Ach.......paard staat helemaal te zweten....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Ach.......paard staat helemaal te zweten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 20:55

Ah joh.....

Het Tinte-feest is net begonnen , groot feest van een paar dagen met zo'n knoeperd van feesttent waar allerlei bands enzo in komen spelen.

Is 100 meter bij stal vandaan en ze openen nu met een lekkere enthousiaste hoem-pa-pa band Haha! , op vol volume , hossen maar Clown !

Rena is helemaal verstijfd en warm , staat gewoon te zweten , krijgt steeds nattere plekken op haar pakje ...

Haar buurFjord hangt halverwege de stal met z'n oren op half 7 z'n plukje hooi te vermalen , en Rena staat helemaal gespitst in de deuropening Clown

Ongeveer zoals de foto hiernaast , maar dan allemaal wat overdrevener Haha!

Oortjes scherp naar voren , hele lijf en hals keihard , neusgaten wijd ,
kop zo hoog mogelijk in de lucht .... ze is ook spontaan hengstig geworden op de eerste klanken van het feest Haha!

Hoezo scheitlijster / zenuwenlijer ? Knipoog

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:18

jah kan gebeuren

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:54

hahahah kei grappig Haha! wij hebben altijd ebbersdag (op de manege, dus een dag waarop iedereen iets doet) en de dag vantevoren sluiten ze altijd de boxen al aan enz. en kijken hoe hard ze kunnen en oefenen etc. en jezus die pony's schrikken zich ELKE keer weer een ongeluk Haha! en bang dat ze zijn Tong uitsteken vooral de nieuwe pony's hahaha

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-02 22:27

Hihi , ja da's ook leuk *NOT* die boxen...

Zo reed ik eens een keer een wedstrijd.

Ik was samen met 1 ander meisje in de L , was het hoogste wat er gereden werd op de manege , dus waren we aan het eind van de dag aan de beurt .

Terwijl ik door m'n proefje heen aan het rijden was , begonnen ze alvast met de prijsuitreiking voor de A en B .

Nou zat er een luidspreker onder de X in de bak ...

Afijn de geluidinstallatie doet het blijkbaar niet in de kantine , en NIEMAND heeft in de gaten dat de box onder de X het WEL doet .

Hun lekker prutsen aan dat ding , dus keihard piepen , knarsen , gillende kids in de kantine , volume op z'n hoogst , uit , ineens weer vol aan .....
nog een knerp die door merg en been gaat...

Je kunt je wel voorstellen hoe ik met die pony door de bak vloog ,
had 'm op zich nog aardig in de hand maar elke keer begon het weer keihard te piepen enzo.

Op zich nog aardig gelukt verder de proef , maar een winstpunt zat er dus
niet meer in Knipoog

En het ergste was nog dat ik geen verontschuldiging , niks , kreeg ! Boos!
Kreeg wel het commentaar op m'n protocol : pony springt weg bij X , slordig gereden , en meer van dat soort opmerkingen Boos!

En dat staat ze dan ook zo voor te lezen tijdens onze prijsuitreiking , zonder een woord over die paasei Boos!

Nou dan sta je mooi voor spot met je slordige proef ........

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 09:31

Ik denk dat Rena wel rustiger wordt, naarmate het Tintefeest verder duurt. Dan 'went' ze er een beetje aan.
Estor leefde altijd helemaal op met muziek. Als we weer eens een feestje in de bak hadden, of kur op muziek idee, dan was hij ineens veel vriendelijker, en greep nietmeer iedereen in zijn kraag die te dicht bij zijn box kwam Haha!
Ieder paard reageert nou eenmaal anders. Zou alleen wel oppassen als je nog moet rijden als die herrie er is, is niet fijn als ze dan bang wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 11:04

Niet ieder paard went er an naarmate het langer duurt. Je hebt ook paarden die er steeds heftiger tegen gaan vechten. Als het een jaarlijks terugkerend evenement is kun je je paard ook van te voren iets geven zodat ze rustiger blijft. Grote stress geeft een grotere kans op koliek dus zo gek is het nog niet je paard hier een klein beetje voor te sederen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:18

Maar om je paard nou voor zoiets te drogeren vind ik nogal ver gaan hoor.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 12:38

Welnee , ik ga haar niks geven , ze moet er maar gewoon aan wennen , netzoals aan zoveel andere dingen waar ze al aan gewend is.
Het is gewoon een ontzettende scheitlijster en alles wat vreemd is is in eerste instantie eng.

We zijn 's middags al langs de feesttent gelopen en ze liep aardig braaf mee , wel die gespitste kop erop en af en toe een pasje telgang Lachen

Dat had toen ik haar kreeg al nooit van z'n leven gekund , en er kwam nog een knetterende brommer langs ook , ze bleef heel braaf eigenlijk .

Ze is al zo'n eind vooruit gegaan , is puur een kwestie van wennen dat er ECHT niet meteen iets gebeurd bij herrie ofzo.

Je had haar moeten zien toen Sinterklaas langskwam met een hele fanfare en alles er-op-en-eraan , toen was ze helemaal zwaar over de zeik , hihi .

Dan was het nu al een heel stuk beter , ze bleef tenminste stil staan om te luistereen ipv in paniek te raken en lomp te gaan rennen.
Ze eet zelfs meteen een brokje op dat je voor haar mond houdt , daar was eerst ook geen sprake van als ze zo uiterst gespannen op het randje van paniek was.

Dit vind ik prima zo , alleen zo sneu voor haarzelf dat dat diertje zich altijd zo gauw druk maakt Lachen . En dan die geirriteerde blik van haar af en toe naar die suffende buurman van d'r Clown

Gewoon een kwestie van wennen en vertrouwen , komt allemaal goed Knipoog

Leuk he Marije , hoe sommige paarden opleven van muziek !
Toen wij vroeger na de Record Hoogtesprong de caroussel reden en daarvoor oefenden met muziek , voelde je de pony's ook altijd helemaal opknappen.
Alf vindt het erg leuk en gaat vanzelf op de muziek meelopen met oortjes naar voren en lekker lopend , lief ding toch .....

Kijken of Rena vanavond al wat rustiger is , gisteren was ze in ieder geval aardig van de leg Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:52

Nikita schreef:
Maar om je paard nou voor zoiets te drogeren vind ik nogal ver gaan hoor.

Als het een jaarlijks evenement is waar je paard echt helemaal van staat te flippen vind ik het wel zo diervriendelijk om iets rustgevends te geven. Een paard krijgt geen tijd om te wennen aan een jaarlijks evenement en je kunt hem ook niet uitleggen dat het maar eventjes is, als het iets dagelijks was, was het een heel ander verhaal.
Scheren bijvoorbeld doe je ook soms maar 1-2 keer per jaar, de meeste paarden krijgen daar ook een beetje verdoving voor. Lijkt me niets mis mee hoor, wel zo veilig en prettig voor ruiter en paard.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf maar bepalen of zo iets werkelijk voor dat paard nodig is.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 16:10

Als een paard dreigt zichzelf helemaal voorbij te lopen en een hartaanval nabij is , dan lijkt het me verstandiger om te drogeren idd.
Beter suf staan te zijn dan helemaal flippen .

Zo erg is het met Rena gelukkig niet (meer) ,
ze is zeer verontrust en staat tot de laatste cel gespannen , ook een beetje zombie-achtig.

Voorheen kreeg je dan geeneens contact met haar , dan staarden haar ogen naar een niet bestaand punt in de verte en stond ze als een standbeeld...(ongeveer als m'n Avatar hiernaast)

Je kon dan wapperen voor haar hoofd of wat dan ook , maar was apatisch...beetje eng wel.

Daarom is het nu ook zo goed dat ze gewoon meteen dat kluifje wegknabbeld .

Was wel grappig , hou ik het scheef naast haar mond , draait ze dat koppie niet om maar blijft recht voor zich uit kijken met dat hoge gespitste hoofd , en pakt het brokje met zo'n scheef André van Duin - mondje Clown
, zo afwezig knabbelen ervan...lief wel .

Het zweet kwam onder haar vacht vandaan maar ze stond toch redelijk berustend vergeleken met Sinterklaas toen , hihi Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:07

Zo was Navy vandaag bang voor ´iets´, wat weet ik inmiddels nog niet.. Een schaap? De wat forse vrouw met wie ik stond te praten? Het zwembad wat op dat terrein lag?? Aanstellertje is het af en toe..
Had ze tijdens het poetsen ook een poetshandschoen (zo´n bontding)aversie. Dat is eng hoor!! Een schaap aan je handen! Hij eet me op!! Snuiven dat ze deed.. Gekke en onverklaarbare beesten blijven het hoor Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 19:56

Ja erg vag soms Lachen

In dit geval is het wel duidelijk waar de spanning vandaan komt natuurlijk.

Nu zijn de brandweerwedstrijden begonnen , da's nog alleen wat commentaar.
Rena is nu heel geinteresseerd en wat onrustig , maar verder prima !