Twee hele fijne dagen,en goed nieuws!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Twee hele fijne dagen,en goed nieuws!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 20:28

Zondag was ik voor mijn doen vroeg op de manege (12 uur) en ik besloot Jeems van het weiland af te plukken om even lekker te gaan rijden.Helaas was het snertweer maar dat deert mij niet,aangezien we een lekkere grote binnenbak hebben Vork Jamey gepoetst en opgezadeld,en lekker even wezen rijden.Helaas waren er een paar fijne koters in de bak die je uit begonnen te schelden als je bijna tegen hun op knalde,terwijl hun toch echt degene waren die niet konden sturen Frusty Ben even flink uitgescholden door een grietje,die haar pony niet in de hand hield...Maar dat boeide me niks,ik ging fijn door met rijden Schijnheilig Nadat ik gereden had had ik Jeems even lekker afgespoten op haar beentjes.Trouwens,ik had voor mijn eindrapport een superstoer lila shabrak gekregen,dus die had ik gister uitgetest,stond echt super! Na het afspuiten heb ik Jeems op stal gezet,die toch behoorlijke dorst bleek te hebben.Wat is nou het eufel: Jamey drinkt niet uit de sloot op het weiland.Dus ik heb Jamey (de scheiterd Boos! ) maar even in haar stal met tussenpozen laten drinken.

Maandag (vandaag): Jamey van het weiland afgeplukt,het zou weer een dag worden met rijden Lachen Jamey was erg vies,ze zat onder de modder en had een hoefafdruk op haar schouder Verdrietig Ik heb Jamey lekker gepoetst,en daarna met babydoekjes afgemaakt.Jamey was erg braaf.Ook vandaag ging ik weer rijden,toen mevrouw net een beetje los begon te komen ging ze klieren.Dat wil zeggen: niet voorwaarts willen en om de haverklap stoppen.Ik heb op haar nog nooit met zweep gereden,maar vandaag dreef ze me tot het uiterste met dat iritante gedoe.Ik dus een zweepje vragen aan een vriendin van mij,en toen had mevrouw het eindelijk door.Ze liep na in aanraking gekomen te zijn met het zweepje geweldig.Eindelijk kan ze goed aangaloperen zonder eerst keihard te gaan draven,en ook haar galop is een stuk rustiger geworden.Een hele verbetering dus! Nog wat dingetjes geoefend en daarna Jeems afgezadeld,eten gegeven en op het weiland gezet.Ze croste lekker naar haar vriendin Windy met veel gehinnik *LOL* Toen ik net terug was kwam mijn moeder,en ze had goed nieuws.

Het goede nieuws: Mijn moeder heeft al tijden lang een hoge bloeddruk,
en ze moet veel medicijnen slikken.Nadat ze in de winter "even van de wereld was" en wij 112 hadden gebeld was het zaakje aan het licht gekomen.Mijn moeder had verkalkte halsslagaders waardoor er weinig bloed naar de hersenen komt.De arsten wouden eerst dat gedeelte "schoonschrapen" maar ze hebben vandaag besloten dit met medicijnen te doen.Mijn moeder moest het altijd rustig aan doen,maar als de medicijnen goed aanslaan (d.w.z: als ze er niet alergisch voor is (er wordt eerst een bloedtest gedaan)) dan mag ze over 1/1½ jaar weer gaan werken (en dat is mijn moeders droom)! Ik ben zo blij voor haar! Lovers Lachen

P.s Mijn vriendin zei dat Jamey vandaag wel uit de sloot had gedronken (*hehe,eindelijk!*)