Eerste keer buitenrit met Cres

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jura

Eerste keer buitenrit met Cres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 16:09

Dit is eigenlijk een verslag van gisteren maar toen had ik geen tijd om het te maken. Ik ben gisteren een buitenrit wezen maken met Cres. Ik ging met 2 anderen mee. Ik had Jur al gereden en ik had wel zin om mee te gaan en de enige die overbleef was Cres! *LOL*

Dit was de eerste keer voor hem maar het moest er toch maar eens van komen. Ik ging er zo fris vanuit zijn stal opzitten, en hoopte dat niet onderweg niet zou exploderen. Haha!

We vertrokken en hij was meteen heel voorwaarts, af en toe wat dribbelig en stapte heel hard. Er kwamen 2 grote trekkers met aanhang langs, maar de andere 2 lieten die keurig afremmen en Cres reageerde er eigenlijk niet echt op. We gingen naar het kanaal. Voor we het kanaal opgingen, waren er langs een weg hele brede bermen. Daar gingen we draven. Cres was super braaf, lekker voorwaarts gedraafd. Hij is ook helemaal niet plakkerig naar andere paarden toe, hij let meer op andere dingen dan op paarden in zijn buurt. *LOL*

Toen kwamen we op het kanaal. Het waaide hard dus er waren wat golven en er kwam een boot langs. Cres wist niet wat hij zag! Volgens mij heeft hij nog nooit een kanaal en boten gezien! Hij verstijfde een beetje en begon wat te dribbelen. Maar toen hij zag dat de andere 2 paarden redelijk rustig bleven, werd hij ook braaf. Er kwam nog een auto van de PTT langs en ook daar schrok hij niet van. Toen nog een fietser en dat vond hij wel een beetje eng. Toen gingen we draven in de berm. Het ging behoorlijk hard en ik kon hem bijna niet uitzitten! *LOL*

Daarna gingen we in galop. Ik reed als tweede en Cres kon nog niet rustig genoeg galopperen om achter de voorste te blijven (ook een pittig paard trouwens!) en daarom liet ze me voorop. Cres ging lekker hard en de tranen gingen over mijn wangen door de wind. Wat een geweldig gevoel geeft dat paard je toch! Hij maakte ook om de zoveel meter een wissel! Cool

Op een gegeven moment haalde we die boot weer in en er kwamen nog 2 boten ons tegemoet. Dat vond hij wel eng en daardoor sprong hij even op het asfalt, maar ik kon hem wel houden. Hij ging helemaal niet aan de kletter ofzo. We gingen weer draven en daarna stappen. Cres was behoorlijk nat. Verder hebben we lekker gestapt. Toen we van het kanaal af gingen kwamen we op een weg waar een heleboel paarden stonden in de weilanden. Er waren ook wat veulens, en Cres begon naar ieder veulen te hinniken! Lovers

Toen we weer thuis waren heeft hij wat lekkers gekregen en mocht hij weer de wei in. Wat heeft hij toch een super karakter, je kan echt alles met dat paard! Weer een ervaring er bij...

Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:12

Lekker hoor!

Ik lees zowiezo allen maar positivo's op verslag vd dag!
Iedereen heeft een heerlijk weekeind met paard achter de rug Lovers Cool

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:20

Fijn zeg, heerlijk zo'n paard waar je alles mee kan. Hoe lang is dat stuk langs het kanaal eigenlijk, en hoe breed.

Overigens kunnen jullie wel een keer mee naar het dijkgatbos. Kan Cres ook springen *LOL* En misschien heeft hij niet zoveel watervrees als Max. Misschien gaat Fitz ook wel mee, leuk voor een beetje afwisseling toch.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 17:09

Hartstikke goed Maartje! Super dat Cres alles zo makkelijk oppakt!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:07

Klinkt als een heerlijke stevige rit....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 08:22

Astrid, ik heb geen idee hoe lang het is, maar je kan het zo lang maken als je wilt want de dijk gaat toch om heel de Beemster heen? Maar wij hebben een stuk kanaal gepakt van de Jisperweg totdat je weer bij de Zuiderweg uitkomt maar dan zijn we weer verder de dijk opgegaan en via de Volgerweg terug. De bermen zijn breed genoeg om te rijden, alleen was het gras wat lang en dan kan je niet zo goed zien of er eventueel een kuil zit.

Het zat al in de planning om binnenkort met een stel naar het bos te gaan, we kunnen dan inderdaad ook met jou mee. Eigenlijk zoek ik dan nog iemand die op Jur mee kan, want anders blijft zij alleen achter en dat vind ik zo zielig. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie