Jasmijn op kraamvisite

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

astridh

Jasmijn op kraamvisite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 04:50

Gisteravond is Jasmijn komen kijken naar ons kleine wondertje Valencia. Ik had moeder en dochter in de boomgaard gezet zodat ze lekker konden rennen. Valencia (afgelopen zondag geboren) wordt met de dag brutaler en neemt al regelmatig een sprintje waarna moeder er doodzenuwachtig achteraan rent.
Afbeelding
Het binnenhalen ging niet echt gemakkelijk. De merrie is een ontzettende moederkloek en gaat helemaal door het lint als ze haar kind niet ziet. En dat kind begint nu eenmaal al een beetje eigenwijs te worden en loopt niet vlak achter haar moeder aan, vandaar dat ik enkele keren bijna door Jet onder de voet gelopen werd als ze zich omdraaide en terug wilde rennen. Met hulp van Jasmijn kregen we moeder en kind uiteindelijk in de stal waarbij het nog enige tijd duurde voordat Valencia de box in ging bij haar hysterische moeder. Ze vond het leuker om bij Jasmijn te staat *LOL*

Tijdens het buitenlopen heeft Jet een wondje boven haar oog opgelopen, het was niet groot maar wel diep Huilen dus toch maar de DA gebeld, het was toen al 20.30uur. De DA had nog spreekuur en kwam uiteindelijk om 22.45uur. Hij vond wel dat het gehecht moest worden maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als de DA bij haar in de buurt kwam werd ze een beetje hyper. De praam had geen enkel effect dus uiteindelijk heeft ze een prikje gekregen waarna het gelukkig goed ging. Even daarna toen we nog bij de stal stonden begon het allemaal een beetje te draaien in mijn hoofd. Ik ging maar even tegen de strobalen staan om een beetje steun te hebben maar voor ik het wist was ik even helemaal weg. Ik kwam weer bij toen Pim me op een stoel had gezet en mijn hoofd naar beneden duwde. Ik ben niet zo'n flauwval type (in mijn reeds lange Haha! leven is dit de 2e keer dat ik flauwgevallen ben), maar ik denk dat het door de spanning kwam Frusty . Gelukkig gaat nu alles weer goed zowel met moeder, kind als met mij.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 07:06

Jeetje dat van dat flauwvallen had je me nog niet eens verteld! Ik heb jullie geloof ik ook wel erg lang van jullie eten gehouden Bloos
Ik heb geprobeerd al het mooie van het veulen af te kijken, maar er zit zoveel moois aan dat het me na 2 uur nog niet gelukt is. Lovers
Ohw, wat een plaatje en begint inderdaad al aardig praatjes te krijgen. De merrie is heel beshermend naar het veulen, waardoor het veulen nog niet zoveel in handen is geweest als je eigenlijk zou willen, dus dat ik eerst probeerde haar een beetje bij te sturen om met mams mee naar binnen te gaan, steigerde en bokte ze dat het een lieve lust was. Toen ze eindelijk voor de box stond, waar mams inmiddels al in stond, bleek het toch wel gezellig te zijn om geaait en geknuffeld te worden, in ieder geval leuker dan bij inmiddels redelijk over de zeik zijnde mamma naar binnen te gaan Haha! Maar uiteindelijk is ze toch maar gegaan.
Mede door dit toch wat eigenwijze gedrag heb ik maar niet geprobeerd of ze op de achterbank van mijn auto paste, ze ging vast niet meewerken, en ik denk Astrid en mamma Jet ook niet, ik heb haar dus node achter moeten laten Huilen
Het was idd een lelijk wondje bij Jet, maar fijn dat het nu gehecht is, dan heb je er geen zorgen meer over. Anders moet je toch blijven ontsmetten en daar is het een rot plek voor, want alles loopt zo haar oog in, bovendien had ze er dan vast een lidteken aan over gehouden.
Het was erg leuk en ik ga zeker vaker kijken, want nu veranderen die veulens zo snel!

SG, je wordt nooit vergeten.

JuraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:03

Jeetje wat schrikken dat je zomaar flauwvalt!

Maar ik ben ook erg benieuwd naar de kleine Valencia, misschien kan ik dit weekend komen kijken?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie