Wat moet ik nou??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Wat moet ik nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 15:49

Ik moet het echt even van me afschrijven en ik hoop op wat zinvolle adviezen, want alleen kom ik er echt niet meer uit Huilen
(en alvast sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat sommige toch de moeite nemen om het te lezen).

Ik zal bij het begin beginnen. Onze paarden staan hier aan huis. Mijn zusje heeft (had) een paard en ik een. In November 2005 zat mijn zusje te overwegen om haar paard te verkopen i.v.m. studie. In Maart hakte ze definitief de knoop door: ze verkoopt Tycho en stopt met rijden.
De redenen etc. zijn hier door te lezen, maar zijn niet relevant voor het verhaal:
Universiteit en een paard hebben..?
In November zat ik al te bedenken hoe ik het op ging lossen dat Rongo alleen kwam te staan. Er moest gezelschap bij komen.
Op 12 januari kreeg ik een PB van iemand. Ze zocht een stalling voor haar nog te kopen paard. Ik kon mijn geluk niet op: dit was de perfecte oplossing. Ze zou eind mei haar paard pas gaan kopen. Dat was eigelijk helemaal perfect, want dat was ook ongeveer te tijd dat we Tycho zouden gaan verkopen.
Goed, we konden met een gerust hart Tycho verkopen. Alles was geregeld…

Eind mei. Het meisje wat hier op stal komt is klaar met haar examens en mag dus haar paard gaan kopen. Maar ze wil liever eerst even op de uitslag wachten van haar examen. Oké, kan ik begrijpen.
Inmiddels is het midden juni, Tycho is verkocht. Maar er staat nog geen paard bij Rongo.
Ik informeer weer bij dat meisje of ze al een paard heeft gevonden (ik heb zelf ook, samen met Len, meegeholpen met zoeken naar paarden btw). Ja, ze heeft wel een paard op het oog. Maaaar, ze wil eerst op vakantie. *zucht*, ja we wachten wel drie weken.

Ondertussen kwijnde Rongo weg. Er zat niet veel leven meer in hem en hij hoestte constant. Dit verhaal vertelde ik op de zorgboerderij waar ik stage loop. En mijn stagebegeleidster kwam met een fantastisch idee; ik mocht een pony van de zorgboerderij zolang bij ons stallen.
Onze vakantiegast @ work

In de tussentijd wachtte, en wachtte, en wachtte ik totdat ik iets hoorde van dat meisje. Ik had al langer het idee van: zij gaat never nooit geen paard kopen. Dus ik zette een advertentie op Marktplaats en Bokt om iemand anders te vinden. We hebben 3 stallen. Dus mocht ze toch willen komen, dan kan het toch nog altijd. Diezelfde dag kwam het meisje online op MSN en heb ik maar op de man af gevraagd of ze überhaupt nog ooit een paard gaat kopen. Helaas werden mijn vermoedens waar: het ging niet door.

Gelukkig had toch nog iemand gereageerd op de advertentie over de stalling. Ze is komen kijken, maar dit gaat ook niet door. (de redenen laat ik achterwege). We hebben toen ook besloten dat er hier niemand op stal komt. Dit omdat we dan onze privacy verliezen en omdat ik daar waarschijnlijk net zoveel tijd mee kwijt ben, dan met twee paarden voor mezelf.

Al met al gaan we er dus zelf een paard bij kopen. Onze eerste gedachte was: we kopen dat paard van de zorgboerderij. Want het gaat hartstikke goed met haar en Rongo, met mij en met mijn ouders. Helaas waren de mensen van de zorgboerderij op vakantie, dus ik moest een week wachten totdat ik het kon vragen.

Omdat ik al bang was dat we Elske (het paard van de zorgboerderij) niet konden kopen, ben ik alvast gaan rondsnuffelen op diverse site’s. Maar mijn god, wat zoek ik eigelijk??????????

Vandaag ben ik naar de eigenaresse van Elske gegaan. En helaas, ze is niet te koop.

Dus nu ben ik op het punt aangebroken waar ik jullie hulp bij nodig heb. Wat voor paard zoek ik???

Mijn persoonlijke situatie: ik zit nog op school (2 dagen per week), loop stage (22 uur per week), werk 4 uur per week en heb echt een bult huiswerk. Ik doe nl. de versnelde opleiding, dus je moet erg veel thuis doen. Daarnaast studeer ik dit jaar af en heb ik nog best wel wat werk ermee.
Dus echt veel tijd om 2 paarden intensief te trainen heb ik (vrees ik) niet.
Maar in januari zou ik klaar moeten zijn met school. Als het goed is, zijn dan ook de appartementen klaar die boven een pensionstal gebouwd worden. Daar zou ik het liefst willen gaan wonen en dan mijn paard daar in de pensionstalling.
Eén paard is nog wel te betalen, maar twee paarden???
Dus tegen die tijd zou ik het “tweede paard” weer moeten verkopen. Maar goed, dat van die appartementen is nog niet zeker. Misschien blijf ik nog wel heel lang hier thuis wonen. Daar durf ik nu niets zinnigs over te zeggen, maar moet wel meegenomen worden in de overweging.

Ons pap heeft een budget van 1000 euro voor een paard. Ik weet het, het is niet veel, dus de keuze aan paarden wordt nog eens een stuk kleiner.

“Soorten” paarden en mijn mening:
- een Shetlander: wil ik niet. Dan moet er teveel aangepast worden bij ons. Het is hier echt ingericht voor grotere paarden.
- Een afgekeurd paard/gezelschapspaard: zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat ik er dadelijk mee zit te kijken als hij/zij verkocht moet worden omdat ik verhuis.
- Een kleine pony: kan ik niet zoveel mee. Ik kan niet mennen en ben te groot/zwaar om erop te rijden. En een bijrijdster wil ik al helemaal niet (kost teveel tijd).
- Een “sportpaard”: ik vind het zo sonde dat ik gewoonweg de tijd niet heb om er twee te trainen. Bovendien kost een leuk “sportpaard” iets meer dan 1000 euro.
- Een Fjord: dit is de keuze die ons pap mij nu aandringt. Opzich wel leuk en aardig.
- Een veulen: dit is mijn keuze. Het veulen zou dan tot januari hier staan, samen met Rongo (kan dat, of zou die gelijk de opfok in moeten?). Stel dat ik dan naar die pensionstal zou gaan, dan kan het veulen mooi de opfok in. Tegen de tijd dat het veulen 3 jaar is, is Rongo 18 jaar.
Maar….. Stel dat ik niet naar die pensionstal ga, wat dan??
En kan ik dat wel? Een veulen?? Ik twijfel echt aan mezelf of ik het zou kunnen. Maar ik weet van mezelf dat ik me altijd onderschat. Ik heb stage gelopen op een springpaardenhandelsstal, werk in de vakanties op een pensionstalling en we (m’n zusje en ik) hebben Tycho zelf zadelmak gemaakt en maniertjes bijgeleerd.
Overigens heb ik al een zeer leuk veulen op het oog!

Vanavond gaan we het er thuis nog eens over hebben. Ik wist verder niemand die ik kon bellen voor raad. Dus voor de eerste keer vraag ik Bokt om raad…..

Alvast hartstikke bedankt voor de reacties.

Anick

Re: Wat moet ik nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:55

Lastige keus!

Maar als ik jou was zou ik dan voor de fjord gaan, of haflinger of iets dergelijks. Het zijn sterke paardjes en kan er gewoon lekker op rijden. Je hoeft ze niet intensief te trainen en zijn leuke paardjes al zeg ik het zelf.

Veel suc6 met de keuze! En ik hoop dat je een leuk paardje vind.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 15:58

Ja dat vind ik ook het voordeel van een Fjord: die kan even stilstaan en die kun je daarna weer oppakken. Zoiets moet ik sowieso hebben.
Haflingers staan mij op de een of andere manier totaal niet aan. Da's gewoon persoonlijk.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:01

Het is een moeilijke optie.
Een veulen is wel leuk omdat de band tegen de tijd van inrijden al sterker ligt, alleen is opfok wel genoodzaakt. Optie voor opfok je zou 2 veulen bij elkaar kunnen zetten maarja dan zit je dus aan huis met 3 paarden, dus lijkt mij ook niet echt de perfecte optie dan. De fjord ja die optie kan je ook nemen, maar je krijgt dan weer van lukt het die 2 samen. Fjorden zijn vanzichzelf erg koppige en eigenwijze beesjes, maar veel ook wel geschrikt als gezelschap. Wat ik laatste tijd zelf veel op marktplaats ziet staan is dat mensen hun paard op leeftijd verkopen wegens verschillende omstandig heden, dus veel training ect heb je dan niet nodig. En het bejaarde paardje kan van zijn oude dagen genieten, en jou paard heeft er een vriendje bij. Dus dan heb je 2 paarden die je erg gelukkig maakt.

Liefs prissey

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:02

net als nickjuh zou ik voor een fjord en dergelijke gaan.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:03

Ik had een leuk veulentje gekocht het kost niet veel en je hoeft er niet veel tijd aan te besteden.

Het is inderdaad een lastige keus.

Maar een fjord kost toch wel snel 1300 euro of je moet een veulen kopen

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:05

Je zegt een shetlander niets te vinden omdat je veel aan moet passen.
Ik heb ook een shetje en we hebben heel handig een deurtje in de stal gemaakt zodat zij toch over het deurtje kan kijken.
Ik wil evt. wel een foto maken ter voorbeeld.
En op de wei hebben we gewoon een draadje extra gespannen opdat ze niet onder de omheining heen kan komen.
Ik vind het heel fijn een shetlandertje omdat er geen gevaar is dat ze mijn wedstrijdpaard in de wei kan verwonden.
En ze zijn echt leuk.

Veel succes met je zoektocht Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:07

Er is de mogelijkheid om het veulen van de zorgboerderij hier neer te zetten. Maar ik durf niet te zeggen voor hoe lang. Misschien ook tot begin januari.
En een oud paard. Ik wil niet na b.v. een jaar alweer afscheid moeten nemen als die komt te overlijden, daar ben ik echt helemaal niet goed in (wie wel).
Maar stel dat die een paar jaar meegaat, dan zit ik daar dan weer mee zit op die pensionstal. Dan moet ik weer voor 2 paarden betalen. En een oud paard verkopen is ook geen doen.

Et doet me wel erg goed om m'n verhaal hier kwijt te kunnen. Alle spanningen van de afgelopen maanden komen eruit Huilen

Edit: die 1000 euro is niet helemaal bindend. Want dat is gewoon niet echt haalbaar. Dus wat eroverheen moet kunnen. Tis meer een richtlijn. Wat me overigens best pissig maakt, want Lenn (m'n zusje) heeft nu al 3 paarden gehad en Rongo is mijn aller eerste paard. Maar ons pap en mam willen niet te ver in de toekomst kijken, omdat Rongo nog best wel wat jaren mee kan gaan.

En over die shetlander: misschien is het toch wel een optie.

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:13

ik heb je verhaal ff snel gelezen,
maar er zijn (wat ik welleens op marktplaats lees) soms
mensen die bijv. voor een jaar naar het buitenland gaan, en hun paard niet willen verkopen, en willen stallen bij iemand die ervoor zorgt en rijd.
zoiets zou ik al eerste naar gaan zoeken.

je heb ook paarden in bruikleen, enz.

mocht dat allemaal niet lukken zou ik idd ook gaan voor een fjordje.
succes!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:15

Over 5 maanden is het al half januari. Als er een zeer reële kans is dat je tegen die tijd in een appartement bij de pensionstallen gaat wonen en dan geen tijd/geld meer hebt om 2 paarden te onderhouden zou ik in ieder geval voor die 5 maandjes geen paard erbij kopen.

Wil je toch percé een paard kopen dan zou je kunnen gaan kijken voor een paard wat er aan toe is om nu zadelmak gemaakt te worden. Uit je verhaal begrijp ik dat je je eigen paard ook ingereden hebt dus neem ik maar aan dat je dat kan. Als je dan na een paar maanden toch op die pensionstal gaat staan kun je dat paard dan weer verkopen als goed ingereden paard en brengt ze waarschijnlijk meer op dan wat jullie er voor betaald hebben. Waarschijnlijk heb je zo'n paard niet voor 1000 euro maar als je hem over 5 maanden met winst kan verkopen dan kun je er nu misschien iets meer aan besteden.
Moet daarbij wel zeggen dat ik geen idee heb wat onbeleerde en ingereden paarden moeten kosten/opbrengen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:16

Ik heb je een PB'tje gestuurd Lachen

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:17

als ik jou was zou ik gaan voor een shetlander, je hoeft ze niet te rijden, wat dus een hele hoop tijd scheelt en het zijn leuke gezelschapdiertjes!

*edit* een meisje van de club heeft ook een pony die niet alleen kan staan en die hebben ook een minishetje gekocht van iets van 90 cm ong. Nu gaat het hartstikke goed met die pony en heeft geen heimwee meer Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:22

Pareltjuh schreef:
ik heb je verhaal ff snel gelezen,
maar er zijn (wat ik welleens op marktplaats lees) soms
mensen die bijv. voor een jaar naar het buitenland gaan, en hun paard niet willen verkopen, en willen stallen bij iemand die ervoor zorgt en rijd.
zoiets zou ik al eerste naar gaan zoeken.

je heb ook paarden in bruikleen, enz.

Da's inderdaad ook een hele goeie! Maar ik denk dat ons pap dat niet goed aandurft. Ik zal het vanavond toch eens aankaarten.

lindsey schreef:
Over 5 maanden is het al half januari. Als er een zeer reële kans is dat je tegen die tijd in een appartement bij de pensionstallen gaat wonen en dan geen tijd/geld meer hebt om 2 paarden te onderhouden zou ik in ieder geval voor die 5 maandjes geen paard erbij kopen.

Wil je toch percé een paard kopen dan zou je kunnen gaan kijken voor een paard wat er aan toe is om nu zadelmak gemaakt te worden. Uit je verhaal begrijp ik dat je je eigen paard ook ingereden hebt dus neem ik maar aan dat je dat kan. Als je dan na een paar maanden toch op die pensionstal gaat staan kun je dat paard dan weer verkopen als goed ingereden paard en brengt ze waarschijnlijk meer op dan wat jullie er voor betaald hebben. Waarschijnlijk heb je zo'n paard niet voor 1000 euro maar als je hem over 5 maanden met winst kan verkopen dan kun je er nu misschien iets meer aan besteden.
Moet daarbij wel zeggen dat ik geen idee heb wat onbeleerde en ingereden paarden moeten kosten/opbrengen.

De eerste alinea: mijn paard heeft 3 weken alleen gestaan. Maar hij kan gewoon niet alleen. Hij kwijnt helemaal weg. Hij heeft een ander paard nodig om goed in z'n kop te blijven zeg maar. (iemand om mee te spelen).
Een andere optie: schapen o.i.d. (heb jij niet gezegd, maar alvast), daar zou ik Rongo echt helemaal niet blij mee maken. Het moet echt een paard zijn.

En een paard inrijden: toen waren we met z'n tweeën (m'n zusje en ik). Nu ben ik alleen Zij zijn groot en ik is klein!
En het lijkt me erg leuk om zo'n paard dan juist hogerop te rijden (als ik dat al kan Nagelbijten / Gniffelen).
Dat veulen is voor mij juist met het oog op de toekomst. Als Rongo er dadelijk niet meer is, dan zou ik wel graag weer een nieuw paard willen hebben. Maar de paarden die ik dan zou willen, die zijn bijna niet te betalen (mooi paard, rond de 6 jaar, fijn aangereden).

Een shetlander ga ik toch ook wel meenemen in de overweging.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 14-08-06 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:26

Tja denk dat je 3 optie's hebt.
Aan een oud(er) paard zou ik persoonlijk niet beginnen.
Ik zou voor een shet(oid), fjord of veulen erbij gaan.
Het veulen hoeft niet perse in een opfok die van mij staat daar ook helemaal niet.
Een fjord is een goede optie een leuke 3 jarig ding heb je wel voor een €1000,-(nog niet ingereden)
En dan de shetlander, tja qua aanpassen is het misschien iets lastiger maar de koopprijs/onderhoud en etc ligt ook een stuk lager!
Je moet doen wat je zelf vind, en geloof me je komt nooit thuis met wat je nu in je hoofd heb! Haha!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:34

Heb je verhaal gelezen, het is inderdaad lastig.

En idee is om een 2-jarige te kopen. En om die in te rijden als je klaar bent met school en dan te verkopen. Je krijgt er dan ook meer geld voor terug.
Of tenzij je geen tijd hebt om een paard in te rijden, kun je voor de 1-jarige gaan. Jij ziet het paard vaak en kan dan de koper al een beetje vertellen wat voor paard het zou kunnen gaan worden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:16

Ik zou voor een twenter/ bijna 3 jarige gaan. Die kan nog altijd nog een jaartje op het land.

Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:18

meid, is toch geen probleem, je gaat naar de eerstvolgende paardenmarkt en haalt daar een shet weg voor 50 euries......... Shet blij, jij blij, paard blij........ iedereen blij Haha!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:38

Toch vraag ik me af of je niet nog eens moet heroverwegen om een paard in pension te nemen? Dan hoef je geen beslissing te nemen over je aanschaf.

Ik heb zelf 2 boxen, 1 voor mijn eigen paard, en 1 die ik verhuur. De boxen staan op ongeveer 20 meter afstand van mijn huis dus echt ontzettend vlakbij. De 'truc' die ik al jaren toepas is dat je duidelijke regels moet invoeren en je pensionklant daar ook aan houden. Ik heb nu 10 jaar dezelfde op stal staan, en 's zomers -als het vaste paard op vakantie gaat voor een paar maanden- nu 3 verschillende mensen en paarden voor tijdelijk gehad, en ook dat was allemaal geen probleem. Ik zal niet zeggen dat er nooit iets is, maar in alle redelijkheid is het prima te doen, en op zijn tijd ook nog echt gezellig. Een goede voorselectie is echter zeer belangrijk! Uiteindelijk zeg ik altijd maar: er is er hier 1 de baas, wie dat is moge duidelijk zijn...

Mijn privacy is nauwelijks in het geding, en weet dat ik heel erg op mijn privacy gesteld ben! Niemand (noch eigenaar noch bijrijders) loopt bij mij zo naar binnen.

Grote voordeel: je hebt inkomsten (naast de onkosten, dat mag ook want je stelt ook de accommodatie ter beschikking), de kosten voor het paard zijn niet voor jou, geen risico's.

Je kan ook nog mijn tweede, lang geleden bedachte, plan uitvoeren: het zieligste paard van de veemarkt kopen en die helemaal opknappen, zo weer een goede kans in het leven geven en verkopen. Als ik 'ooit' geld zat heb doe ik dat met mijn 2e box. Maar ja...

Succes met je beslissing!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:55

Persoonlijk zou ik gaan voor een veulen. Aangezien Rongo tegen die tijd dat het veulen 3 is, 18 jaar is. Zo kun je rustig een band opbouwen met dat veulen en Rongo staat niet alleen.

Daarnaast denk ik dat je wel de capaciteiten hebt om een paard in te rijden en anders breng je hem tegen die tijd naar iemand die dat beter kan.

Succes met je keuze!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 17:04

[edit]foutje[/edit]

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:05

Het probleem met een paard kopen is dat ik betwijfel of jij een paard kan verkopen, en daarbij lijkt een shet of fjord me niet makkelijk te verkopen. En wat een veulen/jaarling/twenter betreft, ik vind dat die met zijn soortgenoten dag en nacht op de wei hoort te staan.

Ik zou iemand zoeken die zijn/haar paard ergens neer wil zetten, die daar een bepaald bedrag in de maand voor wil betalen (wat wij kwijt zijn aan onkosten) maar die het paard door wat voor omstandigheden dan ook niet komt berijden zodat je toch niet je privacy verliest.

In ieder geval geen overhaaste dingen gaan doen en veel succes.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:34

Een vriend van mij heeft een paard met een (zeer)ernstige peesblessure. Hij is al een eind opgeknapt (van stokkreupel naar "behoorlijk" kreupel) hij wilde dit paard tot het eind van de zomer geven en dan "de" beslissing maken. Voor alle duidelijkheid, ik heb dit niet overlegd met hem...maar nu ik dit lees, misschien kunnen jullie elkaar helpen. Jij hebt dan een "tijdelijke" oplossing, en hij hoeft dan geen torenhoge stalling te betalen (misschien gewoon kostprijs ?)
Het is een volbloed van ongeveer 1.63cm en 20 jaar oud. Admiraal (zo heet hij) zou wel zo veel mogelijk weidegang moeten hebben.

Als het je wat lijkt dan stel ik het voor, dan kunnen jullie kijken of jullie er uit komen samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:27

Ik heb als gezeldschap voor Kawa toen ook een veulen gekocht, Zanda

Dat klikte direct erg goed. Kawa was net een moedertje Lachen

Ook ik had nog nooit een veulen gehad en was bang dat ik dat allemaal verkeerd deed.
Maar het lijkt mee te vallen Lachen

Ik heb net gedaan alsof het een 3 jarige was die niet veel kende
Rust waar nodig
geduld bij nieuwe dingen
Maar streng bij bijten, kappen of dat soort dingen.

Ik vind het erg moeilijk om bij zo'n klein ding snel het karakter te zien.
Hij was nog half schuw.
Maar ik had me bedacht, als hij 2,5 is en ik vind zijn karakter niet leuk, ga ik geen tijd in hem stoppen om hem zadelmak te maken. Dan verkoop ik hem.
Is hij wel leuk, ga ik hem leren longeren enz.

Dat laaste is bij Zanda het geval.
Is hij voor mij fijn te rijden blijft hij langer.
Heb ik geen klik onder het zadel, gaat hij als nog (al zal ik het daar erg moeilijk mee hebben)

Zanda staat ondertussen ook in de opfok, hier aan huis Haha!
Maar ik heb nu niet direct het idee dat hij iets gemist heeft met alleen Kawa. Daar was ik eerst wel bang voor.
Met Kawa stoeide hij ook. Nu doet hij hetzelfde met de jongere paarden.
En elke morgen en elke avond staat Zanda bij de draad als ik Kawa (en ondertussen 1 pernsionpaard) buiten en binnen zet.
Hij was daarmee grote vriendjes en ik heb het idee dat hij eigenlijk ook best weer graag bij hun zou willen staan.

Al met al, met dit lange verhaal
Ik heb geen spijt van een veulen toen
En als ik zou willen krijg ik het aankoop bedrag zeker weer terug

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:10

een fjord is leuk! maar je kan ook een ouder groot paard nemen waar niet zo vaak meer op gereden hoeft te worden.. en een veulen hoeft echt niet persee in de opfok, als je andere paardje ook speels is.. of neem twee veulens, je hebt 3 stallen, en je kan er later altijd nog 1 verkopen!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:01

Als het goed is komt er hier nu een 20 jarige te staan, die lekker van zijn pensioen mag gaan genieten.
Ik wil er nog niet teveel over juichen, want ik ben een beetje huiverig geworden na de voorgaande gebeurtenissen.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en meezoeken! Ook de mensen die me gePB't hebben.