springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 15:26

hallo,,

ik heb dus een paard die alleen maar wil springen Lux×Concorde×arham lé mexico, het is dan ook wel springbloed..
Wij hebben het paard gekocht toen het nog een veulen was puur op papier, het is dan ook een heel goed paard, mijn zus reed er een tijdje op maar toen zij niet meer wou springen zou het paard verkocht worden omdat hier niemand bij ons springt,, maar het paard was altijd al MIJN lieveling al toen ik een klein kind van 7 jaar was.. nu ben ik 13 en zij ik tegen mijn ouders dat het paard gewoon niet weg mocht en ben ik hem zelf maar gaan rijden dressuur matig,, nu het inmidels met mijn rijden beter gaat en mijn paard het dus ook moeilijker krijgt gaat ze bokken, vandaar ook de toppic bokkend paard, toen dacht ik pas geleden laat ik eens een keer een hindernisje springen nou ik durf niet goed te springen niet hoger dan 1M ofzo maar mijn paard oortjes naar voren en geen rare bokensprongen meer, dus ging ik gisteren weer keer dressuuren en het ging echt supper goed, dus vandaar dat ik heb besloten toch ook 1 keer in de week te gaan springen,, nou heb ik een vraagje nu ik dus ook af en toe met der spring vinden jullie dat nou slecht omdat ik haar haar zin heb gegeven of vinden jullie dit juist goed voor de afwisseling?
http://pic.piczo.com/img/i148864117_72012_2.jpg
http://p4.piczo.com/img/i114496741_32831_4.jpg

Ketaki

Re: springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:49

als je liever wilt dressuren,snap ik niet waarom je een springpaard hebt aangeschafr.
je moet ook aan denken dat het springbloed is, en met een springruiter gewoon veel verder kan komen.
als je een dressuurruiter bent, kun je gewoon veel beter een dressuurpaard aanschaffen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:54

nou als het je lieveling is dan kun je er natuurlijk moeilijk afscheid van nemen.

het is wel goed voor de afwisseling van het paard..
ik vind dat je het zo wel goed doet.

mijn pony is ook meer springen dan dressuur maar nu we meer dressuur rijden en 1x in de week of in de 2 week springen gaat het ook super goed...sucses er mee

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 15:57

xxitsmexx schreef:
nou als het je lieveling is dan kun je er natuurlijk moeilijk afscheid van nemen.

het is wel goed voor de afwisseling van het paard..
ik vind dat je het zo wel goed doet.

mijn pony is ook meer springen dan dressuur maar nu we meer dressuur rijden en 1x in de week of in de 2 week springen gaat het ook super goed...sucses er mee

Dankje

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:02

Citaat:
als je een dressuurruiter bent, kun je gewoon veel beter een dressuurpaard aanschaffen

Dit vind ik klets een springpaard met goede gangen kan net zo goed dressuur lopen als een "echt " dressuur paard. Ik rijd ook met een springgefokt paard dressuur, So What. Sommige dingen zullen inderdaad moeilijker zijn voor het paard. Maar dat houd je ook als je met een "echt" dressuur paard gaat springen. Ik vind de springpaarden over het algemeen meer alround dan de echte bloedkikkers. Met die van mij kan ik zonder problemen naar buiten, springen en ook dressuren. Wel spring ik ook meestal 1 keer in de week puur voor de afwisseling omdat hij het erg leuk vind, en hij loopt daarna erg lekker. Dus ik zou zeggen ga er gewoon voor, m,ocht het echt niet lukken kun je altijd nog beslissen om hem weg te doen Knipoog .

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:43

afwisseling is super goed!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:45

ik denk dat je dr heel goed aan doet om die afwisseling erin te houden..
waarom niet als je paard er lol in hebt!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:49

gewoon lekker 1x in de week mee gaan springen Lachen Is leuk voor je paard en leuk voor jou. En dat je een dressuurpaard moet kopen Verward Ik heb een springpaard en spring er niet vaker dan 2x per week mee, dressuur blijft de basis he Knipoog dus dan zou ik nu ook een dressuurpaard moeten kopen? Clown

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:11

Gewoon veel afwisselen, springen, dressuur, longeren, buitenrijden.
Elke dag iets anders dat is het beste (vind ik teminste)