kreupel en daarna lekker gesprongen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

kreupel en daarna lekker gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 08:59

Beetje dubbelzinnige titel, maar gisteren had ik dus weer springles. Ik was wat begonnen met losrijden, en opeens op de AC-lijn loopt het paard kreupel. Ik direct in stap, maar moest van m'n instructeur nog even aan de lange teugel aandraven om het beter te zien. Ik aandraven, moest wat verruimen en verkorten en daarna de teugels weer oppakken. De kreupelheid was weg, gelukkig maar. Dus daarna verder losgewerkt, geen stap kreupel meer. Daarna gesprongen, allerlei lijntjes (gebroken, rechte, enz). Dit keer dus techniek met ook eens wat hoogte (meestal springen we puur op techniek, maar nu vond de instructeur het tijd om eens wat hoogte mee te nemen). Dus ik ben geeindigd met een lijntje op 1.15 m hoogte. Het ging goed, geen balk geraakt.
Ik vroeg nog of het wel verstandig was omdat het paard toch echt even 5 meter behoorlijk gekreupeld heeft, maar volgens m'n instructuer was het niets. Ik had de hele les het gevoel dat ze toch op links wat stijf was, maar als ik dan doorreed was het toch weer niet zo. Volgens m'n instructeur zat het tussen m'n oren (kan best, je schrikt toch even), hij zag niets en als ik er op lette, dan voelde ik eigenlijk ook niets Verward .

Het enige wat ik kan verzinnen dat die 5 meter kreupelheid geweest is (het was aan een achterbeen): verstapt, of omdat ze vorige weer kort bekapt is, of omdat ze achter nog net geen mok heeft (wel een rode huid) en dat dat gevoelig is.
Ik moest me maar geen zorgen maken, maar je doet het dan toch even. GElukkig ging het springen wel goed. (de dag ervoor had ik ook heerlijk gedressuurd, maandag was het bagger)

Morgen kom ik weer en dan maar hopen dat alles echt in orde is (volgens m'n instructeur wel)

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:52

Hopen dat het niks was, kan me je zorgen wel voorstellen. Als ik rij en ik voel een gekke beweging zit het me ook de eerste minuten niet lekker. Pas als er na een poosje niks aan de hand is gaat het wel weer maar toch..
Nou, ik ben wel een beetje jaloers op je dat je kan springen Knipoog , dat durf ik zelf niet meer, veel te vaak eraf geslingerd...helaas... Huilen

groetjes!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:17

Zoiets heb ik ook wel eens gehad: zat er een houtchip uit de bak dwars tussen straal en hoefrand, nou dat voelen ze wel!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:19

ik heb dat ook altijd dan rij ik en voewl ik iets
dan ga ik de heletijd aan diegen met wie ik rij of ze niet kreupel loopt
of dat ze raar loopt dan schiet ik echt in de stress
echt vreselijk

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 07:55

Stom he? Je denkt echt steeds dat er wat mis is. Terwijl als je zelf een teen stoot je ook maar heel even loopt te hinken.