Les? Je kunt het toch al?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:54

Heeeeel herkenbaar! Laatst nog met mijn collega. Ik vertelde hem dat ik een nieuwe instructeur had gevonden bij wie ik zondag "voor het eerst ga lessen". Deze collega kijkt mij aan met een boel vraagtekens in zijn ogen; "Heb jij nog les nodig dan"? Ik; "Haha, ja natuurlijk! Je bent nooit uitgeleerd toch?"

Mijn ouders snappen er ook niet veel van. Ze doen wel hun best om te snappen wat ik bedoel, maar in hun ogen is paardrijden gewoon het zitten op de rug van een paard en in stap, draf, en galop kunnen rijden zonder er af te vallen. Ach, ik kan ze het ook niet kwalijk nemen. Als ik niet had paardgereden, had ik het waarschijnlijk ook niet gesnapt....

Erger vind ik het als mensen vragen "sport jij"? Waarop ik antwoord; "Ja, ik rijd paard". Vervolgens moet ik dan weer aanhoren "Leuk, maar ik bedoelde sporten"........ Zucht...... als je ziet met wat voor tomatenhoofd ik altijd van mijn paard afstap.... ze moeten het maar eens proberen!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:09

inderdaad zelfs mijn moeder vroeg laatst nog..hoe lang moet je nog les hebben?
Joy kan het toch allemaal al?:D
laat maar ma...Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 14:40

Marieke22 schreef:
Erger vind ik het als mensen vragen "sport jij"? Waarop ik antwoord; "Ja, ik rijd paard". Vervolgens moet ik dan weer aanhoren "Leuk, maar ik bedoelde sporten"........ Zucht...... als je ziet met wat voor tomatenhoofd ik altijd van mijn paard afstap.... ze moeten het maar eens proberen!


Afgelopen week zag ik weer die reclame van een bepaald merk rijschoenen (Aigle?):

Some people don't believe riders are athletes.
We know better.


Goed bedacht! Lachen

Ach, moe word ik eigenlijk nooit van paardrijden. Maar als ik echt fanatiek heb gereden, dan voel ik spieren waar ik eerder het bestaan niet van wist! Haha! En mensen die bij hoog en laag blijven volhouden 'dat het toch het paard is dat al het werk doet', die neem ik al niet eens meer serieus.

En de dag dat ik geen les meer nodig heb? Met Sint Juttemis, dacht ik zo. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:11

Ik zie al helemaal uit naar volgend weekend, dan moet ik er weer aan geloven. Reken maar dat ik dan onwijs moe ben. Dus ik ga vanavond maar eens hardlopen, niet dat je in een week je conditie danig verbeterd, maar dan is mijn lichaam alvast gewend aan de inspanning en heb ik hopelijk niet zoveel spierpijn of ben ik niet zo vermoeid.
dat snappen ook érg weinig mensen, mens, maak je niet zo druk! Doe ik lekker toch wel! Ik moet hem ook nog voorbrengen, nou, na 53 km wordt dat vaak toch best wel lastig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:12

je hebt les om beter te worden en zo te blijven ik bedoel zelfs anky van grunsven heeft nog les nodig
dus kinderen die dat zeggen vind ik een beetje raar sorry dat ik het zeg!

I just can watch it over and over again... It’s not just for days but for weeks you know!.. and then after a month.. it’s brand new again!.

lees hier mijn zelf geschreven verhaal!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:37

cool.. is idd heel herkenbaar. Zo vaak zie je mensen echt kijken als je zegt dat je les hebt terwijl je meer als 8 jaar rijdt, om maar niet te hebben over het begrip 'paardrijden is geen sprot, het paard loopt toch voor je, jij hoeft alleen mara te zitten"! (tot ze zelf een keer hebben gereden...hihi/gnagna)

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:28

ff offtopic...maar eeh, ik wist gewoon dat Margreet haar verhaal zou beginnen met "Kennen jullie dat?" Lachen Heel gek Haha!

Maargoed, nee, gek genoeg is me dat nog nooit gezegd. Je zou het wel verwachten van mensen die er niet zo veel kaas van hebben gegeten. Maarja, ook ik vind dus dat je nooit uitgeleerd bent. Ik zou mijn paardje best zelf kunnen beleren, maar toch ben ik te onzeker om het zelf te doen, juist omdat je nooit uitgeleerd bent, en daarom ben ik bang dat ik de basis er verkeerd inbreng?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 22:44

XoNo schreef:
ff offtopic...maar eeh, ik wist gewoon dat Margreet haar verhaal zou beginnen met "Kennen jullie dat?" Lachen Heel gek Haha!


Haha! Ben ik zo voorspelbaar? Haha!

Nulla tenaci invia est via

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:08

MIin vader weet nu wel beter. Sinds vorig jaar oktober rijdt hij op mijn paard. Hij had nog nooit gereden, zelfs niet op een paard gezeten. Maar hij heeft nu donders goed door dat er heel wat bij komt kijken. OK, hij rijdt veel met me buiten (ik fiets er dan naast, nadat ik de eerste helft heb gereden en hij gefietst). Stap en draf heeft hij proma onder controle. Hij heeft een paar keer in galo gezeten, doordat Des ervan door ging, maar uit zichzelf galopperen durft ie nog niet zo heel goed...
Binnenkort maar weer een paar keer in de bak oefenen, voorlopig kan ie eerst niet rijden omdat ie nogal last van de rug heeft...

Zelf zou ik dolgraag weer les hebben, gewoon om toch weer een nette houding te krijgen en hulp bij wat kleine dingen. Bovendien weet ik dat mijn paard vrij goed dressuur kan, maar ik zelf rij nog op een lager nivo, gewoonweg doordat ik het nooit geleerd heb (wijken en schouderbinnenwaarts gaat nog, maar dan houdt het ook wel op).

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 14:11

haha, ja dat had ik laatst ook.

persoon: " heb je wat te doen vanavond"
ik: Ja, ik heb les met m'n paard"
persoon: Maar je bent toch al goed?
ik: kan nog beter!


Kreeg ik een wazige blik en de vraag * krijg je dan geen diploma of rijbewijs net als bij een auto" ?

Haha, ik moest echt lachen, heeft ongeveer een half uur geduurt voordat ik diegene had kunnen overtuigen dat iedereen bij kan leren!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 17:16

Ik ken de vraag. Sommige mensen hebben er ook moeite mee om te begrijpen dat je ook les nodig hebt om dressuur te doen. Springen, ja dat lijkt hun nog wel moeilijk, en les nemen zal dan ook wel nodig zijn. Maar, altijd maar opnieuw die rondjes rijden, wat is daar nou aan...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 17:27

Margreet"]
[quote="XoNo schreef:
ff offtopic...maar eeh, ik wist gewoon dat Margreet haar verhaal zou beginnen met "Kennen jullie dat?" Lachen Heel gek Haha!


Haha! Ben ik zo voorspelbaar? Haha!
[/quote]

Ik denk het Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 22:58

XoNo"]
[quote="Margreet"][quote="XoNo schreef:
ff offtopic...maar eeh, ik wist gewoon dat Margreet haar verhaal zou beginnen met "Kennen jullie dat?" Lachen Heel gek Haha!


Haha! Ben ik zo voorspelbaar? Haha!
[/quote]

Ik denk het Lachen
[/quote]

Nou, lekker dan... Haha!

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, amaniblauw, criollo_yess, hollie, josien_m_, Macs, noox, Poldermenner, Swift, Tajmahal, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 111 bezoekers