Naar Geeske geweest en kwartetmeeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Naar Geeske geweest en kwartetmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 21:08

Vandaag waren Maaike van de Vis en ik al vroeg op pad, we zaten namelijk om half 10 in de bus richting Drachten waar we het mooie veulen Geeske van warren hier op bokt zouden bewonderen.
Om half 11 haalde Honeybee ons op van het busstation en zijn we eerst naar haar huis gereden waar we eerst een aantal foto's en filmpjes van allerlei paarden hebben bekeken.
Daarna hebben we uitgebreid geluncht bij haar thuis, de hele tafel stond vol en we aten witbrood met een plakje vleesbeleg en soms zelfs wel twee Tong uitsteken
Toen naar warren gereden, daar aangekomen stonden Maaike (het paard - erg verwarrend die twee Maaikes Haha! ) en haar veulen Geeske al in de bak. Snel met digicam en filmcamera de bak en in foto's, foto's en nog een foto's maken Haha! Geeske is echt een ontzettend lief veulentje, echt een knuffeltje ze is absoluut niet schuw ondanks dat ze de eerste dagen misschien vrij nare ervaringen heeft gehad met veeartsen ed.
Maar ze is heel nieuwsgierig en wilde steeds dat we een close-up van haar maakten *LOL* Voor de foto's moeten jullie Honeybee achter de broek aan zitten. Knipoog
Toen Geeske na een tijdje toch wel moe werd zijn de dames weer binnen gezet. Toen zouden Honeybee en Maaike nog even op Friso (de Fell) rijden. Die stond in het land dus gelijk ook even de Shetlander en het vorige veulen van Maaike (het paard Schijnheilig ) gezien. Toen Friso uit het land gehaald werd stond Doutzen nogal te kijken naar waar Friso heenging en dat leverde mooie plaatjes op...Dacht ik... Misschien de volgende keer het klepje voor de lens weghalen Haha! Bloos
Friso werd opgezadeld en eerst Maaike erop (de bokker Haha! ). Ze was nogal onder de indruk van onze ervaring van de vorige keer Friso-rijden toen hij een bok gegeven had *LOL* , maar warren en Honeybee verzekerden haar dat Friso erg braaf was. Hij is ook echt lief. Nou dat bleek ook wel, hij deed geen stap verkeerd, maakte rustig zijn rondjes met Maaike op zijn rug. Friso is een beetje haar Sarah in het iets kleiner zonder aftekeningen dus het was een hele leuke combinatie.
Toen moest Honeybee haar nieuwe leren laarzen nog even inwijden dus die heeft Friso even aan het werk gezet en op het laatst liep hij ook stukken echt heel netjes.
Toen heb ik hem nog even uitgestapt en hadden we ondertussen ongeveer 70 foto's gemaakt Haha! Haha! Haha!
Friso weer op het land gezet en snel nog even bij warren wat gedronken want Maaike moest op tijd weer naar Assen en Honeybee was zo lief ons met de auto te brengen zodat we niet met de bus terug hoefden.
Op de terugweg nog gezellig wat gekeuveld, Maaike afgezet, bij mij in de supermarkt nog wat boodschapjes gedaan met Honeybee en toen richting huis om een hapje te eten. Ik keek in de spiegel en ja hoor!!! mijn hele kop verbrand (zo ongeveer Boos! ) Het wordt echt met het uur roder maar ik heb een hele leuke dag gehad. Warren: je hebt een superveulen, dat wordt een topper hoor, wees d'r maar trots op Knipoog Bedankt voor de gastvrijheid en het korte ritje op Friso.
Honeybee en Maaike: voor herhaling vatbaar? Was supergezellig! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 21:38

Ja, ja.. het was inderdaad een erg gezellige en geslaagde dag. Om te beginnen had ik inderdaad (voor de verandering Haha! ) eens voor een uitgebreide lunch gezorgd! Nou, die heeft mij in ieder geval gesmaakt! Lachen

Hierna zijn we afgereisd naar Gea (warren), waar Cody en Maaike (de bokker) voor het eerst Geeske zouden bewonderen. Geeske en Maaike (het paard) stonden al in de bak. Uiteraard ben ik bewapend met videocamera de bak in gegaan... het grote geluk tegemoet. Nou ik kan jullie zeggen... Geeske schroomt helemaal nergens voor. Ze komt meteen al naar je toe en is ontzettend knuffelig! Om het beter te verwoorden... ze is bijna niet bij je weg te slaan en helemaal gek op alle aandacht die ze krijgt. Cody was inmiddels bewapend met mijn fotocamera en heeft daar zoals ze zelf al zegt heel wat foto's mee gemaakt. En inderdaad... voor de volgende keer.. zou het inderdaad verstandiger zijn het klepje voor de lens vandaan te halen Haha! Anders levert het hele mooie zwarte foto's op *LOL* Haha!

Hierna hebben we Friso uit het land geplukt en het zadel erop gegooid. Ik moest namelijk testen of ik wel voldoende in staat was aan de boktrit van aanstaande vrijdag deel te nemen en om mijn laarzen uit te testen. Maar.. eerst was de beurt aan Maaike. Lachen Nou dat ging toch hartstikke goed meis? De volgende keer gaan we een stapje verder. Hierna heb ik mezelf en Friso aan het werk gezet en ik moet zeggen.. dat ging best wel lekker! Op de auw auw van mijn staartbeen na! Verdrietig Hierna heeft Cody Friso nog even uitgestapt en hebben we hem weer in het land gezet. Tot slot nog wat gedronken om bij te komen van alle inspanningen en emotie's. Lachen Helaas moesten we al snel weer vertrekken aangezien Maaike een diner afspraak had staan. Eenmaal in Assen ben ik inderdaad met Cody de buurtsuper ingedoken, waar we het een en ander gekocht hebben. Nu ben ik thuis, heb ik de foto's inmiddels op mijn computer staan, maar helaas nog geen tijd om ze te bewerken en hier neer te zetten, maar.. deze volgen zo snel mogelijk. Hopelijk ook gauw wat filmpjes van de hele clan! Lachen

En inderdaad.. deze dag is voor herhaling vatbaar. Wat dachten jullie deze of volgende week van een picknick? Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 21:46

Die picknick lijkt me een prima idee!

Ik vond het ook erg gezellig. Geeske is echt een superveulentje, wat een schatje!
Het rijden op Friso was ook leuk, maar ik ben helaas niet zo'n held om op andere paarden te stappen.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's! *hint hint*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 23:23