zoineens ook bijna niet meer lopen. Scheve mond
Komen we daar op de kliniek de Watermolen, moesten we nog heel lang wachten, want Arie Hoogendoorn (onze DA) was nog bezig met een operatie.

Eindelijk waren we aan de beurt. Arie ging eerst met zijn hand in de anus, om te kijken of het koliek was. enz.
Nee, dat was allemaal wel goed. Toen ging hij zijn hoeven controleren, omdat hij zoineens niet meer op zijn linkerachterhoef ging staan. En wat bleek, voorin de toon zat een hele grote hoefzweer!!! Ik was helemaal blij Kusje
Ze hebben het er helemaal uitgesneden, en er verband omgedaan.
Toen hij weer meeging naar huis, liep hij weer en eenmaal in stal at hij meteen weer!!!!

Gisteren het verband verwisseld, en morgen mag het eraf.
Wat een geluk dat het een stomme hoefzweer was, ik wist niet dat ze daar zo ziek van konden worden!!!!! Verward

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 17:15

Een geluk bij een ongeluk zeg. Dit keer ben je er relatief makkelijk vanaf gekomen *LOL*
Ook met een koliek paard stap ik een stukje aan de hand, beweging stimuleert de darmwerking. Als je dat gedaan had, had je ook meteen kunnen zien dat je paard kreupel was.
Beterschap er mee, ik hoop dat de hoefzweer snel geneest Knipoog

ellezsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:37

ik ben met jippie eens.
als je denkt dat een paard koliek heeft moet je er mee lopen!!!
als je dat had gedaan kon je het zien je
maar, beterschap en gelukkig dat het 'maar' hoefzweer is

I love Manneke en Bumper for ever!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie