rare verjaardag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

rare verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-02 11:03

Ter ere van mijn verjaardag gisteren waren mijn moeder, zus en vriend mee naar Sefja. Op stal aangekomen viel het me op dat haar klieren waren opgezet. Ze maakte verder geen zieke indruk at goed etc.. In overleg met een stalgenootje haar temperatuur opgenomen, 39,8. Ik schrok me wild en heb meteen de dierenarts gebeld die zou om 17.30 komen. Dit was ook niet zo'n leuke verassing voor moeder zus en vriend, ons etentje 's avonds kwam in het gedrang en ik was niet meer aanspreekbaar. Gedachtes aan droes, quarantaine en heel veel zorgen....

Mijn zus was ondertussen in haar goede kleren de wei maar gaan uitmesten (lieve zus)

Toen op het briljante plan gekomen de temperatuur nog een keer opgenomen, nu met een andere thermometer. Resultaat 37,5.. Ter vergelijking nog een keer, weer 37,5 (arme Sef, nu begon ze er wel genoeg van te krijgen. )

Toevallig was er een andere dierenarts op stal die ik heb aangeschoten. ze wilde wel even komen kijken. Nogmaals haar temperatuur opgenomen en klieren gevoeld. Niks aan de hand. Geen verhoging en de opgezette klieren kwamen 99% zeker van het korte gras (ze is erg op rantsoen). Een erg tof mens trouwens, ze heeft haar gewoon gratis even bekeken (ze weet niet eens wie ik ben..)
Misschien wil ik haar wel als vaste dierenarts.

Ik heb de andere dierenarts afgebeld en ben toen toch nog maar even gaan rijden. Er zijn foto's gemaakt met de digitale camera. Dus binnenkort komen er foto's van Sefja in tolt.

Toen nog lekker gegeten en naar de film geweest.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:17

Poeh wat een opluchting!! (Nog gefeliciteerd trouwens! Toch nog een leuke dag gehad verder?)

Toon heeft ook vaak dikke klieren van het te fanatiek gras eten, nu ik dat weet maak ik me er niet zo druk meer om, maar ik hou het wel altijd in de gaten. Voor hetzelfde geld is er een keer wat anders aan de hand en denk je: o, die klieren weer door dat gras....

Ik wacht vol ongeduld op de töltfoto's van Sefja!

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:39

heb jij ff een geluk dat het geen droes is. zo is de hond van mijn zus een keer op der verjaardag afgemaakt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 08:29

Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent en dat nog wel op je verjaardag. Blij dat ze niks heeft Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 08:55

Das schrikken op je verjaardag, en op elke dag uiteraard...
Fijn dat er een andere DA aanwezig was en er niks aan de hand bleek.