Ben zo boos. Mijn buurman geeft zus de schuld.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Ben zo boos. Mijn buurman geeft zus de schuld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-02 18:49

hoi

Mijn zus die heeft een verzorgpony bij de buren. Nou is dat paard dus kreupel nou ja eigenlijk heeft ze een hoefzweer. Zegt de eigenaar tegen de hoefsmid dat het mijn zus haar schuld is. Omdat ze deze week heeft gesprongen volgens hem en dat ze daarbij balk heeft aangeraakt . Nou is het zo ze heeft deze week helemaal niet gesprongen maar is ze met mij naar buiten geweest. Omdat het paard al niet zo lekker in haar vel zat. Hij zei het alleen maar omdat er springbalken in de bak stonden(ik hat met mijn andere pony gesprongen). Hij heeft haar helemaal niet zien springen.
Ik kan hier nou zo Boos! om worden hij geeft haar zomaar de schuld terwel zij helemaal niet gesprongen heeft. Hij is echt zo iemand die alles beter weet. Terwijl hij er helemaal niet zoveel verstand van heeft.
Ook nog iets het paard krijgt een veulen. Vorig jaar is zij gedekt. Ze hebben haar laten scannen en ze hat volgens hun geen veulen. Ze kreeg zon dikke grasbuik dat ze haar op dieet hebben gezet. Ze werd steeds magerder. Ze begon al helemaal in te vallen. Maar toch hat ze zon dikke buik.Hebben ze de paardendierenarts gebeld. Blijkt ze een veulen te hebben en ze kan deze week al bevallen. Dat snap je toch niet ze zeiden dat ze geen veuelen kreeg. Dat veulen heeft gelukkig niks maar toch als je hem laat scannen zie je toch wel of er een veulen in zit of niet.
En nog iets hij zegt dat ik met mijn pony helemaal niks waard is. Dat ik er niks mee kan berijken. Dat alleen hele rijke meisjes met de beste paarden iets kunnen berijken.Dat slaat dus nergens op als je goed les krijgt en goed oefenen kun je al heel wat berijken. Net of onze paarden een nul zijn. En dat je onze paarden in de wei kunt laten staan omdat ze toch niks waard zijn. Ook ik wil mijn pony laten dekken. En vroeg aan hem of hij en hengsten boekje hat. Dat je daar toch niks aan hebt. Dat is gewoon belachelijk dat hij zo over onze paarden durft praten. Ik mag die man niet meer hoor. En ik zal het hem ook een keertje vertellen ook.
Berna

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:00

Ja Boeren en paarden gaan nou eenmaal niet altijd door een deur....

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:17

Jeetje wat een nerd man! Kan je zus niet gewoon lekker een ander paardje gaan zoeken zodat ze van die vervelende man af is!?

Berna

Berichten: 54
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Beemte(bij Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 18:00

Dat had ik ook al tegen haar gezegd maar dat doet ze niet omdat ze te veel aan dat paard gehecht is.

Berna

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:09

Helaas ik ken het probleem, de eigenaar van mijn verzorgpaard heeft een schop gekregen van een veulen en gaf mij de schuld.
Maar ik ben heel erg gehecht aan mijn lieverds, maar wat ik wel heb geleerd, alles wat ik niet pik ben ik zo weer vergeten.
Ik ga me er niet druk meer om maken.
Ik geniet van de paarden en meer heb ik niet nodig.