Meinke eet weer en is HAPPY!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Meinke eet weer en is HAPPY!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 09:57

zal het dan toch nog fout gaan. al zo'n 3 maanden is mijn dampige fries gelukkig met haar prednison medicijnen.
elke dag slechts 1/4 schepje van de hoeveelheid die ze zou mogen is natuurlijk hartstikke weinig.
MAAR nu krijgen we met veel moeite er nog wat medicijnen in.
het is deze week natuurlijk zulk rot weer geweest.
dan weer warm dan weer heel benouwd, dan weer koud tsja ik zou er ook niet lekker van worden.
eten van het hooi doet ze minimaal, kuilgras een paar hapjes om over de bix maar helemaal niet te spreken.
ik heb haar nu maar lekker op de wei gezet, daar staat lekker wat op en mag ze lekker smikkelen.
maar ja we moeten die medicijnen morgen wel weer naar binnen krijgen anders is het gouw bekeken.
zou zo zonde zijn want ze hoeft ze maar tot september.
wie heeft er een tip hoe ik ze naar binnen kan werken?
eerst deden we een piep klein beetje zemelen en daar de poeder door, wil ze dus niet meer dus hebben we het in een appel gedaan, ook niet echt veel succes maar van een half schepje heeft ze toch wel de helft dus weer 1/4e binnen denk ik.
alvast bedankt want ook al weet ik 7 en een half jaar dat ze elk moment dood kan vallen (ja zo erg is het gewoon) ik kan haar nog niet missen en ik hoop zo dat ze het tot september vol kan houden, dan zijn de pollen weg en wordt het weer voor haar veel beter.
de winter verwacht ik geen problemen en ik hoop zo dat ze volgend jaar oma mag worden en dat ze daar dan bij mag zijn. Meinke loves veulens en haar dochter meinoedske verwacht rond 8 mei een veulen.

nu zijn we echter weer een paar dagen verder en het gaat weer de goede kant op.
ze eet haar medicijnen in ieder geval weer op in de zemelen. verder staat ze heel de dag lekker op het gras zodat ze kan eten als ze dat wil.
ik ben zelfs al weer 2 keer met haar wezen wandelen en vanavond kwam er zelfs een drafje (ok 5 meter maar toch) Haha!
Laatst bijgewerkt door Horse Pleasure op 16-07-02 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:08

Kun je het niet oplossen in water en het met een spuit (injectiespuit, natuurlijk zonder naald) of een oude wormenspuit in haar mond spuiten en er zorg voor dragen dat ze het slikt?

Misschien is het ook wel noodzakelijk dat je de dosis een beetje verhoogd?

Je suis Charlie.

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 10:09

hoi, misschien krijg je de medicijnen wel naar binnen als je een grote plastice spuit bij de apotheek koopt, het voorste stuk er af knipt, de medicijnen mengen met appelmoes en dan de spuit in de mond doen net als bij een wormenspuit. geef voor de afwisseling ook eens een spuit met alleen appelmoes. zo weet je paardje dat het ook lekker kan zijn als je weer met de spuit loopt te zwaaien

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Re: medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 10:20

Skippie schreef:
hoi, misschien krijg je de medicijnen wel naar binnen als je een grote plastice spuit bij de apotheek koopt, het voorste stuk er af knipt, de medicijnen mengen met appelmoes en dan de spuit in de mond doen net als bij een wormenspuit. geef voor de afwisseling ook eens een spuit met alleen appelmoes. zo weet je paardje dat het ook lekker kan zijn als je weer met de spuit loopt te zwaaien

ja das een goed idee, maar wordt die voorkant van de spuit niet scherp dan?
effe veilen dus.
appels gaan er op zich nog prima in gelukkig en die hebben we genoeg aan de bomen.


ik heb er ook al aan lopen denken om het op te lossen in water enzo maar ik denk dat zoiets er sneller uitloopt.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 17:11

Ach wat een pech.

Wij doen het ook (als het nodig is) in een spuit, hoef je niet eens af te knippen, het puntje is wel handig. Maar mengen het met stroop, lekker plakkerig, kunnen ze niet zo makkelijk uit spugen Haha! . Het is nog iedere keer gelukt.....appelmoes is trouwens ook een goed idee, nog niet geprobeerd....maar is een stuk makkelijker schoon te maken denk ik.

Nou ik duim voor jou en haar, dat alles gauw beter word.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:13

hol een appel uit en doe het daar in

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:01

Appelmoes is een goed idee, dat is niet te waterig en kan makkelijk met zo'n spuit worden ingebracht. Pas wel op met stroop, je paard kan z'n tanden niet poetsen!

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:18

en anders vanille vla

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:27

O gelukkig gaat het weer wat beter.
Nu hopend at eht zo blijft Lachen
succes nog!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, DDDara, Desi_2409, Igniss, janneke584, kimmetje26, Monique1963 en 132 bezoekers