kunstjes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 16:47

ben met honey met 2 nieuwe kunstjes bezig, buigen, en voetje geven.
Buigen: Hand met iets lekkers tussen de voorbenen door, en dan hand naar achteren. Dit doet ze op zich braaf, ik hou tegelijk het handvat van mijn zweep op de plaats van de singel (op de buik) en geef het commando "laag". Echter, ze gaat met haar hoofd helemaal tussen haar benen, zo, zodat haar hoofd zo ongeveer plat op de grond ligt. Ik vind dit een beetje engig, ben bang dat als ze te ver gaat, dat ze over de kop slaat. Ze moet haar gewicht naar de achterhand verplaatsen, en dat doet ze dus niet. Nu ben ik hier nog maar net mee bezig, maar toch. Iemand tips??

Voetje geven: Ik heb weer brokjes in mijn hand, tik tegen het linkervoorbeen aan, en geef commando "voet". Eerst stond ze me raar aan te kijken, maar toen ze haar voetje ook maar iets op tilde kreeg ze de beloning, dus toen ging het al wat beter (ze maait nog, maar het been komt in iedergeval van de grond). Ik werk dus met het linkerbeen (doe eigenlijk alles links). Maar nu heeft ze al een paar keer gedaan dat ze haar rechterbeen op tilde, tja, hartikke knap hoor, maar dat vraag ik niet. Maar toch, is dit nu goed of fout, want ze doet wel wat ik vraag, alleen het verkeerde been. Voet ben ik vandaag mee begonnen.
Wie heeft tips??


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 19:33

bij het buigen probeer je het ala penquitt te doen? tenminste daar lijkt t op. Heb zelf geen ervaring met kunstjes aanleren. maar in t boek staat wel (t klinkt als een hele domme opdracht) dat je de 4 benen is zo dichtmogelijk bij elkaar laat zetten vanuit deze positie is het namelijk voor haar makkelijker om haar gewicht naar achteren te verplaatsen, dus zorg ervoor dat haar achterbenen eerst goed onder der lijf staan voordat je hiermee begint. Voor het voetje geven zou ik toch ook proberen het rechterbeen ook te oefenen. en niet belonen als je t linkerbeen vraagt en zij doet t rechterbeen. ze doet namelijk niet wat jij vraagt. maar als jij ergens om bananen ijs vraagt en t is aardbeien ijs (allebei ijs)maar toch niet wat je vraagde. (raar voorbeeld). Probeer wel zoveel mogelijk beide kanten erbij te betrekken. want je belast nu de spieren aan een kant en de andere kant is dus niet net zo ontwikkelt. is hetzelfde als elke keer aan dezelfde kant op en afstijgen. Is ook erg belastend voor de linkerkant van de rug (ga der dan vanuit dat je links opstapt). Probeer dus altijd, net als bij t rijden beide kanten zoveel mogelijk af te wisselen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 22:27

maar wat vraag je vraag je om voet? das voor elk paard hetzelfde ik heb mijn oude pony geleerd om je hand te schudden Lachen
ik vroeg om hoef en wees een voorbeen aan dat tilde ie op en strekte ie naar je uit.
Ik ben begonnen met hoef been optillen en naar voren trekken braaaaaaaf roepen en wat lakkers zo steeds verder uitbouwen tot hij hetzelf deed maar wel wijzen naar die voet die je wilt dat ze geeft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, JeRekers, Mark0919, SunnyHorse en 42 bezoekers