2e buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

2e buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 12:36

Gister heeft pepper bij de karwei in de aanbieding een mountainbike gekocht. We hadden dus rede om die uit te proberen Haha! Fiets achterin de auto, naar stal, jamey zadelen, en weg met die handel.
Eerst kwamen we weer langs een wei van de manege. Wij stapten, de manegepony's kwamen in draf langs het hek mee. Jamaica schrok zich hier het apelazerus van, en wist echt niet waar ze het zoeken moest. Ze sprong alle kanten op, en maakte zich klaar om er flink vandoor te scheuren. Met diep zitten, ophoudingen en heeeeeeeeeellll veel lieve woordjes kreeg ik haar rustig, en heb ik haar even naar de pony's laten kijken. Ze kalmeerde goed, en we konden verder. Weer hetzelfde rondje gereden, nu in een wat hoger tempo, en wat meer draf (aangezien de bermen gemaaid waren, en jamaica nu ijzers heeft) Op een gegeven moment was ik lekker aan een lang teugeltje aan het stappen toen jamaica wel heel maf begon te doen. Ze begon een soort passage uit te voeren, ondertussen flink slaan en schudden met haar hoofd. Ik zat echt van Verward waar heeft dat paard nu weer last van?
Na even rondkijken op jamaica zag ik dat we in een dazen invasie terecht waren gekomen. Er zaten er al 5 op de linkerkant van mijn dekje!! Even flink de gang erin gezet, en we bleven de dazen kennelijk voor, want daarna was ze normaal.
Zelfs nog even een stukje gegalopeerd in de berm, ging heel goed. Ik durf haar in galop nog niet vrij te laten omdat ik bang ben dat ik dan een keer mijn rem kwijt ben, maar verder deed ze het echt weer super!!
Jah, hier heb ik haar voor gekocht!!!
Toen we bijna bij stal waren zijn we nog even gestopt omdat we een hert zagen. Die zag ons ook, en bleef ons aankijken. Tot jamaica een stap verzette, toen sprong ie toch maar het graan in.
Stom eigenlijk, wij zoeken altijd naar mooie plekjes, veluwe enzo, en dat terwijl we zelf aan de voet van een schitterend natuurgebied wonen.
Ach ja.... Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 16:29

Gaat lekker he,
Nou vandaag of morgen heb ik vuurdoop met Danno dan ga ik ook naar buiten.
Ander paardje mee en lijm op het zadel Haha!